flugeltje schreef:Verdiep je eens in het natuurlijk gedrag van paarden, ze voeden elkaar op door oa een trap in der buik te geven als ze over de schreef gaan.
Ik zeg niet dat je ze voor elk wissewasje een trap moet geven, maar heel soms zijn er momenten dat het toch echt eens nodig is.
Rijtechnisch maakt een paard geen fouten, de ruiter wel, dus als hij iets niet goed doet moet je jezelf voor je kop slaan
Dacht het niet meid... heb jij wel eens een ander paard zijn medepaard onder de buik zien schoppen omdat hij niet stil staat? Nee dus. Kijk als mijn paard mij schopt, schop ik terug en dat is dan terecht, maar dat is een totaal andere situatie als die ik beschreef... En inderdaad, we zijn het eens, als paard iets niet goed doet moet je het meestal bij de ruiter zoeken, wel met een kanttekening... Er kan lichamelijk iets zijn... Als mijn paard iets niet goed doet wat hij normaal wel goed doet en het lukt me niet dat goed te krijgen en de volgende keer gaat het weer zo, dan weet ik dat er iets is en bel ik de fysio of ostheopaat. En dan zijn er mensen die zeggen 'rij m dr doorheen'... en sommige mensen kunnen dat ook. Ik doe dat niet en elke keer blijkt dat ik gelijk krijg en dat er lichamelijk iets mis is. Maar ik ken mijn paard al bijna 12 jaar en ik ken haar heeeeeeeeeeeeeeel goed en weet dat ze nooit moedwillig iets niet wil.

. TE dikke mensen, ga vooral door met excuses zoeken om toch op je paard te kunnen klimmen, wees vooral egoistisch en stap op je paard, want je paard, ach, het is maar een paard, toch ?
wat een naar beeld kan jij iemand geven die wat te zwaar is zeg!!
een magere spillenpoot die tietloos is en een wasbord heeft
ben klien en redelijk compact gebouwd