Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:28

flugeltje schreef:
Verdiep je eens in het natuurlijk gedrag van paarden, ze voeden elkaar op door oa een trap in der buik te geven als ze over de schreef gaan.
Ik zeg niet dat je ze voor elk wissewasje een trap moet geven, maar heel soms zijn er momenten dat het toch echt eens nodig is.
Rijtechnisch maakt een paard geen fouten, de ruiter wel, dus als hij iets niet goed doet moet je jezelf voor je kop slaan :o

Dacht het niet meid... heb jij wel eens een ander paard zijn medepaard onder de buik zien schoppen omdat hij niet stil staat? Nee dus. Kijk als mijn paard mij schopt, schop ik terug en dat is dan terecht, maar dat is een totaal andere situatie als die ik beschreef... En inderdaad, we zijn het eens, als paard iets niet goed doet moet je het meestal bij de ruiter zoeken, wel met een kanttekening... Er kan lichamelijk iets zijn... Als mijn paard iets niet goed doet wat hij normaal wel goed doet en het lukt me niet dat goed te krijgen en de volgende keer gaat het weer zo, dan weet ik dat er iets is en bel ik de fysio of ostheopaat. En dan zijn er mensen die zeggen 'rij m dr doorheen'... en sommige mensen kunnen dat ook. Ik doe dat niet en elke keer blijkt dat ik gelijk krijg en dat er lichamelijk iets mis is. Maar ik ken mijn paard al bijna 12 jaar en ik ken haar heeeeeeeeeeeeeeel goed en weet dat ze nooit moedwillig iets niet wil.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:29

Citaat:
Het kan wel verklaarbaar zijn, maar dan heeft hij nog steeds niet het recht om het te doen.

nee een paard heeft geen enkel recht bij de meeste mensen. Maar goed , ga jij maar lekker met je paard om zoals jij dat wil . ik vind het werkelijk belachelijk.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:33

Normaal gesproken ben ik nooit bevooroordeeld over te dikke mensen maar vorige week kregen we er eentje in de ring en dacht oh my god wat moet dat gaan worden,al helemaal bevooroordeeld dat het niks zou worden want die was dus echt veel te dik,het enige waar je door afgeleid werd was die veelste dikke kont die boven het zadel uitkwam en ook nog eens extra opviel door de witte rijbroek en het jasje vanachter helemaal opengespert stond.
Ik denk dat kont paard en kont amazone zo ongeveer niet veel van elkaar verschilden.

Tot onze verbazing zette ze twee hele nette proeven weg,zat het paard nergens te storen niet met haar handen en niet met haar gewicht,ze reed hem zeer netjes door de baan en het paardje had zo'n sympathieke uitstraling,vrolijke ogen en de oortjes continu naar voren en was echt lekker aan het lopen,het dier had er plezier in!

Dus ik heb meteen dit ene vooroordeel weer ingetrokken,alhoewel ik haar zelf niet zo maar op mijn paard zou zetten,dus toch nog steeds een beetje bevooroordeeld?! :o

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:35

joenohoe schreef:
flugeltje schreef:
Verdiep je eens in het natuurlijk gedrag van paarden, ze voeden elkaar op door oa een trap in der buik te geven als ze over de schreef gaan.
Ik zeg niet dat je ze voor elk wissewasje een trap moet geven, maar heel soms zijn er momenten dat het toch echt eens nodig is.
Rijtechnisch maakt een paard geen fouten, de ruiter wel, dus als hij iets niet goed doet moet je jezelf voor je kop slaan :o

Dacht het niet meid... heb jij wel eens een ander paard zijn medepaard onder de buik zien schoppen omdat hij niet stil staat? Nee dus. Kijk als mijn paard mij schopt, schop ik terug en dat is dan terecht, maar dat is een totaal andere situatie als die ik beschreef... En inderdaad, we zijn het eens, als paard iets niet goed doet moet je het meestal bij de ruiter zoeken, wel met een kanttekening... Er kan lichamelijk iets zijn... Als mijn paard iets niet goed doet wat hij normaal wel goed doet en het lukt me niet dat goed te krijgen en de volgende keer gaat het weer zo, dan weet ik dat er iets is en bel ik de fysio of ostheopaat. En dan zijn er mensen die zeggen 'rij m dr doorheen'... en sommige mensen kunnen dat ook. Ik doe dat niet en elke keer blijkt dat ik gelijk krijg en dat er lichamelijk iets mis is. Maar ik ken mijn paard al bijna 12 jaar en ik ken haar heeeeeeeeeeeeeeel goed en weet dat ze nooit moedwillig iets niet wil.

Hierin geef ik je gelijk, dat is ook mijn manier. Ik omschreef ook dat ik heel soms een trap verkoop en niet bij elk wissewasje en zo werkt het in de natuur dus ook :j

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:35

Paddenpad schreef:
Normaal gesproken ben ik nooit bevooroordeeld over te dikke mensen maar vorige week kregen we er eentje in de ring en dacht oh my god wat moet dat gaan worden,al helemaal bevooroordeeld dat het niks zou worden want die was dus echt veel te dik,het enige waar je door afgeleid werd was die veelste dikke kont die boven het zadel uitkwam en ook nog eens extra opviel door de witte rijbroek en het jasje vanachter helemaal opengespert stond.
Ik denk dat kont paard en kont amazone zo ongeveer niet veel van elkaar verschilden.

Tot onze verbazing zette ze twee hele nette proeven weg,zat het paard nergens te storen niet met haar handen en niet met haar gewicht,ze reed hem zeer netjes door de baan en het paardje had zo'n sympathieke uitstraling,vrolijke ogen en de oortjes continu naar voren en was echt lekker aan het lopen,het dier had er plezier in!

Dus ik heb meteen dit ene vooroordeel weer ingetrokken,alhoewel ik haar zelf niet zo maar op mijn paard zou zetten,dus toch nog steeds een beetje bevooroordeeld?! :o

Dat bedoel ik... :D

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:36

MaritAriel schreef:
Citaat:
Het kan wel verklaarbaar zijn, maar dan heeft hij nog steeds niet het recht om het te doen.

nee een paard heeft geen enkel recht bij de meeste mensen. Maar goed , ga jij maar lekker met je paard om zoals jij dat wil . ik vind het werkelijk belachelijk.

Je snapt hem niet echt he ??

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:37

flugeltje schreef:

nee ik snap inderdaad jou manier van denken totaal niet .....

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:39

Trouwens, ik wou nog iets zeggen over dat verschil tussen de man en de dikkere ruiter.

Je zegt zelf dat jij niet goed kon rijden toen je dikker was? Dit heeft eerder te maken met zelfcontrole van je spieren. Het is niet omdat je wat dikker bent, dat je daarom minder spieren hebt en meer vet. Tuurlijk heb je iets meer vet, maar niet noodzakelijk minder spieren. Het feit dat je zelf zegt dat jij minder geod je bewegingen kon controleren, heeft te maken dat enkel je vet extra bijwas, en niet je spieren.
Ik kan zelf zeggen, ik ben wat dikker, maar ik heb heus genoeg spieren en controle erover om minstens even duidelijk te zijn met mijn bovenbenen of mijn kruis aantrekken. Mijn paarden reageren écht wel close op het aantrekken van kruis, wijken etc... Ik denk dat dat vooral te maken heeft met beheersing en niet met vet die ertussen zit.
Nu niet over het paardrijden, maar toch over de vergelijking van spieren.
Ik ben een heel stuk sterker dan de gemiddelde persoon zonder daarvoor gewicht in de strijd te leggen, als zelfs mijn spierPERCENTAGE hoger is dan gemiddeld... (En dat is al altijd zo geweest, zelfs toen ik dunner was)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:39

inesje15 schreef:
joenohoe schreef:
Noem ik nog even het voorbeeld van een paard met HKO en rugklachten, waarvan de volgens haarzelf te dikke ruiter zegt dat ze er elke keer met schuldgevoel op gaat zitten. En terecht... De broek zakt me dr nog steeds van af dat je op een paard met rugklachten gaat zitten en HKO terwijl je veel te zwaar bent, wat zijn klachten waarschijnlijk gaat verergeren.

Hello Joenohoe,
ik hoor dat je het over mij hebt.
Ondertussen even de stand van zaken, ik hoop trouwens dat je je broek allicht opnieuw aanhebt.
Wij werken eraan, het paard werd PER TOEVAL BILATERALE HKO gediagnosticeerd (in de erfelijke vorm, dus niet hoofdzakelijk afkomstig van een foute belasting), zonder uitwendige klachten (paard was niet mank of dergelijke, was tijdens een RX controle voor eventuele fok). Ondertussen kan ik u ook meedelen dat de rugklachten hoogstwaarschijnlijk afkomstig zijn van het zadel, een te smal zadel gecombineerd met een zwaardere (maar gebalanceerde) ruiter is niet optimaal. Vandaar hebben wij vorige week een zadel volledig op maat van paard en ruiter laten aanmeten door een Franse Sellier. Mijn paard loopt netjes, ontspannen, over de rug, ging deze week met gemak over 1m10.
Mag ik nog rijden van u misschien, of waar haar jij jezelf het recht om iemand zijn passie te ontnemen. Zoals je kan opmerken, zijn we in volle beweging om de omstandigheden te verbeteren, zowel voor het paard als persoonlijk als ruiter. Je kan niet van iemand verwachten dat alles op 1.2.3 opgelost raakt. Ondertussen enkele onderzoeken verder is het grootste deel opgelost.

Nu zou ik het wel fijn vinden als je mij niet steeds als voorbeeld neemt van de te dikke ruiter op het paard met HKO en scheve belasting (waar haal jij dat **** uit?) die ook nog eens rugproblemen heeft. Je ziet dus dat er wel degelijk mensen zijn die alles proberen op te lossen en constant bezig zijn met het welzijn van hun paard, ik hoop dat je inziet dat je mij dus niet als voorbeeld moet gebruiken, enkel en alleen omdat ik niet aan de ideale maten voldoe.

Er zijn echt wel normale mensen of magere mensen, die op andere manieren veel harder het welzijn van hun paard aantasten dan dat overgewicht. En dan heb ik het niet noodzakelijk over het fysieke van het paard (wat evenwel kan), maar ook over de mentale toestand van het paard.

Ik kan u dan ook met een gerust hart zeggen dat mijn paard geen fysieke klachten heeft die het gevolg zouden zijn van mijn overgewicht.

Inesje, ik weet niet of jij dat bent, dat maakt me ook niet uit. Als jij gaat rijden op een paard met HKO en rugklachten dan is het terecht dat je je schuldig voelt, of je nu dik bent of niet. Over scheve belasting heb ik het niet gehad. Goed lezen, dat was iemand anders die dat tiepte.
Het zal mij worst wezen dat jij niet aan de ideale maten voldoet, maar als jij TE dik bent, dan ga je niet op een paard zitten. Of jij TE dik bent weet ik niet, dan zou ik foto's moeten zien. Je zegt ZELF dat je te dik bent ergens en dat je je schuldig voelt als je op een paard met HKO en rugklachten gaat zitten, je weet dus wel degelijk waar je verantwoordelijkheden liggen. Als je niet wilt dat je geciteerd wordt, moet je niet van dit soort posten plaatsen.
Over normale/magere mensen gaat het hier niet en er zijn ook dikkerds die hun paard net zo mentaal of fysiek mishandelen als wat jij noemt normale/magere mensen, daar gaat het hier niet om.
En iemand zijn passie ontnemen ? Wat ik al zei, je kunt op heel veel andere manieren het leuk hebben met je paard, dus daar is geen sprake van. De passie kan nooit groot genoeg zijn want je valt er niet voor af (let wel, je zegt ZELF dat je te dik bent)... Kun je niet afvallen door medicijnen of een andere reden, dan ga je je passie op een andere manier uitoefenen...

Herhaling (voor de zoveelste keer): mijn mening is dat TE dikke mensen niet zouden mogen paardrijden. Waarom ? Omdat JIJ de verantwoordelijkheid hebt voor het welzijn van je paard. JIJ moet ervoor zorgen dat je paard gezond blijft in alle opzichten. Een paard kan niet kiezen wie hij op zijn rug krijgt... Een paard is niet gemaakt om te dragen, dus als je toch wilt rijden dan moet JIJ ervoor zorgen dat je een gezond gewicht hebt om je paard niet overmatig te belasten en hem kapot te maken. JIJ bent de denkende mens, JIJ beslist over je paard, JIJ moet voor hem zorgen en voor zijn gezondheid en dus ga je NIET op hem zitten als je te dik bent.
Elke keer dezelfde argumenten van de echte dikkerds om toch te mogen paardrijden, het is verspilde energie om steeds te blijven roepen dat het welzijn van hun paard voor zou moeten gaan voor hun eigen lol, want ze luisteren niet (de goeien als bijvoorbeeld Grote Vogel bedoel ik daarmee niet !!!).

En ik ga het nu niet nog een keer herhalen als weer iemand anders zich aangesproken voelt. Dit is een eindeloze discussie... HET WELZIJN VAN JE PAARD MOET TEN ALLEN TIJDE VOOROP STAAN. PUNT.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-11 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:43

MaritAriel schreef:
flugeltje schreef:

nee ik snap inderdaad jou manier van denken totaal niet .....

geeft niet en is ook niet nodig :P

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:43

flugeltje schreef:
geeft niet en is ook niet nodig :P

oke dan houden we het hierbij :=

sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:44

HET WELZIJN VAN JE PAARD MOET TEN ALLEN TIJDE VOOROP STAAN.

Daar kan ik me helemaal in vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:45

inesje15 schreef:
Trouwens, ik wou nog iets zeggen over dat verschil tussen de man en de dikkere ruiter.

Je zegt zelf dat jij niet goed kon rijden toen je dikker was? Dit heeft eerder te maken met zelfcontrole van je spieren. Het is niet omdat je wat dikker bent, dat je daarom minder spieren hebt en meer vet. Tuurlijk heb je iets meer vet, maar niet noodzakelijk minder spieren. Het feit dat je zelf zegt dat jij minder geod je bewegingen kon controleren, heeft te maken dat enkel je vet extra bijwas, en niet je spieren.
Ik kan zelf zeggen, ik ben wat dikker, maar ik heb heus genoeg spieren en controle erover om minstens even duidelijk te zijn met mijn bovenbenen of mijn kruis aantrekken. Mijn paarden reageren écht wel close op het aantrekken van kruis, wijken etc... Ik denk dat dat vooral te maken heeft met beheersing en niet met vet die ertussen zit.
Nu niet over het paardrijden, maar toch over de vergelijking van spieren.
Ik ben een heel stuk sterker dan de gemiddelde persoon zonder daarvoor gewicht in de strijd te leggen, als zelfs mijn spierPERCENTAGE hoger is dan gemiddeld... (En dat is al altijd zo geweest, zelfs toen ik dunner was)

&%#*&^%$... dat heeft er geen ruk mee te maken. Door al het vet dat er tussen zit kun je nooit een fijne zit ontwikkelen, het vet blubbert en doet en rolt tussen je benen en het zadel. En als je veel vet op je buik hebt stuitert het na. Zelfde geldt voor je voorgevel als die goed gevuld is, dus je belast je paard nog eens extra doordat al die kilo's nastuiteren. Als je zou afvallen dan zou je begrijpen wat ik bedoelde, het was voor mij een openbaring want ik dacht ooit hetzelfde als jij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:50

sauna schreef:
HET WELZIJN VAN JE PAARD MOET TEN ALLEN TIJDE VOOROP STAAN.

Daar kan ik me helemaal in vinden.

En daarmee sluit ik ook af :-). TE dikke mensen, ga vooral door met excuses zoeken om toch op je paard te kunnen klimmen, wees vooral egoistisch en stap op je paard, want je paard, ach, het is maar een paard, toch ?

Gelukkig zijn er ook nog dikke mensen die wel hun verantwoordelijkheden nemen, voor mensen als bijvoorbeeld GroteVogel heb ik echt respect. Fijn weekend iedereen !!!

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:51

joenohoe schreef:
Inesje, ik weet niet of jij dat bent, dat maakt me ook niet uit. Als jij gaat rijden op een paard met HKO en rugklachten dan is het terecht dat je je schuldig voelt, of je nu dik bent of niet. Over scheve belasting heb ik het niet gehad. Goed lezen, dat was iemand anders die dat tiepte.
Het zal mij worst wezen dat jij niet aan de ideale maten voldoet, maar als jij TE dik bent, dan ga je niet op een paard zitten. Of jij TE dik bent weet ik niet, dan zou ik foto's moeten zien. Je zegt ZELF dat je te dik bent ergens en dat je je schuldig voelt als je op een paard met HKO en rugklachten gaat zitten, je weet dus wel degelijk waar je verantwoordelijkheden liggen. Als je niet wilt dat je geciteerd wordt, moet je niet van dit soort posten plaatsen.

Ik ben inderdaad zwaarder dan de gemiddelde mens ja. Foto's staan enkele pagina's hiervoor.
Dat had je moeten zien als je deze discussie deftig wil voeren en citaten over iemand anders overneemt.
Het paard heeft ondertussen een duidelijke reden van de rugklachten en deze zijn opgelost. Idd, ik ben verantwoordelijk voor het welzijn, vandaar het nieuwe zadel op maat, de vele onderzoeken (die ons al een fortuin hebben gekost), en het dieet dat ik volg. Het probleem ligt volgens mij enkel onder de noemer wanneer ben je ECHT te dik. Ik denk dat je dit per persoon, per paard en per niveau moet kunnen bekijken, zonder iedereen met een bepaald gewicht over dezelfde kam te scheren.
Het wel of niet mogen rijden is multifactorieel vind ik, dik zijn is daar een onderdeel van, maar er zijn zoveel andere factoren dat het dik zijn echt niet zo uitgeprojecteerd moet worden als het nu wordt gedaan door sommige.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:57

@joenohoe
&%#*&^%$... dat heeft er geen ruk mee te maken. Door al het vet dat er tussen zit kun je nooit een fijne zit ontwikkelen, het vet blubbert en doet en rolt tussen je benen en het zadel. En als je veel vet op je buik hebt stuitert het na. Zelfde geldt voor je voorgevel als die goed gevuld is, dus je belast je paard nog eens extra doordat al die kilo's nastuiteren. Als je zou afvallen dan zou je begrijpen wat ik bedoelde, het was voor mij een openbaring want ik dacht ooit hetzelfde als jij...

=========================================================================================

jezus 8)7 wat een naar beeld kan jij iemand geven die wat te zwaar is zeg!!

over hoeveel overgewicht heb jij het hier dan?
ik heb zo1n 10/15 kg teveel maar kan mij hier niet in vinden,en mensen die echt Obesitas zijn heb ik nog nooit op een paard gezien.

bij jouw tekst krijg ik een heel apart beeld voor ogen van hoe je eruit moet zien om op een paard te mogen rijden.

~~}> een magere spillenpoot die tietloos is en een wasbord heeft <<)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:58

mirgino schreef:
@joenohoe

=========================================================================================

jezus 8)7 wat een naar beeld kan jij iemand geven die wat te zwaar is zeg!!

over hoeveel overgewicht heb jij het hier dan?
ik heb zo1n 10/15 kg teveel maar kan mij hier niet in vinden,en mensen die echt Obesitas zijn heb ik nog nooit op een paard gezien.

bij jouw tekst krijg ik een heel apart beeld voor ogen van hoe je eruit moet zien om op een paard te mogen rijden.

~~}> een magere spillenpoot die tietloos is en een wasbord heeft <<)

_/-\o_ _/-\o_ hihihih

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:58

ik heb ook 10 kilo overgewicht maar zeg eerlijk, ik zit geen paard in de weg :') ben klien en redelijk compact gebouwd

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:01

Joenohoe ook al ben jij erin geslaagd om kilo's kwijt te raken wil niet zeggen dat je dan een ander moet veroordelen,ik dacht eerst ook zo als jij maar heb mezelf bijgesteld omdat ik erachter gekomen ben dat er ook nog mensen zijn die dik worden doordat ze medicijnen gebruiken tegen chronische pijnen of andere ziektes,die mensen hebben vaak nog als enige afleiding of ontspanning in hun leven een paar keer op een paardenrug zitten.

Echter ben ik wel van mening,ben je helemaal in staat van goede gezondheid en heb je je gewoon volgevreten waardoor je 15-30kilo te zwaar geworden bent zou ik zeggen doe er iets aan dan blijft en jijzelf langer gezond,je conditie wordt beter en tussen je oren voelt het prettiger,voor je paard is het dan ook wat ontlastender en hoeft hij niet zoveel gewicht met zich mee te dragen wat minder slijtage veroorzaakt op de gewrichten van het dier.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:02

Citaat:
een magere spillenpoot die tietloos is en een wasbord hee

Zo flauw om dan met contra's te gaan smijten :')

Te zwaar is te zwaar, punt

Een paard is geen gebruiksvoorwerp

Citaat:
ik heb ook 10 kilo overgewicht maar zeg eerlijk, ik zit geen paard in de weg :') ben klien en redelijk compact gebouwd

er wordt toch ook niet gesproken over 10kg overgewicht?

Rennie89

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:03

maar overgewicht is overgewicht he :) Heb een BMI van 28.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:03

Ik heb ook niet de indruk dat ik mijn eigen paard in de weg zit. Heb ook al zo'n beeld van Joenohoe, alvast een gefrustreerd wijf, die haar idee wil opdringen.
Ochja, als jij denkt dat je niet fijn kunt zijn met wat vet, naja... Dan is dat maar zo zeker, ik weet wel beter :-).

Weet niet hoe jij er vroeger uitzag, maar mijn vet stuitert heus niet in het rond... Voor de zware voorgevel bestaat er iets als sportbh ^^

LizW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:04

flugeltje schreef:
ja... wat moet je hier nu mee...

Het gaat er niet zo zeer om of je dik bent oid. Het gaat mij er alleen om, hoe mensen hun dier benadelen.
Dat kan komen door overgewicht, maar ook net zo goed door een gewetenloos karakter.

Te dikke mensen mogen niet paardrijden, dan gewetenloze mensen zeker niet en is het eind zoek.

Ik heb eens een meisje op stal gehad met behoorlijk overgewicht en die had een Fjord, paard had veel problemen. Uiteindelijk is gebleken dat het paard haar niet kon dragen. Echt zielig, ze reed haar paard kapot zonder dat ze het wilde.

Wat ik veel vaker zie is dat mensen hun paard bewust kapot rijden, een jong paard zo hoog in training zetten, dat het voor het dier niet op te brengen is, maar alles voor de prestatie.

Ik zie liever een dik iemand die bewust aan het rijden is, dan een dun persoon die bewust aan het kapot maken is...

Ik ben het hier wel mee eens... Je kunt je paard zo veel rugklachten bezorgen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:06

Colway schreef:
Citaat:
een magere spillenpoot die tietloos is en een wasbord hee

Zo flauw om dan met contra's te gaan smijten :')

Te zwaar is te zwaar, punt

Een paard is geen gebruiksvoorwerp

Citaat:

er wordt toch ook niet gesproken over 10kg overgewicht?

:D ik smijt niet met contra`s maar vertaal de gedachte die ik krijg bij haar omschrijving .......... :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:07

inesje15 schreef:
Ik heb ook niet de indruk dat ik mijn eigen paard in de weg zit. Heb ook al zo'n beeld van Joenohoe, alvast een gefrustreerd wijf, die haar idee wil opdringen.
Ochja, als jij denkt dat je niet fijn kunt zijn met wat vet, naja... Dan is dat maar zo zeker, ik weet wel beter :-).

Weet niet hoe jij er vroeger uitzag, maar mijn vet stuitert heus niet in het rond... Voor de zware voorgevel bestaat er iets als sportbh ^^

ben het juist helemaal eens met joenohoe....Maakt dat mij ook gefrustreerd?

Je wilt toch niet beweren dat als je te dik bent je vet niet in de weg zit met paardrijden?