Joolien schreef:juliedo24 schreef:Jongens, we vallen een beetje stil!
Ik verdiep me de laatste tijd erg in de paardenanatomie, en dan met name het skelet. Ik wil me ook eens wat verdiepen in de spieren. ik teken ook erg vaak het skelet (ben iig aan het oefenen, het is nog niet echt kloppend) en verschillende houdingen van paarden om te kijken wat er met het skelet gebeurd. Erg interessant! Ik raad dit ook aan aan mensen die tegen problemen aanlopen als het om nageeflijkheid en houdingen gaat![]()
Ik rijd nu vaak op een haflinger genaamd Wodka. Hij kan echt heel leuk lopen. Nu gaat hij de laatste tijd heel veel kauwen, en soms zakt hij ook. Vooral lang en laag gaat goed. Maar ik heb ook heel vaak dat hij blijft kauwen, en wel wil zakken, maar toch neemt hij mijn hand niet helemaal aan. Wat zou ik dan moeten doen? Handen laag ben ik niet zo van. Misschien wat spelen met stelling? Papa gaat dinsdag misschien foto's maken, dan kan ik ook goed zien hoe het van achter zit enzo.
Been gevenIk heb zometeen een filmpje klaar waarin dat heel duidelijk te zien is. Hij moet je hand op gaan zoeken door achter actiever te worden.
Ben benieuwd naar het filmpje....
Mijn Haf doet dit ook soms, zoekt inderdaad naar de hand maar een constante verbinding (meer druk dan een behoorlijk losse teugel) zorgt ervoor dat hij zijn hoofd omhoog doet en begint te kauwen.
Zodra ik hem aan de voorkant weer loslaat, zakt hij meteen.
Het lijkt wel of hij in opstand komt zodra je hem iets op wilt pakken, maak je de teugel lang, dan zakt hij weer