[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:23

Nefertarie, ik heb de reacties van de andere niet gelezen maar hier komt ie.

Ik denk dat je op de goede weg bent. Ik zou alleen wat meer contact willen zien aan de voorkant. Gewoon een fijn teugelcontact, en ik zou veel gaan oefenen met stelling en buiging. Waarom? Omdat je hem zo in de galop ook recht kunt gaan zetten met de schouder. Als je hem op twee teugels recht maakt maar ook wat controle krijgt over de schouder kun je de schouder voor de achterhand gaan plaatsen. Het kan sowieso al helpen om op de 2e hoefslag te gaan rijden zodat recht stellen makkelijker wordt. In het begn zal je paard dat juist moelijker vinden maar blijf voorwaarts denken.

Verder is het idee van balkjes goed, maar ze liggen nu en heel onhandig en te ver juit elkaar waardoor je de juiste werking mist.

Ik zou de balkjes op de 2e hoefslag leggen en dan ong 1,20 mtr uit elkaar, 1 drafpas tussen de balken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:48

Wat ik nog vergat Nefertari (no offence :+ ), ik vind het paard ook wat aan de zware kant. Ook dat is natuurlijk van invloed op hoe je paard lichamelijk kan bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:00

Babootje schreef:
_Dreamer: Jullie zijn al heel goed op weg heb ik het idee. En gefeliciteerd met je puntjes. Je paard lijkt nog wel een beetje in je hand te hangen op sommige foto's, wat zou betekenen dat de aanleuning/nageeflijkheid nog niet helemaal in orde is.
Wat was je jurycommentaar trouwens?

Jurycommentaar was "leuk paard, werk aan nagefelijkheid" haha dus je zit helemaal goed ;)
Verder wel wat andere puntjes, oa dat de middendraf meer mag, maar ik kreeg oo commentaar op de punten waarvan ik al wist dat ik commentaar zou krijgen, vond het dus heel terecht :)

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:49

SheeNegro schreef:
Wat een leuke stippel hierboven <3 voor mij lijkt het alsof hij altijd in zijn eigen houding loopt, er is geen verschil tussen het wat dieper vragen wat je doet op de eerste foto? Daar is zelfs je verbinding weg denk ik en de laatste foto waar je denk ik wel al war meer opgepakt hebt. Mijn tip zou dus zijn meer wisselen in hoofdhouding, ook omhoog. ;)

Afbeelding dit pakken we indd ook veel mee vooral de laatste tijd. :) hier is hij ook echt opgepakt.

Afbeelding
Afbeelding

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:07

Bedankt allemaal voor jullie uitgebreide verhalen! +:)+
Ik denk dat ik best goed tegen kritiek kan, maar als je trots bent op iets wat je bereikt hebt, blijft het soms lastig.
Ik snap allemaal heel goed wat jullie willen zeggen. Het zijn logische reacties op wat je ziet.
Dit filmpje is gemaakt aan het eind van ons uur rijden en laat eigenlijk alleen een stuk galop zien, met wat draven tussen door.
Ik ben van mening dat sommige oefeningen bv stap-galop een paard in een eerder stadium dan Z kunnen helpen. Vandaar dat ik dat soort oefeningen, op advies van m'n instructrice, soms oefen.

Wat ik me dan afvraag is, hoeveel contact moet ik dan nemen volgens jullie?
Zeker in mijn hoofdgedeelte van de training, altijd in draf en stap, heb ik heel wat gewicht in mijn hand.

En daarnaast is het zo, ik ben pas 5 jaar aan het paardrijden, dus alles wat wij hier laten zien is ontstaan uit een 5 jarig leer proces. Elk stukje vooruitgang is weer een stukje ruitergevoel erbij.
Ik heb nog nooit goed kunnen galopperen, vanwege mijzelf en omdat ik een neus heb voor slecht-galopperende paarden.

Daarnaast wordt er veel geadviseerd om toch proef materiaal te gebruiken. Omdat iedereen in mijn omgeving geen wedstrijden rijdt, pas ik dit gewoon nooit toe. Mijn lessen bestaan vooral uit rechtrichten, schouders en achterbenen.
Jammer dat dit dan nog niet goed terug is te zien in ons rijden, ik ben er zelf al heel trots op <3

@Babootje: Maestro is een Groninger en hij heeft heel snel last van overtollig vet, zeker na twee weken op de wei -O-
Dat werkt inderdaad niet mee met de bewegingen. Maar zolang hij niet beter gaat galopperen, kunnen we weinig aan conditie training doen.
Ik hoop dat hij de komende tijd lekker vooruit blijft gaan.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:10

Joolien schreef:
Nefertarie, ik heb de reacties van de andere niet gelezen maar hier komt ie.

Ik denk dat je op de goede weg bent. Ik zou alleen wat meer contact willen zien aan de voorkant. Gewoon een fijn teugelcontact, en ik zou veel gaan oefenen met stelling en buiging. Waarom? Omdat je hem zo in de galop ook recht kunt gaan zetten met de schouder. Als je hem op twee teugels recht maakt maar ook wat controle krijgt over de schouder kun je de schouder voor de achterhand gaan plaatsen. Het kan sowieso al helpen om op de 2e hoefslag te gaan rijden zodat recht stellen makkelijker wordt. In het begn zal je paard dat juist moelijker vinden maar blijf voorwaarts denken.

Verder is het idee van balkjes goed, maar ze liggen nu en heel onhandig en te ver juit elkaar waardoor je de juiste werking mist.

Ik zou de balkjes op de 2e hoefslag leggen en dan ong 1,20 mtr uit elkaar, 1 drafpas tussen de balken.

Bedankt! Ik blijf gewoon lekker doorgaan, door jullie reacties krijg ik wel juist zin om er weer flink tegen aan te gaan.
Ach ja.... Die balkjes... Dit is de eerste keer dat ik die in de bak heb gelegd.
Ik zei al tegen mijn stalgenote dat ik er echt geen kaas van heb gegeten.
Ik kreeg al de tip om ze op de diagonaal te leggen, als aangaloppeer-balk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:42

Nefertarie schreef:
Wat ik me dan afvraag is, hoeveel contact moet ik dan nemen volgens jullie?
Zeker in mijn hoofdgedeelte van de training, altijd in draf en stap, heb ik heel wat gewicht in mijn hand.

Zolang ie maar niet achteruit gaat lopen is t goed zei mijn oude instructeur heel wat jaartjes geleden. :D :D :D
Het is best lastig om uit te leggen hoeveel been, hoeveel begrenzen/sluiten tot het paard los laat in de kaak. Dat is een kwestie van ruitergevoel. Zeker paarden die al hun gewicht op de voorhand gooien (en zo ziet die van jou er ook wel een beetje uit, vooral dat gewicht :D :D), dan kan dat stukje dat je moet "sluiten" voordat het weer "licht" wordt (wat wil zeggen dat je paard achter aan elkaar komt en de kaak loslaat) best wel eens een zwaar moment zijn. Maar dat is dan een moment.
Als je paard altijd in draf en stap heel wat gewicht in jouw hand geeft, dan is dat niet goed.
Sommige paarden vinden het ook moeilijk om achter aan te sluiten, soms omdat ze wat problemen hebben in de rug, nog wat scheef zijn of overbouwd. Zulke paarden help je niet door ze in een hoog tempo vooruit te rijden. Dan kom je er nooit meer "tussen". Zulke paarden zou ik dan eerder wat "terug" rijden in een lager tempo om ze wat meer in horizontaal evenwicht (op het achterbeen) te krijgen. Je paard moet dan wel "aan het been" zijn d.w.z. dat je wel weer vooruit kunt schakelen als jij dat wilt. Je paard moet dus impuls hebben in dat terug rijden. Als het moeilijk is om je paard meer in horizontaal evenwicht te krijgen in draf begin je vanuit het halthouden, aansluiten, nageven (echt loslaten in de kaak) en nageeflijk wegstappen. Dat vanuit stap verder uitbouwen naar draf en dan naar galop. Dat is al moeilijk genoeg.
Je paard moet op twee teugels tussen (jouw) twee benen lopen :D
En er zijn allerlei mogelijkheden om zich daaraan te onttrekken, ze zetten de schouder er es uit of gooien achterhand naar binnen of naar buiten. Ook daar speelt ruitergevoel een rol om dat snel te kunnen corrigeren. Net een beetje meer begrenzing buitenschouder, net even een porretje links of rechts om te laten weten: he blijf tussen mn benen. Of es even been om te kijken of ie nog vooruit wil reageren. En dat allemaal precies op het goede moment.
Pff paardrijden is echt niet makkelijk hoor :+

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:04

+:)+

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:12

Super Nefertarie! +:)+

Het is overigens niet zo dat je de oefeningen die je doet pas mag doen zodra je dat niveau op wedstrijd hebt, absoluut niet! Het zijn juist oefeningen die je helpen om je paard te gymnatiseren, te verbeteren. En ook zonder dat je wedstrijden rijd kun je prima die oefeningen toepassen. Maar wat ik bedoelde (en denk dat ik het dan verkeerd heb geformuleerd) is dat je de oefeningen wel correct moet rijden willen ze ook echt effectief zijn. Dat het niet direct vlekkeloos gaat is geen probleem, daar ben je voor aan het trainen. En daarom vind ik de opbouw van de proeven zo fijn, de oefeningen worden als het ware in stukjes gehakt en afgestemd op de graad van africhting van het paard. Zoals dat afwenden en halthouden, in de B word je niet direct gevraagd om dat stukje ook halt te houden en achterwaarts te gaan. Nee eerst moet je die wendingen correct rijden en moet je het paard correct terug en weer voorwaarts kunnen laten gaan. Dan ga je een stapje verder. ;)

En zo zijn er nog tig meer oefeningen, zo is het wijken ook een voorloper op de zijgangen die er later gevraagd worden. De stap - galop overgang is bv. ook echt wel een goede oefening, mits hij ook correct gereden word. En het vraagt best wat van een paard (en de ruiter) om die correct uit te kunnen voeren.

Ik vind het wel heel gaaf om te horen dat je nog maar 5 jaar rijd, dat had ik er niet aan afgezien hoor! Dat toont wel weer hoe graag je wilt leren en dat je echt wel erg goed bezig bent. En een schouderklopje heb je ook echt wel verdiend! Het is goed om trots en blij te zijn, ook al is het (in ogen van anderen) maar een kleine voorruitgang of een kleine overwinning. Wees blij, rij blij! :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:08

Goed verwoord Marinke, zou het niet beter kunnen vertellen.
Het voorbeeld dat Marinke aanhaalt over de overgang van stap naar galop is ook een heel goed voorbeeld moet ik zeggen. Om zo'n overgang goed te rijden, moet een paard al goed kunnen verzamelen. Zo'n overgang moet namelijk "gedragen" worden gereden vanuit de achterhand. Die mate van verzameling wordt pas in het Z gevraagd. Als je wedstrijden rijdt dan merk je dat de oefeningen die je moet rijden een steeds grotere mate van verzameling vragen. De schouderbinnenwaarts komt bijvoorbeeld pas in het M1 aan de orde.

En idd voor pas vijf jaar rijden ziet het er al heel goed uit. En top dat je zo open staat voor kritiek. Ook tof dat je een filmpje van jezelf durft te plaatsen. Foto's zijn altijd maar zo'n momentopname maar op zo'n filmpje kun je altijd veel beter zien wat er gebeurt. (Maar dan kan het dus ook zijn dat je meer kritiek krijgt :+ )
Ik zou zeggen: veel lezen, veel oefenen en over een poosje weer een filmpje plaatsen :D

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:56

Ga ik doen, dank jullie wel!
Jullie berichtjes doen me goed :D

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:42

Diertjec schreef:
Ik wil jullie deze foto even showen:

[ Afbeelding ]
Dit was tijdens m'n les vanavond, hals strekken. Ik ben heel blij met deze foto.
Paard loopt wel op de voorhand (naar mijn idee?). Voor de rest, ik heb geen idee. Kom maar op!
edit; ohja, ik moet vooruit kijken.

Ik heb morgen ook nog foto's van het opgepakte werk :)

Hierbij de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ze loopt vaak op de voorhand en vaak tegen of achter de loodlijn. Ze is wel fijn actief en wilt m'n hand ook volgen. Op zulke momenten wil ik soms nog wat te streng blijven.
Ook zit ik teveel voorover. Op de laatste foto van het opgepakte werk loopt ze naar mijn idee het fijnst. Ze loopt volgens mij ook nog niet helemaal nageeflijk vanuit de schoft ?
Bij lange teugel moet ik op letten dat ik rechtop blijf zitten en niet voorover val. Weer loopt ze heel erg op de voorhand. Op deze foto's is paard zelf wel het meest ontspannen.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden :) Al beter dan m'n eerder geplaatste foto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:52

Claudia ik vind het wel meevallen met op de voorhand lopen, zo oogt ze niet. Ik kan helaas even niet vergelijken.
Wat me wel erg opvalt is dat je zadel niet lekker ligt. Die ligt nogal achterover wat zorgt voor een stoelzit en dat zal voor jou moelijker zijn om balans te hebben want je moet veel meer moeite doen om licht te rijden. Ik zou hier even goed naar kijken.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:07

Joolien schreef:
Claudia ik vind het wel meevallen met op de voorhand lopen, zo oogt ze niet. Ik kan helaas even niet vergelijken.
Wat me wel erg opvalt is dat je zadel niet lekker ligt. Die ligt nogal achterover wat zorgt voor een stoelzit en dat zal voor jou moelijker zijn om balans te hebben want je moet veel meer moeite doen om licht te rijden. Ik zou hier even goed naar kijken.

Van m'n zadel zou heel goed kunnen kloppen. Ik zal vandaag even wat foto's maken met de verschillende inlages van m'n prolite pad. Die ligt er nu onder, aan de voorkant zit nog een dikke in, ik zal de dunne er eens in doen en dan wat foto's (laten) maken. Misschien dat het zadel dan beter ligt. Zo niet, dan laat ik de zadelpasser langs komen :)
Thanks voor het hierop attenderen!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:27

Mag ik even een vraag stellen zonder een foto te posten? Ik heb namelijk geen foto van de afgelopen keer rijden, maar ik lees hier altijd braaf mee en heb altijd veel aan jullie tips!

Ik vind het vrij lastig om te verwoorden, maar ik heb vanmiddag gereden op een paard wat behoorlijk vast lijkt op links. Rechtsom gaat alles goed, goed contact op beide teugels, stelling naar binnen gaat makkelijk. Alleen linksom dus niet, stelling naar binnen is wel te verkrijgen, maar het voelt allemaal heel zwaar. Ook is er maar moeilijk contact te houden op de buitenteugel, alsof ze die niet aanneemt. Ook op die hand erg plakkend aan de muur, maar wendingen neemt ze daarintegen wel weer gewoon op twee teugels ( dan voelt ze wel weer goed)..
Wat is jullie 'conclusie' uit dit verhaal? En hebben jullie eventueel tips hiervoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:22

enige echte tip die ik voor je heb, is loslaten! En dan bedoel ik dat jij links niet ook vast moet gaan houden als het paard dat doet, dan maak je m alleen maar sterker.
En voor het aan de muur plakken, op de binnenhoefslag gaan rijden :) En als je merk dat het paard weer 'naar buiten valt', gelijk begrenzen met je buitenteugels en eventueel je been ook nog dan.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:00

Anoniem schreef:
enige echte tip die ik voor je heb, is loslaten! En dan bedoel ik dat jij links niet ook vast moet gaan houden als het paard dat doet, dan maak je m alleen maar sterker.
En voor het aan de muur plakken, op de binnenhoefslag gaan rijden :) En als je merk dat het paard weer 'naar buiten valt', gelijk begrenzen met je buitenteugels en eventueel je been ook nog dan.

Ja thanks ;) nee vasthouden deed ik niet, wel vragen en dan weer ontspannen. Of stelling en dan weer recht. Na een half uur ging het ook een stuk beter! Maar ik vroeg me af of daar nog meer 'manieren' voor zijn

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 00:32

Saintelette schreef:
Mag ik even een vraag stellen zonder een foto te posten? Ik heb namelijk geen foto van de afgelopen keer rijden, maar ik lees hier altijd braaf mee en heb altijd veel aan jullie tips!

Ik vind het vrij lastig om te verwoorden, maar ik heb vanmiddag gereden op een paard wat behoorlijk vast lijkt op links. Rechtsom gaat alles goed, goed contact op beide teugels, stelling naar binnen gaat makkelijk. Alleen linksom dus niet, stelling naar binnen is wel te verkrijgen, maar het voelt allemaal heel zwaar. Ook is er maar moeilijk contact te houden op de buitenteugel, alsof ze die niet aanneemt. Ook op die hand erg plakkend aan de muur, maar wendingen neemt ze daarintegen wel weer gewoon op twee teugels ( dan voelt ze wel weer goed)..
Wat is jullie 'conclusie' uit dit verhaal? En hebben jullie eventueel tips hiervoor?

Je omschrijft het gevoel dat je krijgt als een paard 1 achterbeen heeft dat minder sterk gebruikt wordt dan de ander. Vaak is het zo dat het ene been dan meer stuwt en de ander meer draagt. Het lijkt voor de meeste mensen dan zo alsof het paard ook echt scheef is. Echter kan het ook zo zijn dat het paard wel degelijk netjes op z'n eigen sporen loopt, maar dan alleen problemen geeft bij dragende oefeningen.

Probeer het been steeds zo te belasten dat je vraagt om van stuwen naar dragen te gaan. Doe bv wijken en dan na 4 passen wijken omstellen en terug wijken of aan galopperen. Halt houden, achterwaarts en dan weg draven op de volte. Wees creatief.

Soms mist een paard op de andere hand dan wat power en stuwkracht. Dan rij je dus aan de ene kant dragende oefeningen, maar aan de andere kant stuwende oefeningen.

Overigens baseer ik dit alleen maar op jou tekst, als je paard echt scheef is dan zijn er ook nog andere dingen te doen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 00:44

Veulen84 schreef:
Saintelette schreef:

Je omschrijft het gevoel dat je krijgt als een paard 1 achterbeen heeft dat minder sterk gebruikt wordt dan de ander. Vaak is het zo dat het ene been dan meer stuwt en de ander meer draagt. Het lijkt voor de meeste mensen dan zo alsof het paard ook echt scheef is. Echter kan het ook zo zijn dat het paard wel degelijk netjes op z'n eigen sporen loopt, maar dan alleen problemen geeft bij dragende oefeningen.

Probeer het been steeds zo te belasten dat je vraagt om van stuwen naar dragen te gaan. Doe bv wijken en dan na 4 passen wijken omstellen en terug wijken of aan galopperen. Halt houden, achterwaarts en dan weg draven op de volte. Wees creatief.

Soms mist een paard op de andere hand dan wat power en stuwkracht. Dan rij je dus aan de ene kant dragende oefeningen, maar aan de andere kant stuwende oefeningen.

Overigens baseer ik dit alleen maar op jou tekst, als je paard echt scheef is dan zijn er ook nog andere dingen te doen.

Bedankt voor je reactie! Klinkt heel herkenbaar, ze loopt met haar rechterachterbeen namelijk altijd wat stijver/korter/minder ondertredend.. Zou dat kunnen kloppen met wat ik dus voelde?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 00:48

Absoluut. Dat kan heel goed. Dan is dat haar slechtere been, die draagt niet genoeg.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 04:36

Het eerste dat je nodig hebt is dat je paard zich aan beide zijden "loslaat".

Net als mensen zijn paarden op één kant georiënteerd.
Bij de minste geringste onzekerheid, angst of ongenoegen van je paard zal het zich aan zijn voorkeurskant "sterk" maken, bij jouw paard is dat rechts.
Net zoals mensen hun rug en hals aanspannen bij angst doen paarden dat ook.
Paarden zijn héél snel onzeker.
Dus afgezien van hun onevenredige lichamelijke ontwikkeling heb je eerst de geestelijke barrière weg te nemen.

Dit is dus geen spiertraining maar een totaal ander obstakel.
Wanneer je de ongelijk ontwikkelde spieren begint te trainen zul je in eerste instantie méér ongenoegen aan je paard aanbieden en heeft het méér reden om zich eenzijdig vast te zetten.
Dit kan een spiraal worden....

De oplossing is op de allereerste plaats vertrouwen, rust, kalmte, vriendelijke en begrepen communicatie.
Hierbinnen kan een paard zich gaan ontspannen.
Dan (pas) kan je een paard uitnodigen om zich op beide handen te gaan stellen en hieruit volgend, later, buigen.
Stellen is het loslaten van de binnenteugel en daarmee vermeerderd aanleuning nemen op de buitenteugel.
Dit is de eerste stap naar buigen.
Onervaren paarden lopen niet op twee teugels gelijk en moéten dat ook niet, maar moeten eerst leren om aanleuning te nemen op gebogen lijnen op de buitenteugel.
Waneer het paard zich buigt kun je de spieren gelijkmatig beginnen te ontwikkelen, dat duurt jaren.
We beginnen het paard te leren om op één teugel aanleuning te nemen.

Hiermee leert het dat dit aangenaam is, losgelaten en soepel links en rechts om gebogen, de buitenteugel volgend, op de volte te gaan.

Dus:
Vertrouwen, rust en kalmte en begrepen communicatie geven ontspanning.
Dan, met de binnenteugel van de hals af én omhoog uitnodigen om stelling te nemen, dit is de binnenzijde (van de hals) ontspannen, de binnenteugel loslaten, is hier op nageven zonder druk.
Lukt dit op een uitnodiging kun je beginnen rustig en ongedwongen, binnen de mogelijkheden van het paard, te buigen op de grote volte.
Hier van uit kun je in jaren het paard door training rechter maken, "recht richten".

Vergeet niet om heel veel en uitbundig te belonen voor de minste poging van het paard mee te werken en STOP direct als het een keer lukt.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:16

Afbeelding

Ik ben te fier om hem niet te delen met jullie, gisteren onze eerste zomerwedstrijd gehad en direct goed gestart met een eerste plaats. Een paar keer 3 en 5 gehad, waar ik me wel in kan vinden. Deze ruimschoots opgehaald met dikke 8'en :D

Zijn oren zijn nog niet het hoogste punt, daar mist hij nog net de kracht voor, maar we zijn onderweg. En thuis laat hij af en toe toch een paar mooie danspasjes zien, dus we komen er wel <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:41

Ik ben benieuwd wat jullie van ons vinden.
Peep heeft ruim een half jaar stil gestaan ivm het ontbreken van een rijbak. Ze is nu bijna 1.5 maand weer opgepakt. We trainen voor B niveau en pakken tijdens de lessen wel het wijken/schouder voor mee voor het loslaten/buigen van het lichaam.
Ik kantel mijn heup/bekken verkeerd aan mijn re kant waar we nu erg mee bezig zijn, dit is vooral te merken in de galop maar hier geen foto's van. Maar ze springt rechtsom dan in de linker galop doordat ik een foute hulp geef, mijn re been(binnenbeen dan) gaat teveel naar achter en ik kantel mijn heup/bekken dan verkeerd ook.
Verder hammeren we vooral op tempo controle wat super gaat, voorheen renden ze altijd op haar tempo en nu wordt het mijn tempo. Rijden we veel tempo overgangen en figuren zoals slangevoltes, volte vergroten en verkleinen, achtjes etc.

Ik vind Peep hier opzich erg fijn lopen en ze voelden ook los aan. Neusje zou er meer uitmogen. Mijn binnenhand lijdt weer is zijn eigen leven deze moet ik niet omhoog gooien en er een piano handje van maken.
1. Afbeelding

Deze foto vind ik vrij moeilijk om wat van te zeggen. Een hele goede kijk heb ik niet op het rijtechniche gedeelte.
2. Afbeelding

Meer foto's heb ik niet gezien ik pas savonds laat les had en in en binnenbak dus vrij lastig foto's maken.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:10

Jongens, we vallen een beetje stil! :P

Ik verdiep me de laatste tijd erg in de paardenanatomie, en dan met name het skelet. Ik wil me ook eens wat verdiepen in de spieren. ik teken ook erg vaak het skelet (ben iig aan het oefenen, het is nog niet echt kloppend) en verschillende houdingen van paarden om te kijken wat er met het skelet gebeurd. Erg interessant! Ik raad dit ook aan aan mensen die tegen problemen aanlopen als het om nageeflijkheid en houdingen gaat :)
Ik rijd nu vaak op een haflinger genaamd Wodka. Hij kan echt heel leuk lopen. Nu gaat hij de laatste tijd heel veel kauwen, en soms zakt hij ook. Vooral lang en laag gaat goed. Maar ik heb ook heel vaak dat hij blijft kauwen, en wel wil zakken, maar toch neemt hij mijn hand niet helemaal aan. Wat zou ik dan moeten doen? Handen laag ben ik niet zo van. Misschien wat spelen met stelling? Papa gaat dinsdag misschien foto's maken, dan kan ik ook goed zien hoe het van achter zit enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:22

juliedo24 schreef:
Jongens, we vallen een beetje stil! :P

Ik verdiep me de laatste tijd erg in de paardenanatomie, en dan met name het skelet. Ik wil me ook eens wat verdiepen in de spieren. ik teken ook erg vaak het skelet (ben iig aan het oefenen, het is nog niet echt kloppend) en verschillende houdingen van paarden om te kijken wat er met het skelet gebeurd. Erg interessant! Ik raad dit ook aan aan mensen die tegen problemen aanlopen als het om nageeflijkheid en houdingen gaat :)
Ik rijd nu vaak op een haflinger genaamd Wodka. Hij kan echt heel leuk lopen. Nu gaat hij de laatste tijd heel veel kauwen, en soms zakt hij ook. Vooral lang en laag gaat goed. Maar ik heb ook heel vaak dat hij blijft kauwen, en wel wil zakken, maar toch neemt hij mijn hand niet helemaal aan. Wat zou ik dan moeten doen? Handen laag ben ik niet zo van. Misschien wat spelen met stelling? Papa gaat dinsdag misschien foto's maken, dan kan ik ook goed zien hoe het van achter zit enzo.

Been geven :) Ik heb zometeen een filmpje klaar waarin dat heel duidelijk te zien is. Hij moet je hand op gaan zoeken door achter actiever te worden.