Citaat:Dat is echt niet stoer om z.s.m. Z te zijn, want dan maak je je paard ook kapot, als je hem op te jonge leeftijd al zwaar belast... Het is een feit dat te veel paarden niet ouder worden dan 7 jaar... En mensen mogen echt wel een leuk leven hebben omdat ze dik zijn, maar niet paardrijden als ze TE dik zijn. En waarom niet ? Omdat het welzijn van een paard het allerbelangrijkste is, een paard heeft niets te kiezen, jij moet voor hem zorgen en voor zijn welzijn. En te dik is niet hetzelfde als stevig.... Stevig is echt heel wat anders.
Citaat:jij geeft het antwoord al wat ik wou geven![]()
nog even een vraag @flugeltje: wil jij dan zeggen dat omdat andere mensen het fijn/lekker vinden om te snoepen het paard daar van de dupe moet worden?
Nee, maar iedereen vind het wel helemaal gaaf als een paard van 8 GP loopt. Dat vind ik veel erger.

.
ik vind het altijd wel grappig dat mensen meteen denken dat ik een vooroordeel heb of iets anders , of niet weet dat mensen ook dik kunnen zijn terwijl ze er niks aan kunnen doen ' tuurlijk weet ik dat ' want tja... ik ben zelf ook te dik geweest door medicijnen. Maar ben ik toen op mijn paard gaan zitten? Nee. Ik heb der beleerd voor de kar . En nu weeg ik weer 70 kg en nu rij ik weer lekker. Dus ja ik weet dat er mensen zijn die er niks aan kunnen doen dat ze dik zijn , maar nee ik vind niet dat ze evengoed mogen rijden.