(vroeger sportte ik zo'n 12u/week
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) inesje15 schreef:Nu sport ik inderdaad te weinig, is een feit... Ik ren tijdens de week 1x een halfuur, en ga in het weekend zo'n 2 uur rijden, niet veel inderdaad, maar voor meer heb ik geen tijd :S Helaas ook geen tijd om op de bank te hangen... Was het maar waar, want dan was er een oplossing!
(vroeger sportte ik zo'n 12u/week)
ponylies schreef:idd kom aan zeg bijna iedere vrouw die ik kan met een lengte boven de 1,75 heeft geen 38
ooit gehoord van bredere heupen
(En ja, iedereen eet hier normaal en heeft normale werk etc.. het zijn hier heus niet allemaal uitgemergelde modellen..)
gummie schreef:Op een paard kunnen zitten is 1 ding, iets van het dier vragen is dan nog het volgende. Wat voor effect heeft overgewicht op de mogelijkheid van een dier om bijvoorbeeld zijn achterhand onder te brengen, nageefllijk te lopen, te schakelen, af te zetten voor een hindernis, etc?? Dat zou ik dan wel interessant vinden. Want als je een paard wilt trainen, ofwel gymnastiseren, moet je je dan niet eerst afvragen of dat uberhaupt mogelijk is?
Wat is voor wervels en botten van een paard het verschil tussen afzetten voor een sprong met iemand van 65 kilo, en afzetten met iemand van 100 kilo? Wat is het verschil tussen verzamelen met 65 kilo op je rug, en verzamelen met 100 kilo op je rug? Wanneer gaat het gewicht meespelen? Los van de balans? En welk effect heeft dat dan of het gehele gestel van het paard?
Lopen paarden met een ruiter van meer dan 90 kilo eerder rugblessures op? Of is er sneller sprake van beengebreken? Dat zou ik wel willen weten. Maar dat heb ik nog niet kunnen vinden.
)

.
flugeltje schreef:ja... wat moet je hier nu mee...
Het gaat er niet zo zeer om of je dik bent oid. Het gaat mij er alleen om, hoe mensen hun dier benadelen.
Dat kan komen door overgewicht, maar ook net zo goed door een gewetenloos karakter.
Te dikke mensen mogen niet paardrijden, dan gewetenloze mensen zeker niet en is het eind zoek.
Ik heb eens een meisje op stal gehad met behoorlijk overgewicht en die had een Fjord, paard had veel problemen. Uiteindelijk is gebleken dat het paard haar niet kon dragen. Echt zielig, ze reed haar paard kapot zonder dat ze het wilde.
Wat ik veel vaker zie is dat mensen hun paard bewust kapot rijden, een jong paard zo hoog in training zetten, dat het voor het dier niet op te brengen is, maar alles voor de prestatie.
Ik zie liever een dik iemand die bewust aan het rijden is, dan een dun persoon die bewust aan het kapot maken is...
MaritAriel schreef:flugeltje schreef:ja... wat moet je hier nu mee...
Het gaat er niet zo zeer om of je dik bent oid. Het gaat mij er alleen om, hoe mensen hun dier benadelen.
Dat kan komen door overgewicht, maar ook net zo goed door een gewetenloos karakter.
Te dikke mensen mogen niet paardrijden, dan gewetenloze mensen zeker niet en is het eind zoek.
Ik heb eens een meisje op stal gehad met behoorlijk overgewicht en die had een Fjord, paard had veel problemen. Uiteindelijk is gebleken dat het paard haar niet kon dragen. Echt zielig, ze reed haar paard kapot zonder dat ze het wilde.
Wat ik veel vaker zie is dat mensen hun paard bewust kapot rijden, een jong paard zo hoog in training zetten, dat het voor het dier niet op te brengen is, maar alles voor de prestatie.
Ik zie liever een dik iemand die bewust aan het rijden is, dan een dun persoon die bewust aan het kapot maken is...
maar wat is dan het verschil? iemand die te zwaar is voor zijn paard rijd zijn paard kapot, iemand die zijn paard bewust aan het kapot maken is , maakt het paard ook kapot.. ik zie dan eigenlijk het verschil niet echt..
schrikdraad schreef:en de ruiter hierboven kan gerust.
een paard krijgt naar mijn idee last van hko door scheve belasting niet overgewicht.
flugeltje schreef:Het is stoer om je paard zo vroeg mogelijk in het Z te hebben, maar schandalig om paard te rijden als je dik bent.
Dat is het verschil.
Waarom mogen dikke mensen niet eten,snoepen en ook niet paardrijden ?? Mogen die mensen geen leuk leven hebben omdat ze dik zijn ?
Ik ben zelf vrij mager en vind het ook niet charmant om een behoorlijk gezet iemand te paard te zien, door je paard zijn training aan te passen kun je eker wel paardrijden als je stevig bent. Dat is mijn mening.
joenohoe schreef:flugeltje schreef:Het is stoer om je paard zo vroeg mogelijk in het Z te hebben, maar schandalig om paard te rijden als je dik bent.
Dat is het verschil.
Waarom mogen dikke mensen niet eten,snoepen en ook niet paardrijden ?? Mogen die mensen geen leuk leven hebben omdat ze dik zijn ?
Ik ben zelf vrij mager en vind het ook niet charmant om een behoorlijk gezet iemand te paard te zien, door je paard zijn training aan te passen kun je eker wel paardrijden als je stevig bent. Dat is mijn mening.
Dat is echt niet stoer om z.s.m. Z te zijn, want dan maak je je paard ook kapot, als je hem op te jonge leeftijd al zwaar belast... Het is een feit dat te veel paarden niet ouder worden dan 7 jaar... En mensen mogen echt wel een leuk leven hebben omdat ze dik zijn, maar niet paardrijden als ze TE dik zijn. En waarom niet ? Omdat het welzijn van een paard het allerbelangrijkste is, een paard heeft niets te kiezen, jij moet voor hem zorgen en voor zijn welzijn. En te dik is niet hetzelfde als stevig.... Stevig is echt heel wat anders.