Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Professor schreef:De hals wordt gedragen door de spieren die door de borst naar de heupen en eindigen in de spronggewrichten.
De hals band met uitlopers daarvan, houden dat vast, maar brengen niet de boog in de hals.
Jammer dat ze in Deurne in diskussie gaan, want ik dacht dat ze daar wat leerden, of wel wat leeren zouden.
Citaat:Allereerst vind ik voor mij persoonlijk het totaal oninteressant te weten welke spieren de hals dragen en dergelijke. Ik wil weten hoe ik juist alle spieren van het paard kan trainen en sterker kan maken.
janderegelaa schreef:Maar als ie op 3 poten loopt weet je dan ook wat je moet doen om het te repareren! Dát is de vraag die je jezelf moet stellen...
Kafue schreef:En hoe bepaal je dat dan?Wat wel belangrijk is dat je kunt beoordelen wat de kwalteiten van je instructeur zijn ten opzichte van het juist trainen van de combinatie.
Goofy44 schreef:Als je wel weet en begrijpt hoe de spieren lopen en hoe dat in samenhang werkt, dan is het heel simpel om te bepalen of je goed bezig bent. Als een instructeur / instructrice een trainer of wie dan ook een of ander verhaal afdraait, dan kan je daar zo doorheen prikken. De volgcultuur die we aanhangen, doen wat er gezegd wordt en aannemen dat het allemaal wel goed is, is erg gemakkelijk, te gemakkelijk.
janderegelaa schreef:Een veearts zegt toch ook niet" ik hoef niet te weten waarom een paard koliek krijgt, als ik het maar kan behandelen".
Je opmerking raakt dus kant nog wal Kiwiko.
janderegelaar schreef:Een veearts zegt toch ook niet" ik hoef niet te weten waarom een paard koliek krijgt, als ik het maar kan behandelen".
Kiwiko schreef:Staat er vast wel in, want dat komt wel vaker voorIk heb ooit een paard gehad die koliek kreeg van de eerste nachtvorst........ denk je nou werkelijk dat dit in het boekje "koliekgevallen" staat........ ????
nogmaals, ik hoef niet te weten hoe mijn auto in elkaar steekt, hoef het ding niet te kunnen maken...... maar ik kan wel het maximale eruit halen.
ieder zijn eigen deskundigheid. Ik ben geen va en een va is geen ruiter.........
en een va hoeft inderdaad de reden van koliek niet te achterhalen, die moet de sympotemn behandelen