Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:@ankem,
Bij Friezen duurt de bevestiging van de losgelatenheid vaak veel langer dan bij rijpaarden als KWPNers, volbloeds en arabieren.
Dat komt vooral door hun vaak wat steile en dus niet zo geschikte achterbeen.
In het begin langzaam vorderen, geduld hebben, er een jaartje langer voor nemen.
Op termijn lukt het je en dat heb je als bonus het ook nog het voordeel van dat fijne, zachte, meewerkende karakter van de Fries.
ankem schreef:Simpelman schreef:@ankem,
Bij Friezen duurt de bevestiging van de losgelatenheid vaak veel langer dan bij rijpaarden als KWPNers, volbloeds en arabieren.
Dat komt vooral door hun vaak wat steile en dus niet zo geschikte achterbeen.
In het begin langzaam vorderen, geduld hebben, er een jaartje langer voor nemen.
Op termijn lukt het je en dat heb je als bonus het ook nog het voordeel van dat fijne, zachte, meewerkende karakter van de Fries.
Ik heb een kwpn'er SimpelmanEentje van 23 en een flink percentage volbloed.
De Fries op mijn avatar is mijn overleden Fries. Vorige week alweer 4 jr geleden dat ze stierf. Zo denk ik nog geregeld even aan haar.
Citaat:Wanneer je een koppel vormt met je paard en je valt er per ongeluk af, dan blijft je paard op je wachten, bij bovenstaanden zul je een flinke vluchtgalop gaan zien.
Erger, die vluchtende paarden zijn ook emotioneel aan het weg gaan, ze onderhouden geen band met hun ruiter, ze werken alleen onder druk. Dat wordt op den duur een gewoonte, eenmaal bestegen vertrekken ze.