Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veulen84 schreef:Goed VWNW (LL) kost veel meer tijd dan je denkt.
Er worden juist daar veel fouten in gemaakt. Meeste paarden hangen zichzelf over de voorkant.
Het achterbeen is namelijk niet genoeg gesterkt om de balans te bewaren in de oefening.
Dat betekend dat het paard juist daardoor meer en meer op de voorhand gaat lopen.
Dan verleng je niet de rugspier en maak je de rug niet veerbaarder.
Dan leer je het paard om de schouder verder onder te schuiven. Kantelt het bekken verkeerd...
Enfin je ziet het plaatje.
De oefening wordt juist te veel onderschat.
Veulen84 schreef:
Simpelman schreef:JastieHorse schreef:Ik ben benieuwd wat jullie van mijn paard vinden, op dit moment rijden we haar lang en laag en rond, voorheen wilde ze alleen maar lang en laag, en dan vooral heeeel lang. Uiteindelijk is het de bedoeling dat we haar wat hoger op rond kunnen rijden maar voor nu is dit prima. Ze laat haar rug los en ontspant mooi. Wel heeft ze de neiging om wat diep te lopen.
Augustus 2013:
[ Afbeelding ]
Februari 2014:
[ Afbeelding ]
Hier loopt ze naar mijn idee te diep, neusje mag er wat meer uit.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Foto's zijn met mijn bijrijder trouwens. Wat ik zie is dat de teugels ongelijk vast gehouden worden en dat de ruiter niet rechtop zit. Ruiter vind het lastig om teugels op juiste maat te houden en goed mee te geven met het paard, ik heb eventueel ook nog een filmpje bij interesse. Ben benieuwd wat jullie van deze foto's vinden.
Dit is LDR.
Evelijn schreef:Misschien moet je dan je argumenten iets beter uitleggen want nu lees ik niks anders dan VWNW is goede oefening mits goed uitgevoerd... en LDR is een oefening die niet leidt tot goed lichaamsgebruik (hoe goed je hem ook uitvoert)
LoveUggs schreef:Het paard is niet onbeleerd. Moet alleen nog veel leren. Daarbij heb ik wel ervaring met jonge paarden, en krijg ik hierbij de juiste begeleiding. Maargoed, eerst maar eens kijken of t überhaupt wat is.
Marlis schreef:Ik ben wel benieuwd wat jullie van mijn filmpje vinden. Heel kort filmpje, heb er maar 5 minuten opgezeten. Peep heeft vanaf begin oktober stil gestaan, staat nu sinds eind maart bij mijn instructrice om een maandje opgepakt te worden gezien wij nog steeds geen bak hebben. En Peep stront zagerijnig werd van het stilstaan, logisch.
Zelf heb ik dus ook vanaf die tijd niet echt gereden behalve 2x 5 minuten of mijn 3 jarige maar dat is nog niet echt rijden is nog maar 4x ohz geweest. Heb er 1.5 week geleden en afgelopen weekend 5 minuutjes opgezeten. We zijn nooit hoger dan b niveau geweest, zowel paard als ik niet.
http://youtu.be/kgHhH13OljI
Ik moet mijn benen stiller houden en niet elke pas drijven. Dit is met mijn rijlaarzen wel minder dan met deze vrijetijds laars maar dus wel een duidelijk punt voor mij om straks op te letten. Cap is eigen risico, rij altijd met cap maar was niet de bedoeling erop te gAan en had dus ook geen cap mee, staat nu op andere locatie.