Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Madame ziet overal spoken en houd in haar sprint geen rekening met draaden, muren, palen, te kleine doorgangen enz
Dus dan heb ik haar liever even met haar kin op haar borst, dat ik het veilig op kan lossen, dan dat ik haar laat gaan. Af en toe is ze me nog voor hoor
Maar steeds minder vaak.
LDR word gewoon veel te zwart-wit bekeken. 
Dacodaco schreef:Nou, dat ben ik dus helemaal met je eens (van dat te zwart wit bekijken). Blijft staan dat in jouw geval dit super werkt en in mijn beleving ook het beste past bij hete paarden en niet bij luie donders volgens mij. Om dan nog maar niet te beginnen over mensen die paarden hebben die niet bij ze passen, dat klinkt in jouw geval niet zo haha, volgens mij zijn jullie prima aan elkaar gewaagd.
we zijn allebei heethoofden en dat is het probleem zo nu en dan
Zij word boos omdat ze haar zin niet krijgt, ik word boos omdat ik mijn zin niet krijg. En dan botsen we
En op het moment dat we botsen denken we allebei "oei...Da's niet goed" doen we allebei water bij de wijn, en kunnen we rustig verder
Bij luie donders is het idd niet goed. Heb zo'n hengst gereden die ook LDR gereden werd maar lúi!! Die dook ook vanzelf naar beneden.
Die reed ik zoveel mogelijk voor de loodlijn. Kwam er vanvoor niet aan, puur vanachter voorwaarts! En as hij naar onder wilde kreeg die een ophouding. Reed hem 2x per week en de andere dagen van de week reed het andere meisje er op, op 4 weken tijd was tie wel voorwaarts
Bij dat paard paste LDR gewoon niet.
Die moet je vanvoor ook met rust laten. Een paard moet je rijden zoals hij dat van je verlangt, dan pas boek je resultaat. Maar om dat te kunnen, moet je wel naar hem kunnen luisteren. En daar zijn veel ruiters veel te ongeduldig en dominant voor. Je moet je af en toe eens naast of zelfs "onder" je paard opstellen in rang.
Hem aan het woord laten..
Ik kan wel toegeven dat ik heel soms mijn pony te rond laat lopen (niet met kin op borst, maar wel te rond en kort). Mijn uitgangspunt is altijd lang en laag als ik begin met rijden.Yamcha schreef:Denk dat er idd net zoveel gevaren kleven aan absolute elevatie als aan LDR. Met beide kun je een paard behoorlijk in de kreukels rijden. Vind het dan ook vreemd dat daar niet net zoveel over te doen is..... Waarom dan wél iedereen een mening over LDR heeft (zonder te weten waar men over praat) en niet over absolute oprichting, is mij een raadsel.
iedereen weet dat dat niet goed is, maar je ziet het toch wel vaak, omdat het verschil soms moeilijk te zien is. 

.
.
.
chelly12 schreef:nooit. Gaat ook moeilijk met westernrijden. HAHA