Bodyprotector verplichten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FEST

Re: Bodyprotector verplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:50

idd. ik beschouw het als het laatste. ik wil niet dat het verplicht gaat worden.Boos!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:53

janouke schreef:
ik vind dat ze een bodyprotector niet moeten verplichten iedereen moet het toch zelf weten of ze zo'n ding aanwillen.
ten eerste het zit onhandig en ten 2de het helpt ook nog niet eens fatsoenlijk.
mij krijg je zo'n ding niet aan!!

Waar komt die goedkeuring vandaag als het niet fatsoenlijk werkt?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:02

Ik zou het zeker niet verplichten. Paardrijden is een oude sport de jasjes en alles hoort er gewoon bij, zo'n BP ziet er niet uit, en je mist je bewegingsvrijheid. Ik zit trouwens nu in italie op de camping met manege en hier zie ik wel heel veel mensen met een BP rijden ook in een gewone dressuurles maar t zijn wel meer de kleintjes.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 07:38

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:40

Als je bewegingsvrijheid mist, moet je een passende BP kopen. Ik mis echt geen bewegingsvrijheid Verward En het ziet eruit als een bodywarmer, dus snap ook niet wat er lelijk aan is.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:40

Een bodywarmer is ook lelijk Duivel

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:41

Waratje schreef:
Een bodywarmer is ook lelijk Duivel

Dat is een mening geen feit Knipoog

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:51

Klopt, maar die mening wordt door wel meer mensen gedeeld. Tong uitsteken En als ik al niet in een bodywarmer loop omdat ik hem lelijk vind, waarom zou ik dan niet ook vinden dat een bodyprotector een lelijk ding is? Daarnaast kan een bodyprotector niet anders dan je beperken in je bewegingen, anders zal hij niet werken als hij nodig is. En sommige mensen hebben een hekel aan dingen die strak aansluiten, dan heb je dus ook een hekel aan een bp.

jasmijntje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:56

Bodyprotectors vind ik geweldig, want stel nou dat je net heel hard ergens tegenaan knald... Ik vind een bodyprotector net zoiets als een cap... Lachen

lyvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:37

Aan de ene kant; Zo'n ding zit niet lekker beperking in je bewegingen.
Aan de andere kant; het is wel veel veiliger..

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:10

lyvan schreef:

Mee eens Knipoog

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:59

lyvan schreef:

Het is nog veel veiliger om gewoon te zorgen dat je niet van je paard valt......

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:17

En dat kun jij bieden Waratje die garantie? Dan wil ik het graag van je afnemen ik heb er veel voor over om die garantie te krijgen Haha!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:44

nou ben er mooi vorige week wel afgestuiterd, paard deed niets raars ik kwam na de sprong een beetje uit balans en kukelde eraf. Heel zachtjes maar kwam verkeerd neer.
Heb een week niet kunnen lopen door een zwaar gekneusde rugspier heb ook nog steeds niet gereden! Heb er nog steeds last van

Garantie dat je niet valt is echt onzin Clown

Ik ga dus wel een bodyprotector kopen, dat had hierbij wel geholpen dus Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:47

BP verplichten bij springlessen op maneges en bij springwedstrijden vind ik niet zo'n fout idee. Maar bij dressuur? Hoevaak val je dan ergens anders op dan op de grond? Komt veel minder vaak voor.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:51

Splinter schreef:
nou ben er mooi vorige week wel afgestuiterd, paard deed niets raars ik kwam na de sprong een beetje uit balans en kukelde eraf. Heel zachtjes maar kwam verkeerd neer.
Heb een week niet kunnen lopen door een zwaar gekneusde rugspier heb ook nog steeds niet gereden! Heb er nog steeds last van

Garantie dat je niet valt is echt onzin Clown
Ik ga dus wel een bodyprotector kopen, dat had hierbij wel geholpen dus Ja

Nou aan de manier van schrijven krijg ik die indruk dat dat wel kan dus daar teken ik voor Vork

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:52

Proest Haha! ik teken er ook voor Haha!

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:54

idd, de moeder van vriendin van mij kent iemand en haar kiond was van een manegepony afgevallen, gewoon een heel makkelijk en rustig diertje, ze viel heel ongelukkig en toen stapte de pony op haar, als ze geen bodyprotector omhad was ze er nu neit meer geweest....

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:12

Een goed passende BP hoeft je geheel niet te beperken in je bewegingsvrijheid. Bij ons op de lesstal rijden veel mensen met een BP. Deze mensen rijden vaak één keer p.w. en kiezen daarom voor de goedkoopste BP, de BP heeft geen goede vorm en is vaak aan de onderzijde te lang waardoor hij vaak achter het zadel blijft hangen. In zown geval kan je beter niets om doen. Bij het springen draag ik zelf ook altijd een BP, een stervens duur ding maar hij zit als gegoten. Ik voel me er erg veilig in. Met erg warm weer irriteerd hij wel soms.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:38

MISTRAL94 schreef:
En dat kun jij bieden Waratje die garantie? Dan wil ik het graag van je afnemen ik heb er veel voor over om die garantie te krijgen Haha!

Waar heb ik het over "garantie"? Het is een kwestie van goed les nemen, een paard kiezen wat bij je past en weten wat je als combi wel of niet aankunt. Dat betekent dus NIET dat je veiligheid kunt kopen, maar WEL dat je ZELF er wat voor moet DOEN. En zolang je niet het benodigde niveau hebt, kun je inderdaad met hulpmiddelen als bp en cap een paar belangrijke lichaamsdelen beschermen tegen je eigen onkunde/inschattingsfouten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:45

Ja hoor je hebt helemaal gelijk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:50

Waratje schreef:
Waar heb ik het over "garantie"? Het is een kwestie van goed les nemen, een paard kiezen wat bij je past en weten wat je als combi wel of niet aankunt. Dat betekent dus NIET dat je veiligheid kunt kopen, maar WEL dat je ZELF er wat voor moet DOEN. En zolang je niet het benodigde niveau hebt, kun je inderdaad met hulpmiddelen als bp en cap een paar belangrijke lichaamsdelen beschermen tegen je eigen onkunde/inschattingsfouten.

en zelfs als je dat wel hebt, kan een BP/cap een verstandige keuze zijn. Crosshindernissen springen zonder cap (zelfs bij babysprongetjes) is IMO je reinste stommiteit, en BP is een aanrader, ook als je een ervaren crosser bent. Maar zo moet je gewoon situaties inschatten, sommige paarden rijd ik fluitend zonder BP terwijl andere die doodeng vinden, en op een ander paard zal ik - uit voorzorg - wel een BP aantrekken (ik rijd wel altijd met cap) tot ik het gevoel heb dat dat niet meer nodig is. Een ongeluk blijft in een klein hoekje zitten (vandaar die cap), maar je kunt ook een gevoel van schijnveiligheid willen creeren. De belangrijkste factor in je eigen veiligheid ben je nog altijd zelf Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:55

Lielle: Ik denk dat je er gewoon niet verder op in moet gaan gezien de manier van schrijven de beste keus Knipoog

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:15

Lielle schreef:
Waratje schreef:

en zelfs als je dat wel hebt, kan een BP/cap een verstandige keuze zijn. Crosshindernissen springen zonder cap (zelfs bij babysprongetjes) is IMO je reinste stommiteit, en BP is een aanrader, ook als je een ervaren crosser bent. Maar zo moet je gewoon situaties inschatten, sommige paarden rijd ik fluitend zonder BP terwijl andere die doodeng vinden, en op een ander paard zal ik - uit voorzorg - wel een BP aantrekken (ik rijd wel altijd met cap) tot ik het gevoel heb dat dat niet meer nodig is. Een ongeluk blijft in een klein hoekje zitten (vandaar die cap), maar je kunt ook een gevoel van schijnveiligheid willen creeren. De belangrijkste factor in je eigen veiligheid ben je nog altijd zelf Knipoog

Ben ik met je eens, crossen is een tak van sport waarbij je extra risico's hebt (stukje inschatten van je niveau speelt hierbij ook een woordje mee). Cap is bij mij ook standaard buiten de bak, crossen is een vorm van buitenrijden, dus zou ik daar sowieso een cap bij ophebben (ook nuttig voor laaghangende takken), maar ook "gewoon" een parcoursje springen zou ik wel een cap bij opzetten. Maar na wat ik zondag bij een springwedstrijd zag, kan ik me goed voorstellen dat mensen bij het springen ook een bp verplicht stellen. En ja, dat was voor een heel erg groot deel onkunde! Die mensen hadden gewoon niets te zoeken in dat parcours (en feitelijk ook niets op dat paard).
Als ik nu een crossles zou nemen, zou ik ook gerust een bp aandoen, hoewel ik vroeger ook wel crossjes gesprongen heb zonder. Toen waren die dingen er helemaal niet.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:24

Ik heb nog gecrosst met een ouderwetse cap met tuigje, en BPs bestonden toen niet eens.

Ik geloof dat wij het wel eens zijn Waratje.