Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

janouke schreef:ik vind dat ze een bodyprotector niet moeten verplichten iedereen moet het toch zelf weten of ze zo'n ding aanwillen.
ten eerste het zit onhandig en ten 2de het helpt ook nog niet eens fatsoenlijk.
mij krijg je zo'n ding niet aan!!
En het ziet eruit als een bodywarmer, dus snap ook niet wat er lelijk aan is.

Waratje schreef:Een bodywarmer is ook lelijk
En als ik al niet in een bodywarmer loop omdat ik hem lelijk vind, waarom zou ik dan niet ook vinden dat een bodyprotector een lelijk ding is? Daarnaast kan een bodyprotector niet anders dan je beperken in je bewegingen, anders zal hij niet werken als hij nodig is. En sommige mensen hebben een hekel aan dingen die strak aansluiten, dan heb je dus ook een hekel aan een bp. 
lyvan schreef:Aan de ene kant; Zo'n ding zit niet lekker beperking in je bewegingen.
Aan de andere kant; het is wel veel veiliger..
lyvan schreef:Aan de ene kant; Zo'n ding zit niet lekker beperking in je bewegingen.
Aan de andere kant; het is wel veel veiliger..

Splinter schreef:nou ben er mooi vorige week wel afgestuiterd, paard deed niets raars ik kwam na de sprong een beetje uit balans en kukelde eraf. Heel zachtjes maar kwam verkeerd neer.
Heb een week niet kunnen lopen door een zwaar gekneusde rugspier heb ook nog steeds niet gereden! Heb er nog steeds last van
Garantie dat je niet valt is echt onzin![]()
Ik ga dus wel een bodyprotector kopen, dat had hierbij wel geholpen dus
ik teken er ook voor
MISTRAL94 schreef:En dat kun jij bieden Waratje die garantie? Dan wil ik het graag van je afnemen ik heb er veel voor over om die garantie te krijgen

Waratje schreef:Waar heb ik het over "garantie"? Het is een kwestie van goed les nemen, een paard kiezen wat bij je past en weten wat je als combi wel of niet aankunt. Dat betekent dus NIET dat je veiligheid kunt kopen, maar WEL dat je ZELF er wat voor moet DOEN. En zolang je niet het benodigde niveau hebt, kun je inderdaad met hulpmiddelen als bp en cap een paar belangrijke lichaamsdelen beschermen tegen je eigen onkunde/inschattingsfouten.

Lielle schreef:Waratje schreef:Waar heb ik het over "garantie"? Het is een kwestie van goed les nemen, een paard kiezen wat bij je past en weten wat je als combi wel of niet aankunt. Dat betekent dus NIET dat je veiligheid kunt kopen, maar WEL dat je ZELF er wat voor moet DOEN. En zolang je niet het benodigde niveau hebt, kun je inderdaad met hulpmiddelen als bp en cap een paar belangrijke lichaamsdelen beschermen tegen je eigen onkunde/inschattingsfouten.
en zelfs als je dat wel hebt, kan een BP/cap een verstandige keuze zijn. Crosshindernissen springen zonder cap (zelfs bij babysprongetjes) is IMO je reinste stommiteit, en BP is een aanrader, ook als je een ervaren crosser bent. Maar zo moet je gewoon situaties inschatten, sommige paarden rijd ik fluitend zonder BP terwijl andere die doodeng vinden, en op een ander paard zal ik - uit voorzorg - wel een BP aantrekken (ik rijd wel altijd met cap) tot ik het gevoel heb dat dat niet meer nodig is. Een ongeluk blijft in een klein hoekje zitten (vandaar die cap), maar je kunt ook een gevoel van schijnveiligheid willen creeren. De belangrijkste factor in je eigen veiligheid ben je nog altijd zelf