Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anya schreef:Je kunt hele nare dingen doen met een hefboombit. Zeker als het kinriempje niet netjes tegenhoudt en je er iets gruwelijks als een 'correctional' in hangt. Er zijn nu eenmaal ook gruwelijke bitten te koop helaas.
Kim een nette westernruiter begint gewoon op een snaffle (dus een gewoon bitje).
Mijn Wiz is vijf en loopt gewoon op een gebroken trensje
Pas als een paard goed aan de hulpen staat mag je over naar één hand en een shankbit.
Tegen dat je niet meer zo in hoeft te komen.
(daar houdt niet iedereen zich aan helaas, maar goed...)
ireika schreef:Ja das zeker dat zulk een hefboomwerkingbitten verschrikkelijk kunnen zijn, maar mijn lievelingsbit is bijvoorbeeld een ongebroken kunststof pessoa-bit, als je dan een beetje biomechanisch/anatomisch naar een paard kijkt, lijkt zulk een bit me toch vriendelijker dan een metalen enkelgebroken trensje? Ik kan me natuurlijk ook vergissen, en verbeter me dan aub dan leer ik iets bij
runningkawa schreef:En ik heb honderden paarden gereden, waar er ook onopgevoede verwende zaten
ja ik reed ze met bit...(verschrikkelijk), maar geen met hefboom werkingen oid.
Ook geen slof of andere zooi... dus dat is geen reden om een prikband te rechtvaardigen
Dat is ook met een gewoon slipbandje op te lossen
heiditjj schreef:runningkawa schreef:En ik heb honderden paarden gereden, waar er ook onopgevoede verwende zaten
ja ik reed ze met bit...(verschrikkelijk), maar geen met hefboom werkingen oid.
Ook geen slof of andere zooi... dus dat is geen reden om een prikband te rechtvaardigen
Dat is ook met een gewoon slipbandje op te lossen
Wanneer kom je langs om dat even te laten zien??
Nadya schreef:heiditjj schreef:Wij hebben de hond niet opgevoed, maar overgenomen van mensen die hem als hun eigen kind behandelde, hij was aggresief.
Nu ga ik weer, ik ga buiten rijden, tot ziens
Honden kun je toch alsnog opvoeden op latere leeftijd? Of heb ik dat mis?
Paarden kun je ook nog van alles (af)leren op latere leeftijd. Is wel lastiger, maar het is te doen........
Karl, ik vind dat ik hierop best mag reageren. Ben helemaal niet persoonlijk geweest.
En ik ga ook lekker rijden, het is veel te mooi weer om binnen te zitten, dus....
KiWiKo schreef:Karl66 schreef:Volgens mij gaat dit topic niet over Heiditjj of over haar hond. Ik denk dat het ook prima mogelijk is om je eigen mening te onderbouwen zonder persoonlijk op haar in te gaan.
kan best Karl, maar voorlopig maakt ze ons uit voor dierenbeul want met bit rijden is toch echt heel slecht! En daar kan ik niet zo heel goed tegen![]()
![]()
Eerst in je eigen keuken de boel op orde voordat je gaat schreeuwen dat het bij je buurman slecht is!
KiWiKo schreef:Heidittje ik denk dat het voor de bitloze ruiters een goede zaak is als jij hier gewoon niet meer reageert
runningkawa schreef:heidi, dan plaats je foto's van je Z proeven? Hoeft geen filmpje te zijn
Grote mond maar verder niets kan imo niet.
Ik heb 1 HAW topic van je gevonden...maar dat Z is nog niet helemaal aan de orde
B overigens ook nog niet...
Ik had ook een grote mond dat ik mijn "bit-paard " niet op bit rijdt maar op de zit...en toon dat dan ook.
Een hoop blaten kan iedereen, doen is wat anders.
ben je nog van de leeftijd dat je ouders nog alles moeten goedkeuren wat je doet, ben dan zo verstandig geen topics te openen met een grote mond...
Melanieetjuh schreef:runningkawa schreef:heidi, dan plaats je foto's van je Z proeven? Hoeft geen filmpje te zijn
Grote mond maar verder niets kan imo niet.
Ik heb 1 HAW topic van je gevonden...maar dat Z is nog niet helemaal aan de orde
B overigens ook nog niet...
Ik had ook een grote mond dat ik mijn "bit-paard " niet op bit rijdt maar op de zit...en toon dat dan ook.
Een hoop blaten kan iedereen, doen is wat anders.
ben je nog van de leeftijd dat je ouders nog alles moeten goedkeuren wat je doet, ben dan zo verstandig geen topics te openen met een grote mond...
runningkawa schreef:Ik bedoel, dan wil men dadelijk ook met een westernzadel dressuur starten
of zonder ape pakkie
of met bandages..of...of...