paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pmlover

Re: paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:15

ik wordt gek van mensen die dat de hele tijd zeggen me gymleraar zegt het ook altijd:\

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:22

Als het geen sport is wat doen al die ruiters op de Olympische spelen dan haha..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:25

Wat ik deze zomer heb gedaan kwa werk, buitenritten begeleiden, daar heb ik veel mensen van mening zien veranderen in 1 uur tijd Tong uitsteken

Mannen voornamelijk, zeiden voor het opstappen: geen sport Tong uitsteken
na het draven: dit is best zwaar eigenlijk!

Ach... Ik vind het wel een sport Knipoog kijk eens welke spieren je gebruikt!

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:30

Ik word ook altijd gek van die discussies!
Tuurlijk kan iedereen een beetje paardrijden, beetje zitten beetje niks doen, het paard doet het werk wel..
Maar goed ik kan ook wel een beetje voetballen, tegen een bal aan schoppen en dom in het rond rennen..

Maar.... echt paardrijden, dat kan niet iedereen!
Want de paarden lopen echt niet allemaal uit zich zelf net zo als Salinero of Okidoki..!!
En ik kan geen echt potje voetballen, zoals v. Persie en Robben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:40

Haha ik heb van het weekend ook weer even wat mensen uit die droom geholpen... oa mijn oma Zij zijn groot en ik is klein! We waren op visite bij mijn oma en er was nog een kennis. Toen kwam het onderwerp Anky ivm de OS natuurlijk. Kreeg ik even te horen 'dat het oneerlijk is want Salinero doet al het werk en zij zit alleen maar en ze mag wel de prijs in ontvangst nemen'. Ok, normaal reageer ik er nooit zo heftig op maar nu had ik er gewoon de behoefte aan om even de waarheid te vertellen. Alsof Salinero die hele kur loopt als Anky er niet op zit, yeah right: In your dreams

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:30

oh dit is inderdaad zo'n bekende opmerking.
mensen die denken dat ze er verstand van hebben,
maar zelf proberen om te rijden: Ho maar!
ik trek me er gewoon niks van aan en lach er maar om.
ik hou van mijn sport en weet zelf wel hoe het zit!
mensen zullen ons toch niet begrijpen Knipoog
maar na een flinke buitenrit kan ik toch echt moe zijn
& spierpijn hebben. wat toch echt bij sport hoort? Tong uitsteken

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:34

Ach joh, zo kun je overal iets negatiefs van maken:

*Paardrijden is maar een beetje rondjes hobbelen op een paard.
*Voetballen is achter een balletje aan rennen en er tegenaan trappen.
* En wat wel niet te denken van tennis, dat is alleen maar met een geval tegen een balletje aan slaan. Vork

Ik zou zeggen: nodig zo iemand vooral uit om een keertje uit te proberen, dan zijn ze promt stil Clown

xveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:58

inderdaad!
Als je iemand uitdaagt om het dan maar eens uit te proberen is het ineens wel een sport.. Clown

dipstaartjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:58

de meeste mensen die geen paard rijden vinden het geen sport
en probeer dat er maar eens uit te krijgen

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:15

als ik rij, zo ong. iedere dag dan ben ik best wel kapot zeg maar van het rijden, & dan ben ik blij dat ik thuis ben en dan hoor ik iedere keer maar weer van mijn vriend, Dat paard hoort moe te zijn niet jij , je stelt je aan, je doet niks, etc. nu heb ik hem zo ver dat ie 1x priveles gaat krijgen van een half uur. die gaat ie volgende week doen en dán wil ik wel eens horen hoe hij zich voelt:) Pling

mephisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:52

ik het met jullie eens dat paardryden wel een sport
laten die mensen maar denken dat het geen sport is wij weten beter

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:56

Ik zou me er niet druk om maken. Tegen mij zeiden ze het ook en de meesten hadden dan ook het lef om te komen rijden. Dan piepten ze daarna wel anders.
En als het geen sport is, vraag ik me af hoe het komt dat ik sinds ik een eigen paard heb en iedere dag rijd, in een half jaar tijd 20kilo ben afgevallen....
Lekker laten kletsen

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:00

SeBart schreef:
Ik zou me er niet druk om maken. Tegen mij zeiden ze het ook en de meesten hadden dan ook het lef om te komen rijden. Dan piepten ze daarna wel anders.
En als het geen sport is, vraag ik me af hoe het komt dat ik sinds ik een eigen paard heb en iedere dag rijd, in een half jaar tijd 20kilo ben afgevallen....
Lekker laten kletsen

Heel erg knap!!!! Go jij! Go jij!

Annika75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:07

Ik weet nog wel dat ik voor het eerst met een paard in draf ging.. Zou ik de mensen die het geen sport vinden ook wel eens zien doen eigenlijk, even lekker een half uurtje rondraven Extreme duivel

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:37

levine schreef:
SeBart schreef:
Lekker laten kletsen

Heel erg knap!!!! Go jij! Go jij!

Was ook niet zo vreemd, van een op de bank hangende puber die alleen maar snoept, naar iemand die dus een paard moet uitmesten verzorgen en rijden, en daarbij ook gelijk veel minder tijd heeft om te snoepen Knipoog. Toen vlogen de kilo's er dus behoorlijk snel vanaf. Haha!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:36

Heel erg knap!!!! Go jij! Go jij![/quote]

Was ook niet zo vreemd, van een op de bank hangende puber die alleen maar snoept, naar iemand die dus een paard moet uitmesten verzorgen en rijden, en daarbij ook gelijk veel minder tijd heeft om te snoepen Knipoog. Toen vlogen de kilo's er dus behoorlijk snel vanaf. Haha![/quote]

Maar het blijft knap!

Ja ik kom me ook opeens even nog in het gesprek mengen Clown

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:27

de grootste fout is dat mensen denken dat paardrijden ; draf stap en galop is. En als ervaren ruiter moet je op stoute paarden rijden.
achja ik reageer er niet meer op ...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:00

Lynnlovesyou schreef:
de grootste fout is dat mensen denken dat paardrijden ; draf stap en galop is. En als ervaren ruiter moet je op stoute paarden rijden.

Je "moet" helemaal niets. Ik hoef ook helemaal niet op stoute paarden te rijden, ik kies zelf wel uit waar ik op rij Tong uitsteken

ulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:18

laat iedereen maar praten, wij weten beter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:48

Ik vind het toch wel schokkend dat heel niet paardrijdend Nederland dus zo over onze sport denkt. Vaak genoeg meegemaakt dat mensen die in het bos wandelden tegen me zeiden "maar jij hebt het makkelijk" bood ik mijn paard aan om te ruilen en dan krabbelen ze ineens terug (lees renden bijna van me weg). Volgens mij roepen mensen dit soort dingen dan ook omdat ze niet begrijpen dat je keer op keer op zo'n eng beest durft te stappen.

Ik ga in elk geval de discussie niet meer aan, maar laat mensen lekker praten. Gelukkig rijdt mijn man ook paard, dus wij begrijpen elkaar helemaal.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:43

Wat grappig is, is dat vrijwel iedere bokker het er wel over eens is dat paardrijden sport is. Het gekke is dat zodra de conditie van de ruiter ter discussie wordt gesteld (zoals in het topic 'waarom bokkers zo aanvallend reageren op de zwaardere/gezette ruiter') vele op de achterste benen gaan?

Ik vind de conditie (dus gewicht, herstel na inspanning, gezondheid, motoriek, uithoudingsvermogen, soepelheid) van de ruiter ontzettend belangrijk. Als je conditie namelijk slecht is, zit je je paard in de weg. Maar toch is daar maar heel weinig aandacht voor (gezien het aantal ruiters zowel dik als dun die het ontbreekt aan een goede conditie)

Velen weten vanalles te vertellen over de anatomie, training etc. van het paard, maar zelf aan een goede warmingup/cooling down doen, of zelf aan hun conditie werken; daar hoor je bijna niemand over. (en topruiters doen naast op het paard zitten heel veel om zelf in goede conditie te blijven)

De ruiters die het belang van hun eigen conditie erkennen, en er ook voor zorgen dat die in orde is, die doen pas echt aan paarden SPORT. De rest hobbelt maar wat rond....

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:36

sommige mensen zeggen wat is er nou moeilijk aan.
ze zeggen van ja het paard loopt maar diegene die erop zit doet niks.

mensen weten niet wat er bij komt kijken. paard en ruiter moeten samen 1 worden als ze goed willen presteren maar mensen beseffen dat geen eens!

ik zeg maar zo!

WIJ WETEN WEL BETER TOCH?!

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:46

ohjaa heb nog wat.

een meisje uit mn klas tennist en heeft de hele tijd wat. dan weer iets met dr arm dan weer met dr enkel en ga zo maar door. als ik vraag hoe dat komt zegt ze weetje hoeveel ik sport!! dan zeg ik nou hoeveel dan? zegt ze 3 x in de week!!! ik zeg ooooh en dan val je daarna zeker dood neer?

ik rijd 6x per week en dan wel 3 kwartier tot 1 uur plus nog 4 uur gym per week! is dat dan niet veel!
laat hun het maar eens doen! dan piepen ze wel anders!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:47

ja me schoonmoeder zegt t ook altijd.
joh moet je niet is gaan sporten (ben wat steviger geworden met t samen wonenen haha) je krijgt een buik
ik zeg ik rijd paard aantal keren per week.
zegt ze nou dat is toch geen sport.
ze zou t nog geen 10 min volhouden haha

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:22

ecyoj schreef:
ja me schoonmoeder zegt t ook altijd.
joh moet je niet is gaan sporten (ben wat steviger geworden met t samen wonenen haha) je krijgt een buik
ik zeg ik rijd paard aantal keren per week.
zegt ze nou dat is toch geen sport.
ze zou t nog geen 10 min volhouden haha

Als je wat "steviger" wordt is het misschien wel zinvol om inderdaad eens wat te gaan sporten. En dan bedoel ik niet meer paardrijden, maar iets waar je zelf fitter van wordt. Zie ook de post van Jasmijn78, waar ik volledig achter sta!