FEI veroordeelt laag-diep-en-rondmethode

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: FEI veroordeelt laag-diep-en-rondmethode

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:59

Lielle schreef:
Daar krijg ik geen punten voor en je laatste opmerking is - hoewel erg kort door de bocht - in hoofdlijnen wel correct, maar dat betekent nog niet dat ik geen dressuurwerk doe. Wat ik bedoel te zeggen is dat mijn paard goed getraind is op halthouden (we doen ook nog aan reguliere dressuur), en wachten (een paard dat niet wacht op zijn ruiter in de cross is levensgevaarlijk) maar dat die nog steeds niet altijd perfect kan stil staan in situaties dat ze weet dat er heel snel daarna een prestatie gevraagd gaat worden. Ongehoorzaam, ja in principe wel. Maar wel begrijpelijk, ze wil ook 'presteren'.

Nee, Lielle niets persoonlijk hoor, ik ben een liefhebber van de cross, vind het ongelooflijk knap wat jullie samen met jullie paarden doen. Ik denk ook zeker wel dat je dressuur doet en dat jouw paard goed aan de hulpen staat. Maar is dit niet wat anders?

sylromans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:37

wat een onzin als je paard super zenuwachtig is kan die niet stil staan nou dat gebeurd wel is en als salinero of welk paard dan ook die op stang en trens loopt pijn voelt laat ie zich echt niet fijn bewerken hoor Vork

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:12

russel schreef:
Lielle schreef:
Daar krijg ik geen punten voor en je laatste opmerking is - hoewel erg kort door de bocht - in hoofdlijnen wel correct, maar dat betekent nog niet dat ik geen dressuurwerk doe. Wat ik bedoel te zeggen is dat mijn paard goed getraind is op halthouden (we doen ook nog aan reguliere dressuur), en wachten (een paard dat niet wacht op zijn ruiter in de cross is levensgevaarlijk) maar dat die nog steeds niet altijd perfect kan stil staan in situaties dat ze weet dat er heel snel daarna een prestatie gevraagd gaat worden. Ongehoorzaam, ja in principe wel. Maar wel begrijpelijk, ze wil ook 'presteren'.

Nee, Lielle niets persoonlijk hoor, ik ben een liefhebber van de cross, vind het ongelooflijk knap wat jullie samen met jullie paarden doen. Ik denk ook zeker wel dat je dressuur doet en dat jouw paard goed aan de hulpen staat. Maar is dit niet wat anders?

ik heb het ook zeker niet persoonlijk opgevat, al snap ik waarom je dat denkt. Ongelukkig geformuleerd van mijn kant, want ik had het zo niet bedoeld.

Maar ik denk dus juist dat het niet wat anders is. Salinero staat - net als Raimaer, toch wel stoer om dat zo te zeggen Knipoog - denk ik zo ontzettend 'te trappelen' om te beginnen dat hij de rust niet heeft om stil te staan.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:14

KiWiKo schreef:
Carole............. je kan veel zeggen maar jij hebt nooit op GP niveau gereden. Ook niet in het Z en ik betwijfel zelfs L......

mocht ik het verkeerd hebben dan graag de combinatienummers

In onze achtertuin rijden we immers allemaal GP

Ja, dat is heel simpel te bewijzen natuurlijk Carole, even de combinatienummers geven en Kiwiko is de mond gesnoerd!
Ik geloof het persoonlijk ook niet, dus overtuig ook mij, deze keer hoeft het niet met foto's of filmpjes, maar een simpel combinatienummer (of een wedstrijduitslag) en ik ben dan de eerste om te zeggen dat ik blijkbaar ongelijk had.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:29

russel schreef:
Maak een buitenrit met hem en hij is vrij snel heet te maken, als hij zin heeft om eens flink te rauzen door de bossen en de vlaktes heb je een paard dat springt, hopt en steigert en met moeite bij je te houden is, ga je dan stilstaan dan heb je dat niet meteen. Oefen ik ook niet, is paardje pesten, maar als ik daar mee bezig ben, gaat dat lukken.

Dat jij dit stelt vind ik wat tegenstrijdig. Jij zegt dat bij een goede training een paard te allen tijde vierkant moet kunnen halthouden. Dan zou het wat mij betreft niet moeten uitmaken of dat nu tijdens een buitenrit is, na een flink stuk galloperen of in een bomvol stadion??? Een beetje meten met twee maten hoor! Om dat te oefenen is dat toch geen paardje pesten? Maar gewoon basis/opvoeding? En ook een (ex) springpaard kun je toch een goede dressuurmatige training geven? Dat hij niet zo mooi kan piafferen zal niemand je dan toch kwalijk nemen, maar stilstaan zou dan toch moeten kunnen?

(voor alle duidelijkheid: ik begrijp heel goed dat netjes halthouden soms even niet zo goed lukt hoor)

russel schreef:
Zo kan je het ook zien, maar het is niet een keer hoor. Anders zou het ook niet zo vaak als kritiek genoemd worden.

Dat het vaak genoemd wordt is omdat het eigenlijk het enige ding is wat bij Anky beter zou kunnen. Over de rest valt niet zoveel te zeuren Pling

russel schreef:
De basissport krijgt er wel een vette onvoldoende voor en het beïnvloed wel of je 1e wordt of niet.

Dat hoeft absoluut niet. Ik kan je coupons laten zien waar een (of meerdere) vette onvoldoendes op staan en waarmee ik evengoed nog (dik) eerste ben geworden hoor.
Dus ook in de basissport pun je prima eerste worden als je paard een keer niet goed stilstaat. Het is dan slechts 1 onderdeel van 30 of 34 hoor!

CaroleKlomp schreef:
Ik heb veel verschillende rassen getraind en lesgegeven en ook op verschillende niveau's (dus in het Z en ook een GP) en diciplines.

KiWiKo schreef:
Carole............. je kan veel zeggen maar jij hebt nooit op GP niveau gereden. Ook niet in het Z en ik betwijfel zelfs L......

Wie is hier aan het jokken??? Clown

CaroleKlomp schreef:
CaroleKlomp schreef:
Ik heb namelijk de ervaring en het idee dat paarden nog veel losser kunnen als ze niet LDR getraind worden.

Leg eens uit?

Paarden met balans bewegen alle benen gelijk. Hierdoor ontstaat optimale belasting van het lichaam. Nergens vindt overbelasting plaats, dus paarden zijn optimaal los.

Sorry, maar het is voor mij nu nog steeds niet duidelijk HOE paarden volgens jou nog veel losser kunnen? Logisch dat een paard dat in balans moet zijn. Maar dat kan zowel met als zonder LDR.

CaroleKlomp schreef:
CaroleKlomp schreef:
Bovendien kunnen zijn zelf dingen bepalen omdat ze zich kunnen uiten. Ook kunnen ze hun eigen balans blijven bepalen. Dat is allemaal met paarden en LDR niet aan de orde.

Daarom heb je als ruiter ook verschrikkelijk veel ervaring en gevoel nodig. Om de minime signalen van het paard op te kunnen vangen. Paarden uiten zich namelijk wel degelijk, alleen heel subtiel.

Ben jij ervan overtuigd dat een ruiter dus het evenwichtsmechanisme van het paard kan overnemen?

Nee. Een ruiter kan niet het evenwichtsorgaan uit een paard zijn hoofd pulken en er even aan sleutelen. Rolleyes Wat een ruiter wel kan doen is het paard leren met ruitergewicht weer in balans te komen. Na het paard horizontaal in evenwicht te hebben (B/L niveau) kan hij het paard leren het gewicht steeds meer op het achterbeen te krijgen (vanaf M-niveau)
Oefeningen daarvoor zijn veel schakelen en varieren in hoofd/halshouding. Van opgericht naar voorwaarts-neerwaarts naar eventueel LDR en weer terug. Doel bij deze oefeningen zijn tact, ontspanning en ritme (en eigenlijk het hele skala) vast te houden. Zo komt je paard in balans.

CaroleKlomp schreef:
Ik geloof dat niet.

Ik vraag mij af in hoeverre ik jou moet geloven. Jij verkondigd hier dat je Z en GP hebt gereden, en van anderen die jou irl hebben gezien hoor ik hele andere geluiden???

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:42

@Jasmijn Ik houd niet van liegen. IK sta achter alles wat ik zeg en beweer voor 100%. Ik kan het onderbouwen en laten zien. Van jokken is dus geen sprake.

We verschillen van mening: jij denkt dat je met LDR ook paarden in balans kan rijden, en ik denk dat dat onmogelijk is. Met LDR beinvloed je direct het onafhankelijke automatische evenwichtsmechanisme van het paard negatief. Daarom moet het dier compenseren.

Precies het evenwichtsmechanisme van een paard en een ruiter moeten samenwerken. Wanneer een paard in nbalans is, is daar sprake van. Een paard in balans hoeft dus niet losser te worden omdat deze al optimaal los is. OP het moment dat je LDR gebruikt en je paard losser wil hebben, denk ik dat je paard niet in balans kan zijn. Ook het "oprekken" is helemaal niet nodig. Je hebt niet meer ruimte nodig dan de spieren en banden aankunnen. Wie varieert er volgens jou in hoof/halshouding? IK ga er namelijk vanuit dat alleen een paard dat kan.

Ik verwacht helemaal niet dat je mij gelooft, dat is immers een keuze. De paarden zijn voor mij het bewijs dat het klopt wat ik beweer. Dat is voor mij onvoorwaardelijk het criteria.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:50

horseyfries schreef:
KiWiKo schreef:

Ja, dat is heel simpel te bewijzen natuurlijk Carole, even de combinatienummers geven en Kiwiko is de mond gesnoerd!
Ik geloof het persoonlijk ook niet, dus overtuig ook mij, deze keer hoeft het niet met foto's of filmpjes, maar een simpel combinatienummer (of een wedstrijduitslag) en ik ben dan de eerste om te zeggen dat ik blijkbaar ongelijk had.

Voor jullie ligt het citeria om "goed' te rijden bij de punten die je op een wedstrijd verdient. Voor mij ligt dat heel anders. IK hecht namelijk daar geen waarde aan. IK zeg niet dat het ene goed is en het andere fout, iedereen moet dat doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Maar om nu te stellen dat mensen die geen ambitie hebben om wedstrijden te rijden, dus niet "goed" zouden kunnen rijden vind ik onzin.

Ik rijd geen wedstrijden omdat ik daar geen aardigheid en voldoening in vind. Dat is dus een bewuste keuze van mij. Ik vind mijn voldoening in het verbeteren van de balans bij alle paarden.

Maar af en toe denk ik er wel aan om eens wedstrijden te gaan rijden.( heb al jaren een startkaart, kan me alleen niet motiveren) Niet omdat het mij motiveert maar wel omdat ik dan eindelijk veel mensen wel zou kunnen overtuigen die juist aan punten veel waarde hechten.

Ik heb niet met het feit dat iemand zijn ongelijk wil bekennen. Dat zegt mij helemaal niets. Ik heb ook geen behoefte om mezelf op een bepaalde manier te bewijzen. IK weet wat ik kan en beweer en ik kan het laten zien aan de hand van de paarden dat het klopt wat ik beweer. Dat is voor mij voldoende bevestiging.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:57

KiWiKo schreef:

Ik denk niet dat het niveau waarop iemand rijdt afhankelijk is van de wedstrijden. Dat zou immers betekenen dat mensen die geen wedstrijden rijden, geen enkel niveau zouden kunnen behalen? Ik vind dat onzin.

Ik rijd heel bewust geen wedstrijden maar ik denk niet dat dat wat zegt over mijn rijkunst. Omgekeerd ook niet trouwens, ik zie mensen rijden op alle niveaus waar de rijkunst ver te zoeken is in mijn ogen.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:14

CaroleKlomp schreef:
@Jasmijn Ik houd niet van liegen. IK sta achter alles wat ik zeg en beweer voor 100%. Ik kan het onderbouwen en laten zien.

Wil jij dan jou uitspraak onderbouwen:
CaroleKlomp schreef:
Ik heb veel verschillende rassen getraind en lesgegeven en ook op verschillende niveau's (dus in het Z en ook een GP) en diciplines.

Heb je foto's oid van het paard waarmee je GP hebt gereden? Daarmee kun je ons ook prima de mond mee snoeren hoor!

CaroleKlomp schreef:
Wie varieert er volgens jou in hoof/halshouding? IK ga er namelijk vanuit dat alleen een paard dat kan.

??? Het paard op initiatief van de ruiter natuurlijk. Als ik om mijn paard zit varieer in in zijn hoofdhalshouding. Ik stel hem eens wat dieper, wat lager, wat meer opgericht of wat langer. Als je dat niet met je paard kan (zonder tact, aanleuning, impuls etc. te verliezen) is hij dus NIET in balans.

CaroleKlomp schreef:
De paarden zijn voor mij het bewijs dat het klopt wat ik beweer.

Laat maar eens wat zien dan? Ik ben nu wel heel benieuwd???

CaroleKlomp schreef:
IK zeg niet dat het ene goed is en het andere fout, iedereen moet dat doen waar hij of zij zich goed bij voelt.

Prima, maar laat degene die baat hebben bij LDR dan ook in hun waarde.

CaroleKlomp schreef:
Maar om nu te stellen dat mensen die geen ambitie hebben om wedstrijden te rijden, dus niet "goed" zouden kunnen rijden vind ik onzin.

Dat wordt niet beweerd Carola. Dat jij op GP niveau hebt gereden wordt alleen niet geloofd. Je gaan nu een beetje om de hete brei heen draaien.

CaroleKlomp schreef:
Ik rijd geen wedstrijden omdat ik daar geen aardigheid en voldoening in vind. Dat is dus een bewuste keuze van mij.

Dat is verder prima. Maar jij doet zelf uitspraken waardoor jouw eigen geloofwaardigheid in twijfel wordt getrokken. Als jij stelt dat je op GP niveau hebt gereden dan maak je mensen nieuwschierig. Dan lok je dergelijke vragen en opmerkingen zelf uit. Kom met bewijs op de proppen (foto's, film, combinatiestanden etc.) en je snoert ons allemaal de mond. Gevolg daarvan zal zijn dat je je geloofwaarigheid weer wat zal herstellen.

CaroleKlomp schreef:
IK weet wat ik kan en beweer en ik kan het laten zien aan de hand van de paarden dat het klopt wat ik beweer. Dat is voor mij voldoende bevestiging.

Prima, maar ons heb je nog niet overtuigd....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:01

van wie heb jij les carole???

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:14

@jasmijn78

Welke uitspraak bedoel je precies?
Ik heb paarden op alle niveaus getraind/ gereden en lesgegeven.

Ik heb geen GP gereden omdat ik geen wedstrijden rijd. Ik wil jullie de mond helemaal niet snoeren. Ik weet voor mezelf dat ik de waarheid spreek wat een ander daar mee doet, vind ik prima. Datzelfde geldt voor het "bewijs" wat jullie willen zien.

Dus jij doet dat, jij stelt hem of haar dieper in. Daar zit dus het verschil. Ik geloof niet dat je op die manier de balans krijgt die we allemaal zo graag willen hebben.

Nogmaals als je het wilt zien ben je van harte welkom. Het liefst met je eigen paard dan kan je het verschil direct voelen.

Ik laat iedereen in zijn of haar waarde. Ik vind LDR alleen een vrom van onnodige dierenkwelling, dat is mijn mening. Als iemand zich daardoor zelf aangesproken voelt, heb ik daar geen moeite mee. In mijn ogen ontstaat er dan de vraag of iemand wel overtuigd is wat hij of zij zelf doet. Maar een mening geven of het verschillen van een mening heeft niets te maken met het niet "in iemands waarde laten". Het is de manier waarop iets gezegd wordt. Als ik bijvoorbeeld zou zeggen "LDR is een vorm van onnosige dierenkwelling" dan is er sprake van iemand niet in zijn of haar waarde laten.

Ik vind het niet zo interessant wat iemand vind van mijn niveau. Ik, en ik heb het al vaker gezegd, hecht meer waarde aan het bewijs dat de paarden mij geven. Ik draai niet om de hete brij heen. Er wordt niets beweerd maar geimpliceerd.

Ik sta volledig achter mijn uitspraken als iemand dat als ongeloofwaardig wil interpreteren, vind ik dat prima. Ik kom niet met bewijs omdat ik geen behoefte voel om me tov iemand te bewijzen. En ik wil ook niemand de mond snoeren. Zoalng ik voor mezelf weet dat dat wat ik zeg, beweer en kan ook in werkelijkheid zo is, is er niets mis met mijn geloofwaardigheid. Wat andere mensen daarvan vinden is dus hun mening en die mogen ze hebben.

Ha ha ik wil jullie ook helemaal niet overtuigen omdat ik daar niet in geloof. Ik ben er namelijk zeker van dat mensen alleen zelf overtuigd kunnen raken. Iemand overtuigen heeft voor mij geen enkele waarde. Iemand die zelf overtuigd is geraakt wel.

Ik wil helemaal niemand overtuigen van dat wat ik weet of kan en ik wil ook niet overtuigd worden. Ik wil graag leren van alle meningen en ervaringen (positief of negatief) en vandaar uit overtuigd raken.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:16

KiWiKo schreef:
van wie heb jij les carole???

Op dit moment ivm gezondheidsreden niet.
Maar als ik les krijg krijg ik les van een all-round jury-lid. Alleen is de les anders dan anders: hij zegt namelijk alleen wat hij anders zou willen zien en ik los dat in mijn eigen systeem met op. Ik noem geen namen op dit forum.

Hoezo?
Wat zegt dat over iemands rijkunstig talent in jouw ogen?
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 04-05-08 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:18

maar van wie is dat??

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:18

Zoals ik al gezegd heb, ik noem geen namen op dit forum.

Dit jury-lid doet dit op deze manier omdat hij geinteresseerd is mijn manier van rijden. Naar aanleiding van een paard wat hij in korte tijd had zien verbeteren op een wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 04-05-08 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:20

dan ga ik er bij deze vanuit dat je geen les hebt........????????

graag de combinatienummers Lachen

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:21

Ik heb een ontsteking aan mijn hart gehad en heb nog niet mijn conditie terug.

Ha ha ....
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 04-05-08 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:22

mag per pb Lachen

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:26

KiWiKo schreef:
mag per pb Lachen

Ha ha nee, Kiwiko ik noem geen namen op dit forum ook niet via PB.
Je wekt de indruk dat je bewijs wilt...maar wat heb ik er voor voordeel van als het niet juist is wat ik beweer?

Als je mij niet geloven wilt op mijn woord, geloof je mij gewoon niet. Daar heb ik geen moeite mee Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:28

ja ik wil inderdaad een stukje bewijs Lachen en inderdaad geloof ik geen bal van je verhaal Knipoog

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:31

KiWiKo schreef:
ja ik wil inderdaad een stukje bewijs Lachen en inderdaad geloof ik geen bal van je verhaal Knipoog

Prima toch, even goede vrienden hoor! Ik heb daar geen moeite mee Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:44

ik neem aan dat je het dan ook niet erg vind dat ik je niet al te serieus neem in dit en andere RT topics?

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:47

CaroleKlomp schreef:
@jasmijn78

Welke uitspraak bedoel je precies?

Sjonge, ben je nou zo Lips are sealed of lijkt dat nou maar zo?

Ik heb de uitspraak voor je gequote, dus ik doe het nog maar een keer:

CaroleKlomp schreef:
CaroleKlomp schreef:

CaroleKlomp schreef:
Ik heb geen GP gereden omdat ik geen wedstrijden rijd.

Dus je hebt toch geen GP gereden?

Je begint jezelf echt steeds ongeloofwaardiger te maken.

CaroleKlomp schreef:
Dus jij doet dat, jij stelt hem of haar dieper in. Daar zit dus het verschil. Ik geloof niet dat je op die manier de balans krijgt die we allemaal zo graag willen hebben.

Goed lezen: ik stel hem dieper, hoger, langer of lager in. Ik varieer dus steeds. Altijd controleer ik of mijn paard mijn hand wil volgen. Maar jij doet dat dus kennelijk niet? Dus jij gaat op een paard zitten, en laat dan het paard altijd in dezelfde hoofd-halshouding lopen? Dus jij vindt halsstrekken bijvoorbeeld dan ook onnodig?

Mijn paard zal het niet waarderen als ik er op ga zitten, en hem een uur lang in dezelfde houding laat lopen.... Noch geloof ik dat zijn balans daardoor zal verbeteren...

CaroleKlomp schreef:
Nogmaals als je het wilt zien ben je van harte welkom. Het liefst met je eigen paard dan kan je het verschil direct voelen

Gezien jouw eigen reacties en de verhalen en reacties van anderen denk ik niet dat het weinig zin heeft. Ik denk vooralsnog niet dat ik wat van jou kan leren, dus ik bespraar mijzelf liever een flinke rit met paard en al... Ik heb ook de verslagen gelezen van 'clinics' die jij hebt gegeven, en de reacties waren niet al te positief. En dat waren reacties van bokkers die ik een stuk geloofwaardiger vindt dan jij. Sorry, met alle respect. Maar als je een keer in de buurt van de kop van Noord-Holland bent, mag je altijd een keer bij mij komen kijken hoor. Zal ik je laten zien hoe ik in hoofdhalshouding varieer. Knipoog

CaroleKlomp schreef:
Ik vind het niet zo interessant wat iemand vind van mijn niveau. Ik, en ik heb het al vaker gezegd, hecht meer waarde aan het bewijs dat de paarden mij geven.

Helaas is dat 'bewijs' dan alleen voor jou zichtbaar en niet voor ons. En dat is dan heel lastig als jij jezelf in een discussie geloofwaardig wil maken. Want thuis zijn we natuurlijk allemaal Anky, of in jou geval: GP

CaroleKlomp schreef:
Ik kom niet met bewijs omdat ik geen behoefte voel om me tov iemand te bewijzen. En ik wil ook niemand de mond snoeren. Zoalng ik voor mezelf weet dat dat wat ik zeg, beweer en kan ook in werkelijkheid zo is, is er niets mis met mijn geloofwaardigheid.

Behalve dan dat jij alleen jezelf geloofd en anderen jou niet geloven.... Prima als jij jouw mening verder niet kan onderbouwen behalve met dat 'jouw paarden het bewijs zijn'. Maar wij zien en kennen je paarden niet dus voor ons zegt het verder niks. Dus als je niet met betere argumenten komt, of iets anders heeft het voor jou weinig zin meer om deel te nemen aan deze discussie. Jij bent anti LDR. Dat is nu wel duidelijk. Het heeft geen zin meer om dat nog 100x te herhalen.

CaroleKlomp schreef:
Ik wil graag leren van alle meningen en ervaringen (positief of negatief) en vandaar uit overtuigd raken.

Die indruk wek je niet echt...

CaroleKlomp schreef:
Dit jury-lid doet dit op deze manier omdat hij geinteresseerd is mijn manier van rijden.

Dus eigenlijk les jij bij hem zodat hij wat van jou kan leren??? Huilen van het lachen Dat is apart!!!

CaroleKlomp schreef:
Als je mij niet geloven wilt op mijn woord, geloof je mij gewoon niet.

Jij gelooft ons toch ook niet op ons woord? Als ik zeg dat ik in hoofd-halshouding kan varieren geloof jij dat ook niet.

KiWiKo schreef:
ja ik wil inderdaad een stukje bewijs en inderdaad geloof ik geen bal van je verhaal

Me too Knipoog

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:34

KiWiKo schreef:
ik neem aan dat je het dan ook niet erg vind dat ik je niet al te serieus neem in dit en andere RT topics?

Nee hoor dat vind ik geen enkel probleem Kiwiko. Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:54

@jasmijn78

Wat is er mis mee dan? Ik vraag me af of jij het wel correct geinterpreteerd hebt.

Ik heb geen GP wedstrijd gereden maar wel een paard op dat niveau. Overigens heb ik ook op dat niveau lesgegeven.

Iemand ongeloofwaardig vinden is wat anders dan ongeloofwaardig zijn, denk ik.

Nee, je hebt niet goed gelezen. IK vind dat het paard de hoofd/ halshouding aanpast aan het moment van balans waar het zich in bevindt. Bij elke pas verandert de balans namelijk. Naarmate ik een paard meer verzamel zal het vanachteren zakken en van voren oprichten om in balans te blijven.

Iedereen heeft een eigen oordeel. Een oordeel is zeer persoonlijk getint. Ik oordeel altijd zelf maar als jij graag een oordeel wil geven naar aaneliding van een oordeel van anderen, ben je daar natuurlijk vrij in. Ik geef met regelmaat les in Noord Holland maar voor als nog voel ik me niet gemotiveerd om te komen kijken naar jou.

Ik ben gewoon altijd mezelf, ik ben niet iemand die zichzelf graag voor de gek houdt. Ik vind in de paarden die ik rijd of train of lesgeef de bevestiging die ik nodig heb om overtuigd te zijn dat dat wat ik doe goed is. De paarden van mensen die ik inmiddels gedaan heb zien en hebben dat ook ervaren. Met een mening van mensen die zonder wat te hebben gezien en wel oordelen heb ik geen enkele moeite. Haha! Voor mij is het belangrijk dat ik kan verantwoorden wat ik beweer, zoalng dat het geval is heb ik geen probleem met mensen die mij ongeloofwaardig vinden.

Er zijn gelukkig ook mensen die wel begrijpen wat ik bedoel en die het wel gezien en ervaren hebben. Dat ik alleen mezelf zou geloven is dus onzin. Ik ben trouwens ook van mening dat paarden zich ook niet laten foppen Haha!

Ik mag gewoon een mening hebben hoor net als jij. En dat mijn mening nu niet in jouw straatje past is in mijn ogen geen reden om iemand het zwijgen op te leggen over LDR.

Gelukkig merk ik dat ik elke dag leer van mensen hun meningen en ervaringen.

Ja, dat is volkomen correct. Hij wil meer leren over het systeem wat ik ontwikkelt heb en in rijd en ik leer van hem.

Nee omdat ik denk dat dat technisch niet kan en ik mezelf niet kan overtuigen naar aanleiding van wat jullie zeggen hierover. Ik ben van mening dat het onmogelijk is om de balans als ruiter voor een paard in te vullen. Het tweede punt is dat ik denk dat een paard in balans niet losser kan. Leg me maar uit waarom jij met LDR een losser paard wil? Een paard kan alleen losser worden als het nog niet helemaal los is....

Ook voor jou geldt dat ik prima kan leven met het feit dat je niets gelooft van wat ik zeg Haha!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:06

Carola, het jammere is dat jij niks wil aantonen doormiddel van bewijs... Ik heb t topic over jouw clinic helemaal doorgelezen en wat me opviel was dat niemand positief erover was Verward....

Ik ben t wat jouw geloofwaardigheid betreft ben ik t met kiwiko eens... bewijs t eerst maar eens (en jouw lessen.. vind ik ook maar vaag net als jasmijn)