Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

Re: Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:01

Muzefee schreef:
Faux schreef:
Wie zegt dat ik er geen weet van heb ? Ben genoeg in de buurt van Anky geweest om dingen te zien waar ik niet blij van werd. Evenals Coby van Baalen. En begin er niet over dat ik geen oog heb voor dieren die zwáár mishandeld worden.. Want dat is iets waar jij weer geen weet van hebt. Lachen

Waar haal jij die onzin vandaan? "En begin er niet over dat ik geen oog heb voor dieren die zwáár mishandeld worden.. Want dat is iets waar jij weer geen weet van hebt." Ik zeg niet dat je er geen oog voor hebt, maar zeg dat je je eens ergens anders druk over moet maken dan dit. En te pretenderen dat ik daar geen weet van heb moet je helemaal niet doen, dan bega je je op verkeerd terrein bij mij. Jij hebt geen flauw benul waar ik weet van heb.
Ik ben wel benieuwd dan wat je met deze discussie bereiken wil, ofwel Vue, die hetzelfde standpunt als jou aanneemt en het IMO ook slecht onderbouwen kan. Als je wilt bereiken dat Anky niet alleen rijdt om aan de top te komen en als jij wilt dat Anky gaat grondwerken, moet je bij HÁÁR wezen en niet hier zo onnodig discussieren met een mening die je al klaar hebt en die je toch niet verandert.

Jij claimt er weet van te hebben in hoeverre ik me bezighou of drukmaak om zwaar mishandelde paarden ? Zozo, hou je me stiekem in de gaten dan ? Meis, als je goed leest bedoelde ik niet dat JIJ geen weet hebt van mishandelde paarden, maar dat je geen weet hebt van in hoeverre ik me bezighou of drukmaak om zwaar mishandelde dieren.

Over die argumenten.. daar ga ik maar niet op in. Wij worden hier beschuldigd van een mening klaarhebben en oordelen, maar doen jullie dat niet niet zo goed ? Iedereen heeft zijn mening en daar stap je niet makkelijk vanaf, maar om in een discussie nou stééds mensen persoonlijk aan te vallen, dáár word ik een beetje flauw van.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:04

Faux schreef:
ik geef hier alleen aan dat ik het nogal jammer vind, en het er ook niet mee eens ben, dat zij ons paardrijdend Nederland vertegenwoordigt.

Zij is in Nederland het boegbeeld van dressuur en dressuursport zoals die verreden wordt volgens de FEI. Verder zijn er nog tal van anderen in andere takken van paardensport die Nederland vertegenwoordigen. (IJsbrand Chardon, vierspan, Jeroen Dubbeldam/Albert Voorn, Rieky Young, western etc.). Waar ben je nu zo bang voor? Dat als je in het buitenland komt en zegt dat je paardrijdt dat de hele wereld denkt dat je net zo rijdt als Anky? Nou zal dat wel meevallen hoor Vork

Faux schreef:
Maargoed, ik mag me blijkbaar niet druk maken over de vraag waarom Anky van haar paarden houdt, en waarom ze ze dan zó behandelt, terwijl ze toch van ze zegt te houden.

Net zoals dat er verschillende redenen zijn waarom mensen (van) paarden houden, zijn er ook zoveel meningen over wat nu het beste voor een paard is. Het beste zal niet in alle gevallen exact gelijk zijn (op enkele basivoorwaarden na).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:04

Wijs me eens aan waar ik jou persoonlijk aanval? Dat is wel erg makkelijk, om het over die boeg te gooien ipv de discussie inhoudelijk aan te gaan.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:05

Faux schreef:
Jij claimt er weet van te hebben in hoeverre ik me bezighou of drukmaak om zwaar mishandelde paarden ? Zozo, hou je me stiekem in de gaten dan ? Meis, als je goed leest bedoelde ik niet dat JIJ geen weet hebt van mishandelde paarden, maar dat je geen weet hebt van in hoeverre ik me bezighou of drukmaak om zwaar mishandelde dieren.

Over die argumenten.. daar ga ik maar niet op in. Wij worden hier beschuldigd van een mening klaarhebben en oordelen, maar doen jullie dat niet niet zo goed ? Iedereen heeft zijn mening en daar stap je niet makkelijk vanaf, maar om in een discussie nou stééds mensen persoonlijk aan te vallen, dáár word ik een beetje flauw van.

Ik heb nooit jou manier van rijden/omgaan met paarden zwart gemaakt oid. Ik respecteer het op z'n minst nog, maar uit jou reacties kan ik niet opmaken dat je ook maar enigzins kan accepteren dan Anky nou eenmaal is wie ze is.

Nogmaals, als je hier wat mee wilt bereiken, stap dan naar Anky toe en vertel hoe je erover denkt. Ga eens een praatje met haar maken, wellicht weet zij jou uit te leggen wat haar beweegreden is. Schiet je meer mee op dan te reageren in dit topic.

Ik zou zeggen; Gezellig uitstapje voor jou en Vue. Vork

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:15

Faux schreef:
Meis, als je goed leest bedoelde ik niet dat JIJ geen weet hebt van mishandelde paarden, maar dat je geen weet hebt van in hoeverre ik me bezighou of drukmaak om zwaar mishandelde dieren.

Een beetje relativering is hier op zijn plaats: Wie zich echt druk wil maken over mishandelde paarden moet eens verder kijken dan zijn neus lang is. Kijk in landen als Pakistan en India, hoe die paarden er daar aan toe zijn. En dan zeuren over een topsportpaard wiens welzijn door allerlei instanties onder een vergrootglas wordt gehouden? Die de best mogelijke veterinaire zorg krijgt. Die vaker uit zijn box komt dan een gemiddeld manegepaard. Die maar 1 uur per dag aan het werk moet. En na zijn carriere staat hem een heerlijk pensioen te wachten, waarschijnlijk al op een leeftijd waarop die paarden in die landen allang zo afgebeuld zijn dat ze het loodje hebben gelegd.

Sorry, maar dat komt op mij zo stom over! Het is gewoon naar redenen zoeken om iemand af te kraken onder het mom van 'ik ben zo begaan met mishandelde paarden'. Heel triest dit.

Tip: als je echt begaan bent met mishandelde paarden moet je het Brooke Hospital steunen. Doe ik ook al jaren. Gewoon keiharde munten. Hoef je ook niet te discussieren tot je een ons weegt om zogenaamd als mishandeldepaardenengeltje over te komen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:46

Ten eerste denk ik dat het antwoord op de vraag van TS vrij simpel te geven is. Anky wordt gezien als synoniem voor "goed rijden" omdat zij nu eenmaal degene is die op wereldtop niveau prestaties wegzet die haar doen opvallen bij het grote publiek. In het begin van dit topic werd een vergelijking gemaakt met Cruyff, ik denk dat dat wel een valide vergelijking was.
Ik ben geen Whitney Houston, waarmee ik niet wil zeggen dat dat de perfecte zangeres is, maar gewoon dat ik absoluut niet kan zingen..... Snappie?

Of je de manier waarop Anky rijdt nu wel of niet goed vind is imo helemaal niet belangrijk in deze discussie. Natuurlijk heeft iedereen daar een mening over die hij of zij mag verkondigen. Zo vind ik haar wel degelijk een voorbeeld op bepaalde vlakken...

Ten tweede wil ik nog even benadrukken dat het op de man gaan spelen in een discussie niets positiefs toevoegt. Dus laten we het bij argumenten houden....

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:53

Citaat:
Anky staat synoniem voor:

Citaat:
onvoorwaardelijke liefde voor paarden
toewijding aan paardensport.
doorzettingsvermogen.
emotioneel betrokkenheid.
niet verwend…
geen gebruik van hulpteugels
openheid over haar manier voor trainen.
streven naar perfectie
zelf je paard tot hoog niveau opleiden
openheid over haar eigen beperkingen
samenwerking met je paard

omstreden trainingsmethode

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 13:25

SGWOllie schreef:
Ten eerste denk ik dat het antwoord op de vraag van TS vrij simpel te geven is. Anky wordt gezien als synoniem voor "goed rijden" omdat zij nu eenmaal degene is die op wereldtop niveau prestaties wegzet die haar doen opvallen bij het grote publiek. In het begin van dit topic werd een vergelijking gemaakt met Cruyff, ik denk dat dat wel een valide vergelijking was.
Ik ben geen Whitney Houston, waarmee ik niet wil zeggen dat dat de perfecte zangeres is, maar gewoon dat ik absoluut niet kan zingen..... Snappie?

Of je de manier waarop Anky rijdt nu wel of niet goed vind is imo helemaal niet belangrijk in deze discussie. Natuurlijk heeft iedereen daar een mening over die hij of zij mag verkondigen. Zo vind ik haar wel degelijk een voorbeeld op bepaalde vlakken...

Ten tweede wil ik nog even benadrukken dat het op de man gaan spelen in een discussie niets positiefs toevoegt. Dus laten we het bij argumenten houden....

Daar kan ik me in vinden Ja

Ennehh... Jody.. Het gaat hier niet om de rijmethode van mij of Mariët dus kom inderdaad met argumenten ipv persoonlijke dingen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:31

Om even op de vraag van TS te reageren:

NEE, voor mij staat Anky dus niet synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie'.
Verre van zelfs..... Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:32

Tuurlijk gaat het in zekere zin ook om jullie rijmethoden, want die staan tegenover de rijmethode van Anky. Jullie hebben jullie mening over Anky haar methode, omdat jullie een eigen methode hebben die jullie goed vinden, maar staan niet open voor de methode waar Anky mee rijdt, terwijl dat andersom wel verwacht word?!

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:38

Ik snap niet hoe jullie elkaar kunnen afkraken, tis een discussie !
En dan hoef je iemand niet af te kraken op de mening die iemand geeft ..
Raar hoor.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:41

Wij verwachten niet dat iedereen oohh en aaahh roept bij onze trainingsmethode.. en iedereen mag kritiek geven wat hij/zij wil.. wat mij betreft dan. Weet niet hoe Mandy daarover denkt, maar vast hetzelfde. En ik héb opengestaan voor Anky's methode, en doordat ik er open voor stond leerde ik wat er mis mee is en nu sta ik er dus in die zin niet meer voor open dat ik me er niet mee wil inlaten en er zelfs tegen ben. Lachen

Maargoed, over de vraag waar het uiteindelijk om ging is genoeg gezegd denk ik zo. Laten we dan maar ophouden met hier discussiëren; eens worden we het toch niet. Lachen

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:47

Met een kwart aan ruitergevoel van Anky zouden al heel wat paarden fijner gereden worden! Ik krijg nog altijd kippevel als ik naar haar kijk. Word er eigenlijk niet goed van dat de gemiddelde tiener die hier negatief reageerd het beter denkt te weten!

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:49

kohtje schreef:
Met een kwart aan ruitergevoel van Anky zouden al heel wat paarden fijner gereden worden! Ik krijg nog altijd kippevel als ik naar haar kijk. Word er eigenlijk niet goed van dat de gemiddelde tiener die hier negatief reageerd het beter denkt te weten!

Probeer jij hier te zeggen dat een tiener er geen verstand van heeft ?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:51

kohtje schreef:

Ik ben allang geen tiener meer. Ben zo ongeveer net zo oud als Anky. Haha!
Respecteer gewoon dat er mensen zijn die een hele andere mening hebben.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:57

Nadya schreef:
Om even op de vraag van TS te reageren:

NEE, voor mij staat Anky dus niet synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie'.
Verre van zelfs..... Haha!

Heel erg mee eens!! *LOL* Heb onlangs weer een proef van haar gezien op tv en daar werd ik niet vrolijk van moet ik zeggen.
Ze zat behoorlijk te trekken in de mond van het paard. Dat kan ik niet een goed voorbeeld voor de rest noemen...

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:02

Anky kan niet alleen goed rijden (dat zie ja aan haar behaalde prestaties) maar heeft ook een groot PR-gehalte. Zij is knap, heeft veel uitstraling en weet dit allemaal goed te gebruiken in de media enz. En dat maakt het grote verschil tussen Anky en wie dan ook aan de top. Anky dit, anky hier en Anky daar, dat komt niet alleen door prestaties, maar ook door haar contact met het publiek, fan's en het belangrijkste : de pers.
Dat maakt er van haar een bekende ruiter!!
PS : zelf ben ik niet zo'n grote fan van haar rijkunsten...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:09

Maar is dat alles over haar rijkunsten niet ook aan de gang gezet door middel van de media?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:09

Anky knap? Hahaha, nou, zo heb ik haar nog nooit bekeken..... Vork
Smaken verschillen zullen we maar zeggen.....

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:30

Of je nou een fan bent van Anky of niet. Feit blijft dat ze het (bijna) onmogelijke heeft gepresteerd; met verschillende paarden achtereenvolgens Olympisch goud halen.
Iedere trainigsmethode heeft voor- en nadelen. Als we elkaar nou eens iets meer ruimte zouden geven en ieder z'n eigen ding laten doen, zonder meteen in afkraak sessies te belanden, dan denk ik dat er meer begrip ontstaat voor de verschillende trainingsmethodes.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:39

cinny1 schreef:
Of je nou een fan bent van Anky of niet. Feit blijft dat ze het (bijna) onmogelijke heeft gepresteerd; met verschillende paarden achtereenvolgens Olympisch goud halen.
Iedere trainigsmethode heeft voor- en nadelen. Als we elkaar nou eens iets meer ruimte zouden geven en ieder z'n eigen ding laten doen, zonder meteen in afkraak sessies te belanden, dan denk ik dat er meer begrip ontstaat voor de verschillende trainingsmethodes.

Ja, maar zou dat niet ook komen doordat ze ook een bekende naam heeft opgebouwd? Niet verkeerd bedoeld hoor, maar met diezelfde proef op tv was er iemand voor haar die veel minder scoorde terwijl haar proef echt niet onderdeed voor die van Anky.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:46

dat vind jij supertinkie, maar 9 van de 10 keer vind ik het verschil wel terecht. anky's proeven zijn technisch heel sterk in elkaar gezet, daar kunnen weinig mensen aan tippen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:24

Faux schreef:
Oh, en de reden dat ik Anky zo ´afzeik´ ( of anders gezegd; mijn mening en kritiek geef, die nu eenmaal niet is: oooh en aaah en Amen to Anky! ) is dat ik het niet eens ben met een aantal dingen die zij doet, en al helemaal niet met het feit dat zíj paardrijdend Nederland vertegenwoordigt.

Misschien moet jij dat dan gaan doen Ach gut

bbje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:43

Het is toch simpel, Anky heeft succes en haar rijkunst wordt door veel mensen over de hele wereld als zeer goed bejubeld en beloond. Het gevolg is dat mensen denken, wat Anky doet is goed. Zij is een voorbeeld voor velen, waardoor denk je anders dat er in eens zo veel mensen zijn gaan paardrijden. Succes doet volgen! Ach ja vroeger geloofde ze ook dat heksen bestonden en die werden ook op de brandstapel gegooid waarbij iedereen stond te juichen.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:46

sporter schreef:
Faux schreef:
Oh, en de reden dat ik Anky zo ´afzeik´ ( of anders gezegd; mijn mening en kritiek geef, die nu eenmaal niet is: oooh en aaah en Amen to Anky! ) is dat ik het niet eens ben met een aantal dingen die zij doet, en al helemaal niet met het feit dat zíj paardrijdend Nederland vertegenwoordigt.

Misschien moet jij dat dan gaan doen Ach gut

Dit zijn echt opmerkingen waar niemand iets aan heeft. Ik zeg nérgens maar dan ook nérgens dat ik vind dat ik het lang zou moeten gaan vertegenwoordigen. Alsjeblieft niet zeg.