Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Romy18 schreef:Zal ik ook gelijk nog even een foto plaatsen van een paardje van mijn werk (met toestemming)
kunnen jullie die ook even doen als je wilt.
)Romy18 schreef:Allereerst het exterieur van een paard kan je niet verbeteren, enkel de problemen die dat exterieur met zich mee brengen kan je oplossen door bepaalde oefeningen
Citaat:veel van de problemen die ik me bij de paarden die ik hier voorbij zie komen zijn met pure basis dingen al 'op te lossen' met die basis maak je het voor je paard makkelijker om latere oefeningen uit te kunnen voeren.
Citaat:Om dus echt specifiek oefeningen voor elk paard te zeggen is zo niet mogelijk omdat ik geen enkel idee heb hoe de paarden op dit moment getraind worden en in hoeverre deze paarden nog moeite hebben met hun exterieur. Elk paard is anders, elke combinatie en elke ruiter is anders daarbij past geen standaart oefening.
Citaat:Zoals ik al eerder heb gezegd is die basis voor mij lang en laag, over de rug, met een actieve achterhand en een goede aanleuning. Daarna komt daar voor mij het rechtrichten en de lengtebuigingen
Citaat:Ik denk daarom dat je wanneer je echt oefeningen wilt gaan roepen je veel meer achtergrond informatie nodig hebt en dat je de combinatie aan het werk gezien moet hebben en dat mensen dan veel beter af zijn met een instructeur.
Citaat:Of iemand moet de ambitie hebben om hier 1 of andere cursus aan vast te hangen, dan zie je wat er gebeurt en waar er verbetering mogelijk is dmv welke oefening.
Citaat:Nou hier komt'ie dan (wees een beetje lief voor me heb dit eigenlijk nog nooit gedaan)
Rechthoeksmodel, redelijk verticale hals, voldoende halslengte, correcte bovenlijn, schouder zou misschien wat schuiner mogen zijn, voorbeen heeft genoeg lengte, lang achterbeen, zware kaak, hoofd-hals verbinding wat aan de zware kant (hoeft geen probleem te zijn mits hij voldoende ruimte tussen de kaken heeft, lange schoft (is het nog een redelijk jong dier? Heb het idee dat de schoft er nog niet helemaal uitgegroeid is om het zo maar te noemen), correcte rug, kruis zou wat langer mogen zijn, hoge staartinzet, stand voorbenen neigt naar bodemnauw (kan ook momentopname zijn), ik denk dat het een paard is wat graag wat meer bovenin loopt en hierbij ook veel front maakt, zal graag bergopwaarts lopen, denk ook dat hij nog wel wat meer kracht mag krijgen in het achterbeen, ondertreden zal niet zo’n probleem zijn als het paard voldoende los door de rug loopt.
Moet wel toegeven dat ik het een plaatje van een paard vind. Heeft er ook wel een kop op staan (zo noemen wij hier een brutale).
Tja verder heb ik er niet zoveel kijk op, hoop dat je het dan ook niet als kritiek opvat en ik zou het leuk vinden als je me kunt vertellen hoe erg ik ernaast zit???

moet zoizo echt klikken met haar want het is niet de makkelijkste zeker met springen en dat is zeer iritant elke keer als er iemand komt kijken en ze rijden naar een kruisje toe stopt ze heel fijn terwijl ze wanneer ze je kent alles voor je zal springen maar als ze je niet kent en dus niet vertrouwt doet ze helemaal niets voor je ja wat jij niet wilt en dat is echt heel vervelend in de verkoop. Als ik een paard ga kijken en het klikt niet de eerste keer ga ik niet nog eens terug dus er komt niemand nog eens terug want het klikt niet als een paard zo doet wanneer je er voor het eerst op stapt.
.

Ze wist wel dat ze "chique" was 
Moest ik op zoek zijn zou ik haar zeker en vast niet over het hoofd zien! Wat een opvallertje. 
Philadelphia schreef:ok laat ik ook maar wat inzenden...
dit is een renpaard 11 jaar...m-2 dressuur
dan weten jullie ook meteen hoe en wat...
zijn niet de nieuwtse foto's
een jaar of 2 oud
ik ben nu bezig met training lang en laag en zijn achterhand er meer bijhouden
)
verschuldigd hoor.
Malenka schreef:Wil iedereen alstjeblieft gewoon geduld hebben?
Aan en topic vol herhaaldelijk gevraag hebben we niets.
Een beoordeling (en tips aan de hand daarvan) geven kost tijd en veel mensen hebben het nou eenmaal druk. Wees geduldig. Als je een goede reden hebt om voor te willen zul je even iemand een pm moeten sturen. Maar bedenk dat wij dit ook alleen maar doen voor onszelf. Het is niet ons werk.

)

Romy18 schreef:Naaltje:
Langgelijnd paard, wat week in de rug, lendenen zijn correct, kruis is voldoende van lengte en hellend, halslengte is heel kort, richting horizontaal, hoofdhals verbinding normaal, schouder is steil, achterbeen en voorbeen zijn correct.
Doordat de hals zo kort is denk ik dat je moeite zal hebben met nageeflijk rijden, ik denk dat het paard zich in de hals makkelijk opkropt een valse knik geeft en makkelijk sterk wordt. Probeer om met een zachte hand te rijden en veel te schakelen in de lengte van de hals ook hier weer liever het neusje voor de loodlijn als er achter, verder ziet het paard er vrij correct uit en zal je denk ik weinig problemen hebben.
)
het klopt vast wel hoor
maar ik loop altijd te schelden dat zijn rug en alles zo super kort is

Alina schreef:mememe, wat een apart diertje heb je trouwens
Ben benieuwd hoe dat er zonder wintervacht uit ziet