Ruiter te groot en/of te zwaar voor paard/pony.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: Ruiter te groot en/of te zwaar voor paard/pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:00

Nakisha schreef:
ceasario, ga je diep schamen!! Heb je wel toestemming die foto van deze mevrouw hier te posten?? Je zet haar schaamteloos te kijken, waarschijnlijk zonder toestemming. Als ik haar was, zou ik aangifte tegen je doen. Ben je nou helemaal!!!

En verder wil ik hier geen kwaad woord horen over overgewicht in het algemeen, en dat zegt hier iemand met ONDERGEWICHT, dus ik behoor zelf niet eens tot de groep. Maar die mensen hebben het al moeilijk genoeg...! Ik vind dit gewoon schaamteloos afzeiken... BAH!

Mensen die heel zwaar zijn, kunnen ook op andere manieren van paarden genieten behalve rijden. Wat dacht je van mennen?
Ik vind niet dat iemand die zo zwaar is op een ielig of klein paard moet gaan zitten. Maar het moet ook niet overdreven worden. Wat mij betreft moet men per paard kijken wat hij/zij aankan en wat eerlijk is!

Wat je zegt in de 3e 'alinea' klopt helemaal, het is schandalig dat mensen als de dame in kwestie op paarden rijden, laten ze dan idd maar gaan mennen of het alleen bij poetsen houden. Arme beestjes.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:11

superwoman schreef:
xXutopiaXx, ik vind je dus veelste groot.

[nog ff een edit- er is een ander topic m foto's neer te zetten, waar je dus vraagt of je te groot/zwaar bent, als je daar zo'n behoefte aan heb. Mijn reactie ook gebaseerd, omdat ik dacht in dat topic te zitten Knipoog ]

Heb ik niet.. ik weet dat dat beestje mij zonder problemen en prachtig mooi in evenwicht kan dragen, zo laat ik dus mijn mening zien.. wat interesseert het mij nou dat jij vind dat ik te groot ben.. Jou mening zegt mij zoizo eigenlijk niets meer..

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:16

xXutopiaXx: ik vind dat het nog kan hoor! pony's kunnen veel dragen!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 15:30

xXutopiaXx: je rijdt zonder zadel, dan hangen je benen altijd een stukje maar ik vind dat je wel aan de grens zit (kwa grootte dan, aan je proporties te zien kan het kwa gewicht nog) blijf goed opletten en als je bv nog verder gegroeid bent, wees dan eerlijk en klim er niet meer op.
Nu gaat het iig nog.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:32

xXutopiaXx: Zonder zadel zou ik er neit in ieder geval niet meer op stappen als ik jou was

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:15

Utopia, gewoon lekker blijven rijden!

Oh ja, dames: M'n Shet leefde nog, daarnet. Ik hoop dat ik jullie gerust heb gesteld!

MandieJJJ87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:16

ceasario schreef:
MandieJJJ87 schreef:
na dit allemaal gelezen te hebben durf ik hier toch eigenlijk bijna niet op te reageren omdat ik al een vermoeden heb welke reacties er van gaan komen... ik weeg namelijk zelf 135kilo en rij toch regelmatig op mijn paard... een normale kwpn merrie van 1.68m
zelf heb ik niet het idee dat ze last van me heeft. ze is gek op rijden en wil nog regelmatig een keer bokken of steigeren als ze het ergens niet mee eens is, in dr eentje is of bang is...

Wat dacht je , ik gooi er ook maar eens een berg kilo's tegen aan.
Als je werkelijk dat gewicht hebt zou ik als ik jouw was maar eens in therapie gaan of een ander forum opzoeken i.p.v. te kicken op "dierenmishandeling. Huilen

http://www.obesitasonline.be/

ik heb lang getwijfeld of ik hier uberhaupt wel op zal reageren maar oke toch een poging doen..
ergens had ik al wel zo'n reactie verwacht dusja.
dierenmishandeling vind ik persoonlijk nogal overdreven. en dan verderop nog even neerzetten je moet niet alles geloven wat je leest. vraag me wel af waar dat nou op slaat. mijn paardje is gewoon een sterke, 8jarige kwpner die altijd op een manege heeft gelopen. met andere paarden erbij loopt ze braaf 4x in de week dr rondjes en is er niks aan de hand. als ze alleen is vind ze alles eng en bij het minste geringste begint ze te bokken of te steigeren. als dit zou komen doordat ze zo'n last van mij heeft zou ze het altijd doen en niet alleen wanneer ze in haar eentje is of ergens bang voor is. het slaat nergens op dat jij gaat beweren dat ik dan lieg. waarom zou ik er in godsnaam over liegen. als jij er allemaal zo van overtuigt bent en alles beter denkt te weten terwijl je mij niet eens kent en totaal niks over mijn leven, verleden of problemen weer nodig ik je bij deze uit om eens langs te komen. als jij het zo zeker denkt te weten moet je hier eens langskomen dan kun je het tegendeel zien met eigen ogen voordat je allerlei zeer kwetsende uitspraken gaat doen.

overigens die foto zal wel gewoon van internet geplukt zijn want ik ben het niet. was het wel zo geweest had ik er ook zeker werk van gemaakt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:19

Hoi mandie, dat scheelt dan in ieder geval een blauw oog, want ik schrok van de foto..

Verder ben ik blij dat je zelf ook reageert en je grenzen aangeeft, het artikel was overigens niet verkeerd, hoor, maarja, vragen om suggesties deed je ook niet.

Daarbij denk ik dat jouw paard je HEEL goed kan dragen, een paard van 1.68 vind ik groot, hoor!

Wat een gezeur.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:58

xXutopiaXx schreef:
Heb ik niet.. ik weet dat dat beestje mij zonder problemen en prachtig mooi in evenwicht kan dragen, zo laat ik dus mijn mening zien.. wat interesseert het mij nou dat jij vind dat ik te groot ben.. Jou mening zegt mij zoizo eigenlijk niets meer..

Waarom dan die foto?
Das toch voor een reactie, want anders kun je 'm beter niet op internet plaatsen, maar in je fotoboek plakken Haha!

Maakt mij verder niet uit hoor, vind het niveau hier wel zó erg laag en dat ik hier niet meer ga reageren.
Doei, doei

voor sommige hoop ik dat ze bewust zijn dat ze paardrij-liefhebbers zijn en geen paarden-liefhebbers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:05

MandieJJJ87 schreef:
na dit allemaal gelezen te hebben durf ik hier toch eigenlijk bijna niet op te reageren omdat ik al een vermoeden heb welke reacties er van gaan komen... ik weeg namelijk zelf 135kilo en rij toch regelmatig op mijn paard... een normale kwpn merrie van 1.68m
zelf heb ik niet het idee dat ze last van me heeft. ze is gek op rijden en wil nog regelmatig een keer bokken of steigeren als ze het ergens niet mee eens is, in dr eentje is of bang is...

Ik vind dit toch wel heel erg om eerlijk te zijn...... Scheve mond

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:06

Superwoman, laten we daarbij ook mensenliefhebbers zijn en elkaar respecteren voor hetgeen ons bezighoudt en hoe we de dingen beleven.

MIsschien stijgt het nivo dan weer wat, denk je ook niet?...

Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:08

Ik ben het met Superwoman eens. Op een gegeven moment moet je kunnen beseffen dat je écht te zwaar bent, voor welk paard dan ook. En als je dat niet kunt kan je jezelf idd geen paarden-liefhebber meer noemen..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:10

Wie beslist dat nou eigenlijk voor wie? gaan we hier niet een beetje voorbij aan een stukje respect voor de keuze die een ieder maakt?

Je kunt je mening geven, maar het is aan de ander wat hij of zij daar mee doet, toch?..

Haha!

En uiteindelijk beslissen we zelf hetgeen we willen voor onze viervoeter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:11

Ik zeg alleen dat mensen het moeten beseffen, ik zeg niet dat ik ze even persoonlijk kom vertellen dat ze van hun paard moeten stappen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:14

nee- je zegt dat dat geen paardenliefhebbers zijn.

vreemde en subjectieve conclusie.

Weet jij veel hoe ze voor hun dieren gaan.

Tsjonge jonge zeg...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:23

Dat zegt ze helemaal niet ierland, jij bent degene hier die neit respectvol doet tegen andere. De rest geeft alleen hun mening, en jij gaat overal op een nare toon tegenin.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:30

Ik geloof echt dat je steeds wilt aanvallen op het moment dat ik iets meldt; hoe zat het ook alweer? De een richt het naar de een en de ander naar de ander?

Wat is je probleem toch, zo persoonlijk; wil je er misschien over praten? Gooi het in de groep dan kun je ermee ophouden.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:32

Misschien je manier van reageren? Heb je daar al eens aangedacht? Jij komt ontzettend vijandig over en reageerd ontzettend fel snap gewoon niet waar dat voor nodig is. Je kan toch ook wel normaal discuseren?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:40

het klinkt alsof je jezelf ind e spiegel bekijkt, karoliena.

nogmaals: laten we ontopic blijven en wind je niet zo op.

Iemand hulp aanbieden of je mening geven is prachtig maar de mensen die anders denken dan jij bijvoorbeeld- laat ze in hun waarde.
Daar kan ik me inderdaad wel aan ergeren,is er iemand die jou aanvalt op jouw mening?

Laten we mekaar nogmaals respecteren. Analyseer ze verder.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:41

Citaat:
[Misschien je manier van reageren? Heb je daar al eens aangedacht? Jij komt ontzettend vijandig over en reageerd ontzettend fel snap gewoon niet waar dat voor nodig is. Je kan toch ook wel normaal discuseren?

nope
doe maar geen moeite meer Ach gut

Ik heb besloten er niet meer op in te gaan net als de onzinnige berichten zoals die van ceasario
Laatst bijgewerkt door superwoman op 02-07-07 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:43

Als je te zwaar bent, vind ik wel dat je op zoek moet gaan naar een andere pony om te rijden.

Te groot vind ik echt geen probleem, sommige mensen vinden benen die onder de buik uitsteken niet mooi voor 'het plaatje' , maar wat maakt dat stomme rotplaatje uit? Ik ben 1.80 en mijn pony is 1.55, mijn benen steken onder zijn buik uit, maar het kan mij niks schelen. Ben zeker niet te zwaar voor hem, en wat andere mensen van 'ons plaatje' vinden, whatever. Rolleyes

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:50

idd.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:52

Ik respecteer mensen die mij ook respecteren en zo kom jij niet over ierland.

Maar je hebt gelijk superwoman een normale discussie valt er niet met ierland te voeren

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:55

bedankt voor jullie inzicht, jongens! Zullen we dan nu toch weer ontopic gaan?...
De vraag is of dit gezwam hetgeen is waar het om draait. Ik ben minder interessant om te analyseren dan het leed wat de paarden eventueel word aangedaan mbt lengte en gewicht.

ben je nu dan klaar karoliena> Ik hoop het ,scheelt een hoop gedoe!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:59

met wie moet/wil je on-topic gaan en discuseren ? ROFL