Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GentleZ

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:51

Op wedstrijden(duh) en springles met. Buitenrit en dressuur zonder...

Het is niet dat ik denk dat ik te goed ben om te vallen ofzo, want dat is zeker niet zo, maar met dressuur val ik gewoon bijna nooit en ik vind een cap niet fijn dus het is een gewoonte om mn cap niet op te doen met dressuur. En ik krijg thuis dressuur dus daar bepaal ik zelf of ik een cap op doe en met de springles niet, daar krijg ik les op een pensionstal dus daar bepaalt mijn instructeur het. Lachen

0charlotte0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:50

Met cap , je hebr maar 1 hoofd en die wil ik heel houden Lachen

Strondvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:10

Met, zoals mijn moeder zegt: paarden blijven dieren.
Er kan altijd een 'miscomunicatie' zijn of schrikt hij/zij, als je valt heb je altijd bescherming.
Edit; er is natuurlijk altijd kans dat er iets fout kan gaan en dat de cap niet helpt. Maar alsnog is het beter dan zonder cap Knipoog

SabrinaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:29

ik rijd áltijd met cap, veel veiliger Knipoog

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:31

altijd met cap ik heb soms wel eens dat ik het vergeet Bloos maar dan merk ik het vanzelf wel

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:32

Ik rijd ook met cap omdat bij ons de manege een veiligheidscertivicaat is, en dan ben je verplicht met helm te rijden.
Ook vind ik het erg veilig, Clown

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:10

ik rij bijna altijd zonder behalve als ik les heb maar op mn eigen pony heb ik nooit een cap op ook niet met buitenrit

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:24

altijd met cap, werkelijk nooit zonder. Zelfs voor maar een 5 minuten wandeling. Het blijven paarden, en ik stoor me er helemaal niet aan. Maakt mij echt niet uit

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:34

Ik rijd op de manege altijd met cap omdat het verplicht is, maar verder ga ik steeds vaker zonder cap rijden als ik bijv. een pony uitstap ofzo maar als ik echt een vol uur intensief ga rijden ofzo dan heb ik wel een cap op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:33

Op de mange met cap, verplicht. Bij paard zonder, als we echt een buitenrit of iets dergelijks maken met. Lachen

IRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:35

altijd met Knipoog .
niet dat ik dat zelf altijd doe.. maarja, Clown

LoesjeVis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:12

Altijd cappie op! Ben laatst nog heel knullig samen met mijn paard gevallen tijdens uitdraven, meneer streukelde en we lagen samen op de (harde) menplaat. Heb er een lichte hersenschudding aan overgehouden. En mijn cap? Die heeft de val niet overleefd, toen ik weer mocht rijden kon ik eerst een nieuwe gaan kopen.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:10

Een aantal pagina's terug word gezegd dat het niet verplicht is... Waarvoor zijn die dingen er dan? In het ziekenhuis zeggen ze ook anders.. Maar goed, denk even na hoe akelig je terecht kan komen. Cap zal dan niet heel veel tegenhouden, altijd wel iets.

_Yolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:39

Ik rijdt altijd met cap. Zelf ook omdat ik het veiliger vind, maar ik mag zonder mijn cap ook niet rijden van mijn vader wat ik opzich wel verstandig vind Lachen

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:47

Vroeger reed ik nog weleens zonder cap. maar tegenwoordig altijd met cap hoe goed ik ook het paardje ken. nou hebben we een tijdje geleden ook een paar ongelukken mee gemaakt waarbij de pony ingeslapen moest worden, maar toen reed ik altijd al met cap. en heb zelf gehad, met springen de pony was niet zo aan t opletten en bleef tijdens de sprong hangen met het beentje waarmee ze moest landen en nu vielen we samen over de sprong en t zand zat overal in mijn mond neus enz. kin kapot ga zo maar door. maar je kan natuurlijk ook zomaar eraf vallen op het asfalt en dan heb je nog meer schade. dus cap gewoon op.

Lisa_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:59

Ik rijd nagenoeg altijd met cap. Als ik de cap niet op heb voel ik me een stuk minder veilig, ik mis dan echt wat. Ik ben dan ook banger dat het paard iets uitvreet.
Ik rijd altijd met cap, een enkele keer zonder als het echt bloedje heet is. Ik krijg er dan hoofdpijn van. Erg onverstandig natuurlijk, maar dat zijn de enige keren dat ik het even zonder doe.

Ik zie weleens mensen buiten rijden zonder cap. Dat durf ik al helemaal niet aan. Je paard kan dan alle kanten uit bij wijze van.

Ik vind het wel verstandig als staleigenaren het verplichten.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:05

Altijd een cap, op welk paard dan ook.

rosafenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:34

Ik rijd bijna altijd met cap, dat vind ik toch veiliger. Alleen uitstappen bv. doe ik wel eens zonder cap als het heel warm is. Knipoog

_Elsjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:41

Tja, een paard kan overal van schrikken. Zelf zou ik liever zonder cap gaan, maar omdat het veiliger is met cap en ik liever geen enge hersenletsels ofzo wil, draag ik een cap.

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:54

Eigelijk altijd met cap.. Het voelt op de één of andere manier niet fijn om zonder te rijden, wat héél af en toe gebeurd als ik op m'n verzorgpaard stap en m'n cap niet bij me heb Knipoog

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:08

Altijd met cap!! gewoon puur voor de veiligheid Cool

fabienne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:09

ik rijd meestal met cap. dit vind ik veiliger.
alleen af en toe als het heel warm weer is rijdt ik toch liever zonder cap

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:10

met cap is niet alleen veiliger...als jij zonder cap van je paard valt ben je niet verzekerd voor eventuele letsels aan je hoofd. Met cap ben je dit wel.

Dit is alleen al een goede reden om een cap op je hoofd te zetten! Bovendien is het ook erg veilig en bescherm je je slapen bij een val.

Vegas_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:47

Als ik thuis rijd altijd zonder, ik vind het gewoon een rotding! en ja ik begrijp dat het idd veiliger is! maar het ligt er ook aan op welk paard ik rijd, als ik bijv. uitgenodigd wordt om op vreemde paarden te rijden, neem ik hem wel altijd mee, en zet ik hem ook op, het is tóch een veiliger gevoel!!
xx

HurbyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:30

Ik rijd altijd met cap.
Maar dat moet ook wel op een manege... Pling