Tja, ik had niet eens door dat het een beetje een trend geworden is. Ik rijd vaker met gympen als ik geen zin heb om laarzen aan te doen. Ook rijd ik vaak zonder zadel, dan doe ik al helemaal geen laarzen aan.
ik reed altijd met gympen, maar nu heb ik lere jophurs en dan merk je toch wel het verschil . je glijd niet zo makkelijk weg en je voet blijft niet hangen.
Ik rijd bijna altijd met 'sloefkes'.. Ik vind het gewoon veel gemakkelijker zitten.. Ik heb laarzen, maar die doe ik enkel aan als het moet (jumping ofzo). Ik heb ook jodhpurs, maar die hebben een erg gladde zool waardoor ik geen grip heb op mijn stijbeugels, dan sleer ik er steeds door. Op endurance gebruik ik bergschoenen, die geven wel veel steun maar achteraf heb ik altijd veel pijn aan mijn enkels. Dus dat vind ik niet zo ideaal
Ik ben nog opzoek naar leuke jophurs, dus als het echt warm is trek ik ook m'n gympen aan, alleen als het echt warm is, vind laarzen toch lekkerder rijden Maar het staat wel leuk vind ik
Omdat er geen hak onder zit.... Dat leer je toch voor je eerste paardrijles als het goed is... Bij ons op de manege mocht je gelijk weer afstappen als je schoenen zonder hak aan had. En terecht!
ik rijd nooit met gympen, blijf altijd achter mijn lipjes hangen als we even een woeste rit hebben. met mijn laarzen blijf ik tenminste altijd op mijn plaats
Ik loop wel vaak op gympen bij de paarden maar ik rijd gewoon met jodphurs en chaps of leren laarzen. Je hebt met gympen totaal geen steun en je kunt niet netjes zitten en het is ook nog eens gevaarlijk.
Ik zou niet meer zonder mijn leren laarzen kunnen dressuren. Ik voel me dan helemaal uit mijn element. Eventjes naar buiten is een heel ander verhaal. Dus of t een trend is ofniet, zou het niet weten, maar ik blijf bij mijn laarzen!
Ik rijd nooit met gympen, behalve toen ik mijn enkel gekneusd had en er toen na een tijdje voor de 1e keer weer op ging rijden had ik wel gympjes aan omdat ik niet in mn laarzen kon Maar verder alleen als ik zonder zadel ga rijden ofzo ik rijd altijd met leren laarzen, zit veel fijner, veel steun aan je enkels, vooral omdat ik een zwakke enkel heb!
Vanaf het begin dat ik begon met paardrijden heb ik met van die schoenen gereden die je op stal kunt dragen én waarmee je, wél met chaps, kon rijden. Ik deed alleen mijn gympen aan als ik de pony zou opjagen of longeren of als ik erop ging zonder zadel. En anders rij ik gewoon met die andere schoenen.
Nee ik rij niet met gympen. Wel een paar keer gedaan, maar ik schiet zo makkelijk door die beugel heen met die gympen je hebt geen grip.. de hele onderkant van mn voet was blauw erdoor geworden. Ik vind het best wel gevaarlijk, dus ik rij nu nog gewoon met mn laarzen.
Ik rijd met gympen omdat ik rubber laarzen gewoon niet lekker vind zitten! Voor de veiligheid wel veiligheidsbeugels... Als het kon (als ik genoeg geld zou hebben dus) zou ik leren rijlaarzen kopen met een perfecte pasform ect. maar ik heb gewoon niet het geld. Tja, dan liever gympen...