Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SkyeNShadow schreef:bij mij gaat het ook vanzelf, en meestal is dat dan flink! of iets geruststellend
en het klinkt mss stom maar soms zeg ik ook "en nu gaan we stappen" of naar links ofzo![]()
mensen die op hun paard zitten te schelden en te roepen vind ik maar niks
tuffi schreef:Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat schreeuwen irritant/asociaal is. Maar wat nou met constant praten? Als je continu zit te praten luistert je paard op een gegeven moment toch ook niet meer naar je? Net als dat manegepaarden helemaal afgestompt zijn op beenhulpen...
Mee eens of sla ik de plank mis?
runningkawa schreef:Inderdaad, helemaal gelijkIk praat juist wel tegen mijn paard, want ja hij begrijpt me wel.
Natuurlijk niet de woorden, maar wel de toon.
Maar ik ga niet zitten schreeuwen, dat is irritant, maar ik zit er ook niet muisstil op.
Ik vind het juist erg belangrijk dat het paard weet dat ik blij ben als hij iets doet en dat laat ik hem weten door hem te belonen met de hand, maar op momenten dat dat niet kan met de stem.
Maar als hij ergens op loopt te emmeren, een bakkabouter zeg ik ook van , hey pas op...
. Als mijn paard nerveus is zing ik ook vaak een liedje, helpt echt bij haar!
En hoorde mezelf echt door de weg 'brullen': Kap nou eens een keer Cindy!
mies_ schreef:ik praat altijd tegen m'n verzorgpony's ze luisteren er erg goed naar. complimentjes geef ze heel gemakkelijk zo. je kan niet bij elke goede pas een klopje oid geven.
ook als een paard wat verkeerd doet laat ik het weten met m'n stem ik vind gelijk een tik geven onzin
. Gewoon om hem gerust te stellen of om hem te belonen. Ik fluister wel altijd zodat andere er niks van horen, want ze moeten geen 'overlast' van mij hebben
. 
Ik weet best dat hij er niets van verstaat, maar dat maakt me niet uit, hij vindt het fijn dat ik veel tegen hem praat.
Worden ze vaak rustig van, als je rustig praat tenminste..