Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NoaFleur schreef:Ik vind vaak jonge paarden juist makkelijker omdat je ze helemaal naar jou hand kan zetten. Een door iemand anders doorgetraind paard is daarentegen niet altijd even simpel omdat je de knopjes moet zoeken ipv ze zelf te maken.
.
hoe goed je paard ook is. als je gevoel hebt dan pas kun je rijden want je ziet wel eens van die trutjes die een gp paard hebben gekregen van paps en voor geen meter kunnen rijden. dan zitten alle knoppen er wel aan maar hoe ze het moeten gebruiken???
Andre pony's die de knoppen al hebben kan je ook wel van leren hoor, maar je bent minder lang bezig met het "erin" rijden van iets. Ik rijd dus liever een groene pony dan heb je ook nog eens meer eer van je werk vind ik
kadir4ever schreef:ik denk als je de "mogelijkheid" hebt om een ervaren paard
te kopen je ook niet lang hoeft te twijfelen.![]()
gewoon mijn eigen keuze want ik wilde alle knoppen er zelf op maken
ze kosten een berg geld als je pech hebt... cle0o_o0 schreef:Dat vind ik een rare opmerking, als je doordat je alle mogelijke kosten er al bij hebt gerekend geen 50.000 euro meer uit kunt geven maar daardoor nog "maar" 10.000 vind ik het een hele wijze keus!
snap best dat niet iedereen de hoofdprijs aan een paard kan uitgeven, maar dat hoeft ook echt niet... er zijn ook nog zat paarden te koop die meer dan de basis hebben en die niet zo gek veel duurder zijn als een fris groen blaadje
en met wat jij zegt van die bijkomende kosten etc etc...keken mensen daar maar eens echt goed naar! er zijn teveel mensen die 4000 euro sparen en voor 3500 euro een paard kopen en voor 500 euro een zadel
stallingskosten worden dan hopelijk wel na de loonstorting afgeschreven anders hebben ze al een probleem...
snap je mijn redenering nu?
En maar pronken met dr prijsjes..
MissEvil schreef:Wij hadden op de ponyclub zo'n meid.
Die liet heel de week (nouja, 6 dagen per week)een z-amazone (en een verdomd goeie ook hoor!) op haar pony rijden, en zelf 1 dag wedstrijd mee starten.. En oh oh oh, wat kon ze toch goed rijden.?! En maar pronken met dr prijsjes..
En als ik haar eruit reed, had dat andere meisje (die z-amazone) het gedaan, want dat was onmogelijk, dat ik met die pony zonder papieren, zelf ingereden, haar eruit kon rijden met dr dure sportpony...
Nee, niet mijn stijl
ligt altijd aan een ander maar nooit aan hun zelf
Macho_C schreef:Als je altijd maar wint enzo tuurlijk is het soms wel is leuk maar niet altijd .
Starbreeze schreef:Rij jij wedstrijden om laatste te worden dan? Is dat dan wel altijd leuk?
KarmY_LoVeR schreef:Ik neem aan dat je toch wedstrijden rijdt om te winnen: dat is toch waarom je op wedstrijd gaat? Als het je niets uitmaakt, waarom rijd je dan wedstrijden? (niet dat ik het erg vind om te verliezen ofzo, maar je uiteindelijke doel op wedstrijden is toch om zo hoog mogelijk te eindigen).
Rianneke schreef:KarmY_LoVeR schreef:Ik neem aan dat je toch wedstrijden rijdt om te winnen: dat is toch waarom je op wedstrijd gaat? Als het je niets uitmaakt, waarom rijd je dan wedstrijden? (niet dat ik het erg vind om te verliezen ofzo, maar je uiteindelijke doel op wedstrijden is toch om zo hoog mogelijk te eindigen).
je rijd toch wedstrijden omdat je het leuk vind om mee te doen? of ligt dat aan mij?
maar of ik eerste was of 4de boeide mij niks... ik keek alleen naar mijn punten
heel makkelijk om te zeggen dat jij altijd 1ste staat omdat je een ervaren paard hebt...KarmY_LoVeR schreef:Klopt hoor, je hebt helemaal gelijk. Als je geen plezier hebt in wedstrijden, ga je al helemáál niet meedoen. Je moet er wel lol in hebben. Maar waarom heet een wedstrijd een wedstrijd? Het is ervoor gemaakt om te competeren tegen andere ruiters. Het is ook niet leuk om altijd laatste te worden. Dan gaat de lol er snel af. Als je wint, ben je trots en blij en extra gemotiveerd. Stiekem hoop je als je op wedstrijd gaat toch wel op een goede prestatie.Natuurlijk ligt het er ook maar net aan wat je prioriteiten zijn, als jij ervoor gaat om (bijv. bij springen, das makkelijker uitleggen) foutloos rond te komen, ben je blij als je dat doel haalt, ook als je in de barrage uiteindelijk niet wint.