Kant en klare paarden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Re: Kant en klare paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:51

Altijd winnen niet leuk?????

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:33

het is inderdaad leuker veel leuker zelf als je je eigen paard naar het z kan rijden, zoiezo al het idee dat je dat allemaal zelf gedaan hebt. en dat het samen gelukt is met je paard Pling

Mijn Paard
viewtopic.php?f=53&t=736193&hilit=

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:49

NoaFleur schreef:
Ik vind vaak jonge paarden juist makkelijker omdat je ze helemaal naar jou hand kan zetten. Een door iemand anders doorgetraind paard is daarentegen niet altijd even simpel omdat je de knopjes moet zoeken ipv ze zelf te maken.

Ben ik het 100% mee eens!!!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:36

Ik heb het altijd gewoon zelf aan mijn paarden moeten leren. Als ik de keuze had gehad, had ik het eerst van het paard geleerd. Lijkt me een goede methode om alles aan te leren voelen. Helaas is dit niet voor iedereen weggelegd.

Kiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:02

Ik ben nu begonnen met het rijden van een jong paard. Een paard van 3.5 jaar. Het is natuurlijk om een paard door te rijden naar het Z als het zijn basis al kent. En die van mij kent nog weinig van de basis. Wel heel moeilijk maar wel een uitdaging voor mij!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:13

Ik heb een mijn paard gekocht toen hij krap een half jaar onder het zadel was. Ik durfde het niet aan met een helemaal groen paard. Nou moet ik zeggen dat er zeker momenten zijn geweest dat ik liever een kant en klaar paard had gehad. Want met dit beest heb ik wel zoveel te stellen gehad, en soms nog. ALme aan papa's kant en Amor mama;s kant levert echt een mega karakterbok. tegenwoordig werkt het wel in mijn voordeel, maar ik ben nu ongeveer ook 3 jaar verder. Vaak zat de grond gezien, en met tranen eraf gekomen. En dat terwijl hij wel goed ingereden was op een africhtings stal Bloos .

Dus als ik het over zou kunnen doen weet ik niet of ik het nog een keer zo zou doen....

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:20

je kunt wel een gp paard kopen maar als je feeling niet hebt dan krijg je dat nooit! hoe goed je paard ook is. als je gevoel hebt dan pas kun je rijden want je ziet wel eens van die trutjes die een gp paard hebben gekregen van paps en voor geen meter kunnen rijden. dan zitten alle knoppen er wel aan maar hoe ze het moeten gebruiken??? Rolleyes

ik heb zelf ook geen Z gereden en heb nu een 3 jarige hengst die heel braaf en lief is.
ik heb hem zelf ingereden en loopt nu super en is ook super braaf.
het is het gevoel dat je moet hebben en je hebt het of niet...... Ja

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:14

Hallo,
Ook heb ik van mijn ouders eerst een pony gekregen die al een keer z was geweest, met het gevolg dat ik binnen 1 jaar van de b naar de z ben gegaan, nu ben ik 13 en heb sinds een half jaar een paard en ook die had al z gelopen, me hem ben ik in de z1 begonnen en door gereden tot 29 winstpunten en nu starten wij succesvol in de z2. Een door gereden paard wil niet zeggen dat het makkelijker is om te rijden want als je niet met die knopjes om kan gaan doen ze echt zomaar wat anders. Toen ik mijn pony net had kon ik haar nog niet eens recht laten lopen om dat mijn buiten been iets naar achteren lag met als gevolg dat ze in travers ging lopen, hierdoor leer je wel hoe alles in elkaar zit. Als ik de leeftijd voor een jong paard heb dan beginnen we gewoon met een jong paard want dan heb ik in ieder geval zoveel ervaring dat ik ook een jong paard naar dit niveau kan rijden.
Zo moet je iedereen accepteren met wat voor soort paard of pony hij/zij wil beginnen dat is voor iedereen anders Pling

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:58

Ik zou best een wat ervaren paard willen hebben om er van te leren .Maar toch heb ik een jong paard het was toevallig zo uit gekomen en aan de andere kant vind ik het ook wel leuk een paard zelf opleiden

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 00:04

Heb wat dat betreft echt een perfect paard. Beestje is beetje verreden, dus tot L2 moet ik er aan trekken. Daarna hopen we dat de basis er weer in zoverre inzit dat ook de andere oefeningen makkelijk gereden worden en kan hij mij weer leren. Tot zover klopt onze voorspelling Knipoog

kadir4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:56

ik denk als je de "mogelijkheid" hebt om een ervaren paard
te kopen je ook niet lang hoeft te twijfelen. Vork

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:08

Mijn pony had maar 2 keer een B proefje gelopen en verder heb ik alles zelf aangeleerd. Nu gaan we M starten deze zomer en ik ben dus erg trots!
Zelf vind ik dat ik veel geleerd heb van mijn groene pony! Knipoog Andre pony's die de knoppen al hebben kan je ook wel van leren hoor, maar je bent minder lang bezig met het "erin" rijden van iets. Ik rijd dus liever een groene pony dan heb je ook nog eens meer eer van je werk vind ik Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:15

kadir4ever schreef:
ik denk als je de "mogelijkheid" hebt om een ervaren paard
te kopen je ook niet lang hoeft te twijfelen. Vork

ik wilde zelf een jong ding Haha! gewoon mijn eigen keuze want ik wilde alle knoppen er zelf op maken Clown
als geld de reden is dat je een groen paard koopt vind ik dat je zowiezo beter geen paard kan kopen eigenlijk Bloos ze kosten een berg geld als je pech hebt...

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:39

Dat vind ik een rare opmerking, als je doordat je alle mogelijke kosten er al bij hebt gerekend geen 50.000 euro meer uit kunt geven maar daardoor nog "maar" 10.000 vind ik het een hele wijze keus!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:39

cle0o_o0 schreef:
Dat vind ik een rare opmerking, als je doordat je alle mogelijke kosten er al bij hebt gerekend geen 50.000 euro meer uit kunt geven maar daardoor nog "maar" 10.000 vind ik het een hele wijze keus!

dat van mij een rare opmerking?
als iemand bewust een goedkoper groen paard koopt omdat je niet meer geld hebt om een beter bereden beest te kopen vind ik niet dat je echt heel goed bezig bent Bloos snap best dat niet iedereen de hoofdprijs aan een paard kan uitgeven, maar dat hoeft ook echt niet... er zijn ook nog zat paarden te koop die meer dan de basis hebben en die niet zo gek veel duurder zijn als een fris groen blaadje Knipoog en met wat jij zegt van die bijkomende kosten etc etc...keken mensen daar maar eens echt goed naar! er zijn teveel mensen die 4000 euro sparen en voor 3500 euro een paard kopen en voor 500 euro een zadel Clown stallingskosten worden dan hopelijk wel na de loonstorting afgeschreven anders hebben ze al een probleem... Clown snap je mijn redenering nu?

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:39

Wij hadden op de ponyclub zo'n meid.
Die liet heel de week (nouja, 6 dagen per week)een z-amazone (en een verdomd goeie ook hoor!) op haar pony rijden, en zelf 1 dag wedstrijd mee starten.. En oh oh oh, wat kon ze toch goed rijden.?! Clown En maar pronken met dr prijsjes..
En als ik haar eruit reed, had dat andere meisje (die z-amazone) het gedaan, want dat was onmogelijk, dat ik met die pony zonder papieren, zelf ingereden, haar eruit kon rijden met dr dure sportpony...
Nee, niet mijn stijl Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:08

MissEvil schreef:
Wij hadden op de ponyclub zo'n meid.
Die liet heel de week (nouja, 6 dagen per week)een z-amazone (en een verdomd goeie ook hoor!) op haar pony rijden, en zelf 1 dag wedstrijd mee starten.. En oh oh oh, wat kon ze toch goed rijden.?! En maar pronken met dr prijsjes..
En als ik haar eruit reed, had dat andere meisje (die z-amazone) het gedaan, want dat was onmogelijk, dat ik met die pony zonder papieren, zelf ingereden, haar eruit kon rijden met dr dure sportpony...
Nee, niet mijn stijl

komt me heel bekent voor zulk soort mensen Clown ligt altijd aan een ander maar nooit aan hun zelf Schijnheilig
maar goed in de b zul je nog wel punten scoren als je zelf nog niet echt kan rijden maar je paard wel goed voor elkaar is, maar daarna word het toch een tikkeltje moeilijker Haha!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:40

Macho_C schreef:
Als je altijd maar wint enzo tuurlijk is het soms wel is leuk maar niet altijd . Knipoog

Waarom niet?
Rij jij wedstrijden om laatste te worden dan? Is dat dan wel altijd leuk?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:44

Starbreeze schreef:
Rij jij wedstrijden om laatste te worden dan? Is dat dan wel altijd leuk?

ik denk dat als ik moet kiezen tussn altijd laatste of altijd eerste ik liever altijd eerste word Clown
maar mij boeide op zich niet of ik eerste was of laatste... als ik maar WP had Haha!

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:49

Ik neem aan dat je toch wedstrijden rijdt om te winnen: dat is toch waarom je op wedstrijd gaat? Als het je niets uitmaakt, waarom rijd je dan wedstrijden? (niet dat ik het erg vind om te verliezen ofzo, maar je uiteindelijke doel op wedstrijden is toch om zo hoog mogelijk te eindigen).
Als ik nu een paard zou nemen, zou ik toch kiezen voor een 'kant en klaar' paard. Dit alleen maar omdat ik nog niet ervaren genoeg ben om een paard zelf naar de top te rijden. Ik zou eerst graag wat ervaring opdoen met een geroutineerd paard. Vooral tijdens het springen merk ik dat het fijn is als ik op een ervaren paard zit die precies alles in kan schatten, want ik kan hem niet op de juiste momenten steun of aanwijzingen geven. Dan is het fijn als je paard dat zelf voor je kan doen. Later, als ik wat meer ervaring heb, wil ik wel graag eens een jong paard zelf alles leren. Dat lijkt me toch wel een fijn gevoel.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:50

Ik rij wel is op een oud GP paard. Toevallig heb ik gister voor de grap een M1 proef geoefend! Nou denk maar niet dat dat een wp waard was!
De oefeningen gingen wel, maar met contragalop wilde hij alleen maar wissels om de pas doen. Maar omdat hij niet meer zo voorwaarts is moet ik er veel aan drijven en doordat ik drijf verspringt ie. Dat is echt nog niet zo makkelijk hoor!
Ik rij ook nog op een ander paard die de basis alleen nog maar kent, geloof mij die vind ik fijner dan die GP heeft gelopen! Mensen verkijken zich er vaak op!
Ik heb dus liever ook gewoon een groenere.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:54

KarmY_LoVeR schreef:
Ik neem aan dat je toch wedstrijden rijdt om te winnen: dat is toch waarom je op wedstrijd gaat? Als het je niets uitmaakt, waarom rijd je dan wedstrijden? (niet dat ik het erg vind om te verliezen ofzo, maar je uiteindelijke doel op wedstrijden is toch om zo hoog mogelijk te eindigen).

je rijd toch wedstrijden omdat je het leuk vind om mee te doen? of ligt dat aan mij?
maar of ik eerste was of 4de boeide mij niks... ik keek alleen naar mijn punten Haha!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:58

Macho_C vind altijd winnen niet leuk.. dát begrijp ik niet!

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:00

Rianneke schreef:
KarmY_LoVeR schreef:

je rijd toch wedstrijden omdat je het leuk vind om mee te doen? of ligt dat aan mij?
maar of ik eerste was of 4de boeide mij niks... ik keek alleen naar mijn punten Haha!

Klopt hoor, je hebt helemaal gelijk. Als je geen plezier hebt in wedstrijden, ga je al helemáál niet meedoen. Je moet er wel lol in hebben. Maar waarom heet een wedstrijd een wedstrijd? Het is ervoor gemaakt om te competeren tegen andere ruiters. Het is ook niet leuk om altijd laatste te worden. Dan gaat de lol er snel af. Als je wint, ben je trots en blij en extra gemotiveerd. Stiekem hoop je als je op wedstrijd gaat toch wel op een goede prestatie.Natuurlijk ligt het er ook maar net aan wat je prioriteiten zijn, als jij ervoor gaat om (bijv. bij springen, das makkelijker uitleggen) foutloos rond te komen, ben je blij als je dat doel haalt, ook als je in de barrage uiteindelijk niet wint.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:04

nou ik denk dat dat voornamelijk is voor de opmerkingen.... hoeveel mensen denken niet dat als jij iedere keer vooraan staat dat je paard alles uit zich zelf doet? Clown heel makkelijk om te zeggen dat jij altijd 1ste staat omdat je een ervaren paard hebt...

KarmY_LoVeR schreef:
Klopt hoor, je hebt helemaal gelijk. Als je geen plezier hebt in wedstrijden, ga je al helemáál niet meedoen. Je moet er wel lol in hebben. Maar waarom heet een wedstrijd een wedstrijd? Het is ervoor gemaakt om te competeren tegen andere ruiters. Het is ook niet leuk om altijd laatste te worden. Dan gaat de lol er snel af. Als je wint, ben je trots en blij en extra gemotiveerd. Stiekem hoop je als je op wedstrijd gaat toch wel op een goede prestatie.Natuurlijk ligt het er ook maar net aan wat je prioriteiten zijn, als jij ervoor gaat om (bijv. bij springen, das makkelijker uitleggen) foutloos rond te komen, ben je blij als je dat doel haalt, ook als je in de barrage uiteindelijk niet wint.

jij hebt ook helemaal gelijk hoor! het ligt ook aan wat jij voor doel hebt... mijn doel was meer winstpunten halen dan bekertjes bemachtigen Clown