DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:29

Over niet begrijpen gesproken.....

Ik zie nergens op jouw site een voorbeeld staan van hoe je Grand Prix dressuur rijdt, dus waar jij ook voor staat en wat jij ook onderbouwt, het heeft niets te maken met wedstrijddressuur op Grand Prix niveau. Dus vind wat mij betreft een nieuwe sport uit waarbij je hoofdstelloos een heuveltje zijwaarts beklimt, niemand die je tegenhoudt, maar wees toch niet zo verwaand dat jij meent dan ook een sport die de wereld al heeft veroverd te moeten veranderen omdat JIJ het zo niet doet!

Horsedances

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 18:52

Huertecilla schreef:
kohtje schreef:
[Bij ons zeggen ze over mensen zoals jij VEEL GEBLAAT EN WEINIG WOL.
je gebruikt graag moeilijke woorden maar verteld steeds het zelfd of eigenlijk niets. Dressuur wat wij doen (LDR) heeft niets met jouw manier van rijden te maken. Dat noem ik africhten.
[/quote]

Je hebt recht op jouw eigen mening.
Ik begrijp niet wat je wil noch wat je bedoelt. WAT is africhten?
Alle dressuur is dresseren toch?! Ringdressuur, vrijheidsdressuur, westerndresuur, noem maar op.
Wat ik voorsta en op mijn site onderbouw is een strategie die lijnrecht staat op waar LDR voor staat.

HC

Als je naar het TV-interview hebt gekenen met Anky, Isabelle, Bemmelmans, Ludger etc.... zou je kunnen weten dat dressuur niets te maken heeft met dresseren. Niente...Nada.....Rien du Toute...

hns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:58

horseyfries schreef:
Over niet begrijpen gesproken.....

Ik zie nergens op jouw site een voorbeeld staan van hoe je Grand Prix dressuur rijdt, dus waar jij ook voor staat en wat jij ook onderbouwt, het heeft niets te maken met wedstrijddressuur op Grand Prix niveau. Dus vind wat mij betreft een nieuwe sport uit waarbij je hoofdstelloos een heuveltje zijwaarts beklimt, niemand die je tegenhoudt, maar wees toch niet zo verwaand dat jij meent dan ook een sport die de wereld al heeft veroverd te moeten veranderen omdat JIJ het zo niet doet!

Nouja...
Het is wel niet naar mij gericht maar goed.
Ik denk dat je de sport niet zo makkelijk kunt veranderen en het hoeft ook niet slecht te zijn alleen omdat jij niet zo rijdt.
Maar als de sport op pijnlijke en nogal heel erg groffe methodes basseerd zou ik zeggen dat dit afgeschaft moet worden.
Is toch net hetzelfde als in engeland.
Paardenraces waren vroeger stukken brutaler, bij militairy kwamen van de 100 paarden maar 20 terug, blood sport hebben ze ook afgeschaft en hebben nu een 'milde' versie hiervan.
Ze hebben het allemaal vermilderd, alhoewel ik nog steeds niet blij ben je kunt nou eenmaal niet alles hebben zoals jij dat wilt.

Tact

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:13

Zonder naar de LDR sessies te kijken, kun je vanuit de bewegingen tijdens de proeven zien of een paard correct is afgericht, getraind en gereden. Als daar iets mis mee is, gaat het bij een proef fout en kan dat niet als goed beoordeeld worden. Als dat wel gebeurt, is er wat met de jurering verkeerd.

Als je geen GP-ruiter bent, kun je ook een verstandige en onderbouwde mening hebben. Je hoeft geen GP-ruiter te zijn, voordat je je mening mag ventileren. Als niet GP ruiter kun waarschijnlijk objectiever tot een oordeel komen. Je moet wel de kennis en ervaring in huis hebben, om het eea te beoordelen. Dat moet je niet bij de ruiters zoeken.....
Laatst bijgewerkt door Tact op 14-06-06 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 19:20

Tact schreef:
Zonder naar de LDR sessies te kijken, kun je vanuit de bewegingen tijdens de proeven zien of een paard correct is afgericht, getraind en gereden. Als daar iets mis mee is, gaat het bij een proef fout en kan dat niet als goed beoordeeld worden. Als dat wel gebeurt, is er wat met de jurering verkeerd.

Ja hoor daar gaan we weer.

Anky, Isabelle, Edward etc...etc.... zijn inmiddels door honderden jury's beoordeeld, en deze juryleden hadden tijdens alle wedstrijden een vliegje in beide ogen.

Zoals Kyra K. onlangs in een artikel stelde "Anky laat zien wat de juryleden willen zien, dus geef ze eens ongelijk"

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:32

Horsedances schreef:

Anky, Isabelle, Edward etc...etc.... zijn inmiddels door honderden jury's beoordeeld, en deze juryleden hadden tijdens alle wedstrijden een vliegje in beide ogen.

Zoals Kyra K. onlangs in een artikel stelde "Anky laat zien wat de juryleden willen zien, dus geef ze eens ongelijk"

Theo ik denk dat je mijn opmerking verkeerd begrepen hebt. Laten we nou eens aannemen dat alle juryleden goed zijn en dat de ruiters door deze juryleden beoordeeld zijn. Als daaruit volgt dat ze hoog scoren, dan betekent dat toch dat er goed werk wordt afgeleverd, dus dat de dressuur prestaties goed zijn. Dan zijn de gangen en bewegingen toch goed ?

Ik heb me niet uitgelaten over de kwaliteit van gangen en bewegingen.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:42

Tact schreef:
Horsedances schreef:

Theo ik denk dat je mijn opmerking verkeerd begrepen hebt. Laten we nou eens aannemen dat alle juryleden goed zijn en dat de ruiters door deze juryleden beoordeeld zijn. Als daaruit volgt dat ze hoog scoren, dan betekent dat toch dat er goed werk wordt afgeleverd, dus dat de dressuur prestaties goed zijn. Dan zijn de gangen en bewegingen toch goed ?

Ik heb me niet uitgelaten over de kwaliteit van gangen en bewegingen.

Och ja als alle juryleden goed zouden zijn
Dromen mag.
gangen en bewegingen waar blijft het paard ?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:53

Horsedances schreef:
Kortom hoe hoger de betreffende ruiter rijdt hoe meer begrip voor dit LDR-systeem. Food for thoughts !

Daar is niks mysterieus aan. Als paardrijden je broodwinning is hou je er een andere ethiek op na. Niet het welzijn van het paard primeert maar de prestaties, de verkoopgelden en het aantal dekkingen. Het paard is hierin een makkelijk vervangbaar object, kan het niet, wil het niet of gaat het niet snel genoeg: op naar de volgende. Er zijn er overigens genoeg. En om te zorgen dat dat zo blijft, en de fokkerij floreert, is het dan weer van belang de naam hoog te houden en prestaties neer te zetten met die hengsten/bloedlijnen die 'iedereen' wil. Cirkeltje rond. En als beroepsruiter ben je maar een onderdeeltje in het systeem, en beslist niet degene die er het grote geld mee vangt. Wel degen die 's morgens om half zeven zijn bed uit moet om een paard in de krul te gaan trekken. Ik zou mij daar zelf ernstig vragen bij stellen maar blijkbaar hebben veel mensen daar niet zo snel last van, of schuiven ze het aan de kant met 'ach er moet wel brood op de plank'.

En dat 'niet schadelijk'-rapoort moet zowat het meest misbruikte stukje onderzoek uit de recente paardengeschiedenis zijn. Er is een groot verschil tussen niet schadelijk en hoogt onaangenaam, en de twee zouden niet mogen worden verward. Ik heb het al eerder gezegd, ik heb nog ooit geturnd, ik bied aan om gelijk wie eens door te trainen op een niet-schadelijke manier. Ik verzeker je dat je iedere dag huilend naar huis kruipt, maar ga gerust langs de dokter: alles 100 % ok. Iedereen die ooit zelf echt serieus heeft gesport weet dat lichamelijke fitheid en 'blessurevrij' zijn niet wil zeggen dat het die sporttraining tot een aangename tijdsbesteding maakt.

Kritiek uit de B: Ruiters die met dressuur bezig zijn naast een ander beroep staan nog wel eens meer stil bij wat het paard er nu eigenlijk van vindt. Volkomen voor de hobby een dier door iets als LDR halen is voor de meeste mensen nl. 'er over' en te confronterend.
Ik maak me eigenlijk ook geen zorgen om het hele gedoe rond LDR en mogelijk copiergedrag van profs door de basis. Gezien de publieke opinie en het veranderd denken over dierenwelzijn is het enkel een kwestie van tijd voor het voor beiden verboden zal zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:04

Bandida, los van het feit dat jij bijzonder beledigend en generaliserend over professionele ruiters praat, kan jij mij uitleggen waarom ieder paard dat in de B rijdt precies weet dat de zweep daar niet misbruikt mag worden en je er de paarden die teveel met de zweep getraind worden er zo tussenuit haalt, maar dat GP-paarden het opeens niet meer doorhebben dat ze in de ring ongestoord kunnen protesteren?

En jouw vermoeden over het binnenkort verbieden is denk ik vooral gebaseerd op het feit dat je veel mensen tegenkomt die er hetzelfde over denken. Dat is echt maar een hele kleine groep van voornamelijk "extreme" klassiekers die je voornamelijk tegen elkaar hoort preken.

(met extreem bedoel ik in dit geval mensen die heel conservatief het klassieke rijden verdedigen onder het motto "elke vooruitgang is een verslechtering")

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 20:06

Bandida schreef:
Horsedances schreef:
Kortom hoe hoger de betreffende ruiter rijdt hoe meer begrip voor dit LDR-systeem. Food for thoughts !

Daar is niks mysterieus aan. Als paardrijden je broodwinning is hou je er een andere ethiek op na. Niet het welzijn van het paard primeert maar de prestaties, de verkoopgelden en het aantal dekkingen. Het paard is hierin een makkelijk vervangbaar object, kan het niet, wil het niet of gaat het niet snel genoeg: op naar de volgende. Er zijn er overigens genoeg. En om te zorgen dat dat zo blijft, en de fokkerij floreert, is het dan weer van belang de naam hoog te houden en prestaties neer te zetten met die hengsten/bloedlijnen die 'iedereen' wil. Cirkeltje rond. En als beroepsruiter ben je maar een onderdeeltje in het systeem, en beslist niet degene die er het grote geld mee vangt. Wel degen die 's morgens om half zeven zijn bed uit moet om een paard in de krul te gaan trekken. Ik zou mij daar zelf ernstig vragen bij stellen maar blijkbaar hebben veel mensen daar niet zo snel last van, of schuiven ze het aan de kant met 'ach er moet wel brood op de plank'.

En dat 'niet schadelijk'-rapoort moet zowat het meest misbruikte stukje onderzoek uit de recente paardengeschiedenis zijn. Er is een groot verschil tussen niet schadelijk en hoogt onaangenaam, en de twee zouden niet mogen worden verward. Ik heb het al eerder gezegd, ik heb nog ooit geturnd, ik bied aan om gelijk wie eens door te trainen op een niet-schadelijke manier. Ik verzeker je dat je iedere dag huilend naar huis kruipt, maar ga gerust langs de dokter: alles 100 % ok. Iedereen die ooit zelf echt serieus heeft gesport weet dat lichamelijke fitheid en 'blessurevrij' zijn niet wil zeggen dat het die sporttraining tot een aangename tijdsbesteding maakt.

Kritiek uit de B: Ruiters die met dressuur bezig zijn naast een ander beroep staan nog wel eens meer stil bij wat het paard er nu eigenlijk van vindt. Volkomen voor de hobby een dier door iets als LDR halen is voor de meeste mensen nl. 'er over' en te confronterend.
Ik maak me eigenlijk ook geen zorgen om het hele gedoe rond LDR en mogelijk copiergedrag van profs door de basis. Gezien de publieke opinie en het veranderd denken over dierenwelzijn is het enkel een kwestie van tijd voor het voor beiden verboden zal zijn.

Misschien is dit een goede suggestie voor jou

http://video.yahoo.com/video/play?oid=9877b53f7843483e&rurl=www.togs.org& ;fr=yvmtf

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:11

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:46

Citaat:

Dit vind ik nog de meest zinnige zinnen die tot nu toe naar voren zijn gekomen. Ulrieke Thiel is qua topic betreft toch al niet meer in velden of wegen te bekennen .
Maar een ieder, die met wat voor soort pet ook op loopt, bovenstaande quote zul je wat betreft het LDR toch moeten beamen ... korter en beter kon ik het niet formuleren.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:46

Huertecilla schreef:
WildWings schildert bewust een onjuist plaatje van wat op mijn site staat. Ze kopieert de tweede helft van dezelfde zin niet mee. Dat gaat niet per ongeluk en is dus bewust schijnargumenteren. Ja, dat is persoonlijk kritiek op haar manier van dit punt benaderen. Ze manipuleert bewust een citaat door het niet volledig weer te geven en ik reken haar dit zwaar aan.
Maar goed iedereen kan de volledige zin in de juiste context zelf lezen op mijn site.

HC

Pardon? Ik sta hier nu echt met m'n mond opengevallen, om eerlijk te zijn. Je gedraagt je alsof ik bewust probeer jou onderuit te halen, of iets in die richting.

Ik kopieer de tweede helft niet mee, inderdaad. En waarom niet, omdat alles wat ik wil zeggen in de eerste helft staat. Namelijk dat jij zelf toegeeft, dat 'een rondje in een omheinde zandbak, hoe knap gestyleerd uitgevoerd ook, paardrijden' kán zijn.

Citaat:
Jammer dat je dat niet ook van mijn site knipt, want dat schrijf ik er nota bene zelf bij in dezelfde regel!
Dat is verder de essentie van mijn opmerking over de benodigde renaissance van ringdressuur helemaal niet.

Het gaat mij niet om de opmerkingen op je site, maar om de opmerking in het topic, waarin je suggereert dat rondjes rijden in de bak geen echt paardrijden is, zónder enige uitleg erbij. Ik knipte dit stukje van je site omdat jij daarop letterlijk aangeeft wat jij verstaat onder 'paardrijden'.

Citaat:
Die essentie is dat het erg triest is dat iemand niet buiten de bak KAN. Voor mij is het ringrijden failliet als de winnende combinatie daarbinnen er buiten niet betrouwbaar kan rijden. Dan is het een kunstje doen geworden. Geen kunst geen paardrijden.

Kijk, dit stukje had ik kennelijk zelf moeten interpreteren vanuit jouw opmerking 'Tijd voor een renaissance van het RIJDEN lijkt mij en dat spijt me dan voor iedereen die vind dat een rondje in een omheinde zandbak, hoe knap gestyleerd uitgevoerd ook, paardrijden is'. Beetje vreemd, HC. Net als dat het vreemd is om maar meteen te concluderen dat een rondje rijden in een omheinde zandbak geen paardrijden is.

Net als dat ik kennelijk had moeten weten, dat jij met dit bovenstaande zinnetje, iets heel anders wilde zeggen.. wat je in het berichtje erna pas deed?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:55

Whoknows schreef:
Citaat:

Dit vind ik nog de meest zinnige zinnen die tot nu toe naar voren zijn gekomen. Ulrieke Thiel is qua topic betreft toch al niet meer in velden of wegen te bekennen .
Maar een ieder, die met wat voor soort pet ook op loopt, bovenstaande quote zul je wat betreft het LDR toch moeten beamen ... korter en beter kon ik het niet formuleren.

Wie bepaalt dat een klassiek en LDR gereden paard zich minder prettig voelt als een louter klassiek gereden paard?
Wie bepaalt dat een klassiek en LDR gereden paard psychisch minder in zijn hum is dan een louter klassiek gereden paard?

I've been there, heb met vele gewerkt en dus vele gemanaged... bovenstaande is bullshit...
Bovenstaande klinkt namelijk lekker in het gehoor van een tegenstander maar ook die weet net zo goed als ik dat er vooral in de elastiek en lichamelijke gesteldheid zowel bij mensen als bij dieren veel verschil is. De één doet iets simpel wat de ander moeilijk vind en de één vindt iets leuk wat de ander niets aan vindt. Zowel lichamelijk als geestelijk.

Ik heb paarden geestelijk en lichamelijk zo enorm veel blijer zien worden van LDR en van Klassiek... en heb ze erbij gezien die van beide niet blij werden.

Het is de kunst van de ruiter uit te zoeken wat het beste bij jouw paard past, waar die zich beter bij voelt en op die manier het beste uit je paard te halen.

Amen.
Laatst bijgewerkt door Mireille1970 op 14-06-06 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:58

Whoknows schreef:
Citaat:

Wat zouden we moeten beamen??
Dat sommige mensen in de ogen van paarden zien dat ze LDR rijden niet aangenaam vinden? Want ik heb nog geen paard huilend naar huis zien kruipen hoor!
Het is dus in mijn ogen de zoveelste in de rij onzinnige opmerkingen van ik vind, ik denk en ik wil......

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:27

hns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:42

Citaat:

BINGO!
Eindelijk eens iemand die niet een kant ziet maar alle twee.
Niet schadelijk ja maar prettig oeps?

Citaat:
Het is dus in mijn ogen de zoveelste in de rij onzinnige opmerkingen van ik vind, ik denk en ik wil......

Het is:
Die denkt die wil en die zoekt die vind.
Waar of waar?
Als je niet denkt wil je het niet en als je iets niet zoekt vind je het niet.
Easy...
Onzinnig vindt je?
Dat heet filosofie.

Citaat:
Het gaat mij niet om de opmerkingen op je site, maar om de opmerking in het topic, waarin je suggereert dat rondjes rijden in de bak geen echt paardrijden is, zónder enige uitleg erbij. Ik knipte dit stukje van je site omdat jij daarop letterlijk aangeeft wat jij verstaat onder 'paardrijden'.

Ik weet niet wat HC nou werkelijk bedoeld.
Maar het komt op mij over dat ze het heeft over het 'échte' rijden.
Dat je met je paard een kan worden, met hem méé rijdt simpelweg een team vormt.
Een rondje in de bak hoe mooi het dan ook uitziet kan iedereen.
Maar samen werken als een team dát is wat anders.
Je moet aan jezelf werken niet alleen maar aan je rijvaardigheid maar ook echt aan jezelf, zowel lichamelijk als geestelijk.
Leer je paard aan te voelen en naar hem te luisteren je paard kan je veel vertellen en zelfs corrigeren.
En dát is een stuk moeilijker dan alleen maar een rondje in de bak.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:59

Whoknows schreef:
Iedereen die ooit zelf echt serieus heeft gesport weet dat lichamelijke fitheid en 'blessurevrij' zijn niet wil zeggen dat het die sporttraining tot een aangename tijdsbesteding maakt.
En over welk systeem praten we precies hier?

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:05

SuperPepeijn schreef:
Whoknows schreef:
Iedereen die ooit zelf echt serieus heeft gesport weet dat lichamelijke fitheid en 'blessurevrij' zijn niet wil zeggen dat het die sporttraining tot een aangename tijdsbesteding maakt.
En over welk systeem praten we precies hier?

Ik zou eens gaan graven en graven en dan vindt je wel de aanhang tussen deze zin en LDR.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:21

hns schreef:

Wat iemand onder het 'échte' rijden verstaat is voor iedereen anders, zoals ik al een paar keer heb gezegd.

Citaat:

Natuurlijk, we kunnen allemaal net zo goed rijden en net zoveel presteren als Anky, die heeele mooie rondjes kan maken in de bak, daarom rijden we ook allemaal mee met de OS.

Citaat:
Je moet aan jezelf werken niet alleen maar aan je rijvaardigheid maar ook echt aan jezelf, zowel lichamelijk als geestelijk.
Leer je paard aan te voelen en naar hem te luisteren je paard kan je veel vertellen en zelfs corrigeren.

Jaja, allemaal leuk en aardig en knap en bijzonder en alternatief, maar ik vind dat het 'rondje in de bak' echt als iets belachelijks wordt afgedaan en alsof iedereen die 'gewoon' en dus ontzettend simpel rijdt volgens jou maar meteen een kneus is die niet kan paardrijden.

We hebben allemaal een ander doel en allemaal een andere manier om dat doel te bereiken.. maar zolang we allemaal het beste voor hebben met onze paarden en onze manieren dit ook niet tegenspreken.. kunnen we dan gewoon accepteren en respecteren dat anderen een ander doel kunnen hebben dat jij?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:54

je kan geen mooi rondje in de bak laten zien als je geen team bent

En iedereen die anders beweerd moet echt eens een beetje rond gaan kijken, misschien leren ze wel wat!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:07

Mireille1970 schreef:
Wie bepaalt dat een klassiek en LDR gereden paard zich minder prettig voelt als een louter klassiek gereden paard?
Wie bepaalt dat een klassiek en LDR gereden paard psychisch minder in zijn hum is dan een louter klassiek gereden paard?

I've been there, heb met vele gewerkt en dus vele gemanaged... bovenstaande is bullshit...
Bovenstaande klinkt namelijk lekker in het gehoor van een tegenstander maar ook die weet net zo goed als ik dat er vooral in de elastiek en lichamelijke gesteldheid zowel bij mensen als bij dieren veel verschil is. De één doet iets simpel wat de ander moeilijk vind en de één vindt iets leuk wat de ander niets aan vindt. Zowel lichamelijk als geestelijk.

Ik heb paarden geestelijk en lichamelijk zo enorm veel blijer zien worden van LDR en van Klassiek... en heb ze erbij gezien die van beide niet blij werden.

Het is de kunst van de ruiter uit te zoeken wat het beste bij jouw paard past, waar die zich beter bij voelt en op die manier het beste uit je paard te halen.

Amen.

Hier ben ik het helemaal mee eens

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:25

inderdaad heeft Mireille HET punt te pakken.

hns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:28

Citaat:

Wat iemand onder het 'échte' rijden verstaat is voor iedereen anders, zoals ik al een paar keer heb gezegd.

Ik beschrijf het toch op die manier zoals
ik

het zie.
Misschien moest ik een beetje duidelijker zijn maar goed.

Citaat:

Natuurlijk, we kunnen allemaal net zo goed rijden en net zoveel presteren als Anky, die heeele mooie rondjes kan maken in de bak, daarom rijden we ook allemaal mee met de OS.

Niet in de zin van Anky.
In de zin van technisch rijden.
Beginners kunnen ook mooi uitziende rondjes maken maar of hét gevoel erbij is is een andere vraag.

Citaat:

Jaja, allemaal leuk en aardig en knap en bijzonder en alternatief, maar ik vind dat het 'rondje in de bak' echt als iets belachelijks wordt afgedaan en alsof iedereen die 'gewoon' en dus ontzettend simpel rijdt volgens jou maar meteen een kneus is die niet kan paardrijden.

Dat niet je hebt nou eenmaal mensen die het gevoel hebben en die het niet hebben.
Dat wil niet zeggen of die goed of slecht rijden kan.
Technisch kan iemand goed rijden maar als het op gevoel, het méé rijden etc. aankomt heeft diegene daar problemen mee.

Citaat:
We hebben allemaal een ander doel en allemaal een andere manier om dat doel te bereiken.. maar zolang we allemaal het beste voor hebben met onze paarden en onze manieren dit ook niet tegenspreken.. kunnen we dan gewoon accepteren en respecteren dat anderen een ander doel kunnen hebben dat jij?

[/quote]

100% met je eens.
Ik maak niemand hier verwijtingen ernaar dat als je niet met feeling rijdt niet goed kan rijden.
Nooit gedaan nooit gezegd.
Ik beschrijf alleen maar mijn standpunt uit van het 'echte' rijden.
Die wil endurance, die wil western, die wil dressuur etc.
''maar zolang we allemaal het beste voor hebben met onze paarden en onze manieren dit ook niet tegenspreken.. ''

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:30

Ben ik het helemaal mee eens, met daaraan de toevoeging dat we allemaal mensen zijn en dus allemaal fouten maken, welke tak van sport we ook beoefenen!