alano schreef:QQQQ: ben jij een "hij"?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
alano schreef:QQQQ: ben jij een "hij"?
iepsel schreef:Jij misschien Bloompje?? Ik zeg helemaal niet dat QQQQ geen gelijk heeft, dat ze haar argumenten niet goed onderbouwd, maar wel dat ze GOED moet lezen wat een ander schrijft en er geen andere draai aan geven!!!(ik denk niet eens dat jij het stukje wat ik bedoel überhaupt HEBT gelezen!!)
DresslOver schreef:whahahahaha dás een goeie adil! met wat voor mensen praat jij daarover..allemaal penny's cker!
sommige mensen ook hea.. zoals het onderschrift van iemand hier.. weet even zoo snel de naam niet.. iets van: monkey see, monkey do
Fronton schreef:Je kan ook zeggen Anky see, Anky do.
Yenneke schreef:In de nieuwe Bit staat ook een heel interessant stuk over het opleiden/africhten van paarden bij de Spaanse Rijschool in Wenen.
Heb genoten toen ik het las en het hoort ook gewoon zo.
Ikzelf schreef:Bit schreef:(de Spaanse Rijschool krijgt geen steun meer van de staat en moet het eigen inkomen verdienen).het klassiek opleiden en africhten van paard EN ruiter is
economisch gezien niet haalbaar omdat het zoveel tijd kost. De Rijschool maakt jaar in jaar uit verlies.
Als het dáár al niet gaat, dan zal het in de wedstrijd(top)sport wel helemaal onmogelijk zijn.
Een dilemma...
Yenneke schreef:Maar je zou het eens aan iemand moeten vragen of ze eerst een paar jaar aan de hand zouden willen werken en als een paard bij wijze van 10 jaar is pas er op willen klimmen.
Citaat:shan schreef:
Maar waarom Bloompje is het volgens jouw dan zo slecht: LDR
(sorry als je dit eerder in het topic al een verkeerd verteld heb, maar de eerlijkheid biedt mij te zeggen dat ik niet alles heb doorgelezen.)
?????
Bloompje schreef:
@ Shan Wellicht een tip om eerst jezelf eens zorgvuldig te laten informeren??
verklaar je nader want ik ben
Bloompje schreef:Ik kan prima lezen dank u! Mede dankzij een goede bril
shan schreef:QQQQ schreef:
Daar heb ik al veel vaker antwoord op gegeven hoor !
Er zijn nog geen harde bewijzen voor, maar wel op verschillende fronten onderbouwde vermoedens. Die gaan over verschillende fysieke en psychische effecten. Aangezien de paarden ons niet kunnen vertellen wat ze er van vinden en ze van ons afhankelijk zijn, vind ik het normaal om ze het voordeel van de twijfel te gevenCitaat:
laat ik dit een diplomatiek antwoordt noemen.
Ik weet dus nog steeds niet waarom je het slecht vind.
horseyfries schreef:Zoals je ondertussen wel weet, is dat voor mij geen maatstaf voor goed rijden...Ze is er wel Europees kampioene mee geworden....
horseyfries schreef:Weet ik, heb je daar gezien (we hebben zelfs samen gegetenVan Arthur Kottas heb ik trouwens ook les gehad en alhoewel ik enorm veel respect voor de man heb en zijn rijkunst, heeft zijn les weinig toegevoegd. Hij vond alles eigenlijk heel goed, wel grappig omdat dat resultaat dus bereikt was door LDR trainen.
shan schreef:Was dat piaffe? Lijkt me stug... Zo ja, dan heb ik daar zeker commentaar op!!En graag ook nog een reactie van de tegenstanders op de foto van Horseyfries die zij geplaatst heeft op pagina 13 ongeveer halverwege, (de piaffe foto voor alle duidelijkheid) niemand heeft hier opeens commentaar op.![]()
![]()
QQQQ schreef:Dat zijn dus enkele aanwijzingen die erop duiden dat LDR wel schadelijk zou kunnen zijn, vandaar dat ik zeg: Geef het paard het voordeel van de twijfel, tot er duidelijkheid is!
QQQQ schreef:Verder is er het ontnemen van het zicht: het paard ziet niet waar ie loopt en moet dus wel "vertrouwen" op de ruiter.
Karl66 schreef:Q, ik ben nog steeds heel nieuwsgierig welke onderzoeken dan, al is het niet 100% zeker, aangeven dat er fysieke schade optreedt?
Karl66 schreef:Proefdierverzorgers worden getraint om door middel van observatie van "lichaamstaal" vast te kunnen stellen of een proefdier al dan niet gestresst is. Bij verschillende dieren uit zich dat verschillend, maar bij alle dieren (van reptiel tot knaagdier tot landbouwzoogdier) is dit door een expert objectief vast te stellen. Er is een klein vooronderzoek geweest, waarbij verschillende mensen (trainers, ruiters, leken etc) werd gevraagd om te kijken naar beelden van paarden in verschillende trainingshoudingen. Bij de verschillende beelden moest men aangeven hoe het paard over kwam. Frapant was dat uit deze tests bij iedereen (ook LDR trainers en ruiters) de LDR paarden als het meest gestresst naar voren kwamen. Dit experiment zal groot moeten worden opgezet en naar mijn mening ook worden herhaald met speciaal hiervoor opgeleide mensen, zoals proefdierdeskundigen, die met objectieve scoring aan kunnen geven wat het stressniveau van de paarden onder verschillende omstandigheden is.Waarom moet een paard toch altijd als een mens benaderd worden. Een paard heeft een hele andere psyche en gaat daardoor heel anders om met zaken als vertrouwen en initiatief. Vandaar dat ik ook heel erg geïnteresseerd ben in welke onderzoeken aanduiden dat een paard er psychische schade van kan oplopen.
Fronton schreef:Een paard gaat helemaal niet anders om met vertrouwen als de mens.