Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Laura82 schreef:Ik denk dat dat voor iedereen anders is. Toen ik nog veel met paarden bezig was maar niet reed, vond ik rijbroeken wel echt het fijnst.
Nu is het enige wat ik doe mijn dochter helpen met poetsen en zadelen, dat red ik prima in mn spijkerbroek, maar zou ik weer meer doen dan dat zou ik denk ik toch weer rijbroeken dragen.
Maar wat ik me afvraag: zouden er echt mensen zijn die denken "ahh ze hebben rijbroeken in mijn maat, dan kan ik prima rijden!" Misschien wel hoor, maar daar kan ik me vrij weinig bij voorstellen...
MCE schreef:Ze verkopen geen longeersingels maar wel dekjes. Dat ze ook aan de paardenmensen met grotere maten producten willen verkopen, kun je het merk niet kwalijk nemen in mijn ogen. De ruiter heeft alsnog een keuze, ook al is er dan rijkleding in de maat, om te kijken of zij of hij niet te zwaar is in combinatie met het paard.[/quoteNessie]
nee hoor niets mis mee, het is een gat in de markt waar ze instappen, big business
de marketing doet zijn werk en maakt het (te) aantrekkelijk
MightyMike schreef:MyWishMax, rijkleding valt idd erg klein, is ook mijn ervaring. Zelfs voor de kinderen, standaard een maat of 2 groter nodig dan normale kleding valt.
DuoPenotti schreef:Overigens koop een joggingbroek, sorry maar daar wil ik dan weer niet dood in gevonden worden als ik niet sport.
Ik weet dat ze erg populair zijn, vooral onder de mensen die jonger zijn dan ik.
Maar weet niet, in mijn omgeving heeft mijn leeftijd (47) die niet snel aan.
Silenna schreef:Ik heb niet het idee dat je in dit topic beoordeeld wordt als je overgewicht hebt of te zwaar bent. Als jij je lekker voelt met 90kg of maat XL, helemaal prima
Het gaat er hier over of je dan nog op een paard moet zitten. Waarom je die maat hebt, of hoeveel moeite het kost om af te vallen, of dat je bent aangekomen door ziekte, of omdat het je bouw is, is in deze discussie (en voor het paard) totaal irrelevant.
Tango1979 schreef:Ik denk dat het vooral ligt aan je heupen en bovenbenen. Ik moet ook minstens een maat groter qua rijbroek, maar heb dan mega ruimte bij mijn taille over
DuoPenotti schreef:Tango1979 schreef:Ik denk dat het vooral ligt aan je heupen en bovenbenen. Ik moet ook minstens een maat groter qua rijbroek, maar heb dan mega ruimte bij mijn taille over
en ik heb juist weer maat bij mijn kont over en moet de maat kopen voor mijn taille.
ik hoor echt van bijna iedereen om me heen dat rijbroeken kleiner vallen en niemand van hen heeft overgewicht.
Getup schreef:Silenna schreef:Ik heb niet het idee dat je in dit topic beoordeeld wordt als je overgewicht hebt of te zwaar bent. Als jij je lekker voelt met 90kg of maat XL, helemaal prima
Het gaat er hier over of je dan nog op een paard moet zitten. Waarom je die maat hebt, of hoeveel moeite het kost om af te vallen, of dat je bent aangekomen door ziekte, of omdat het je bouw is, is in deze discussie (en voor het paard) totaal irrelevant.
Eens.
Tango1979 schreef:Ja ik ook, tenzij je een vrij recht figuur hebt, hoor ik ook van iedereen dat ze ivm ruimte in de bovenbenen of in de taille een maat groter hebben.
Knip
MyWishMax schreef:Daarom ben ik dus wel voor een curvy lijn, maar dan voor alle maten.