Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Ik heb net een topic aangeklikt waar ik mooie ontspannen wedstrijd foto's zag
[RIJ-ITP] Superschimmel's ZZ-Licht debuut
_Marinke_ schreef:Is TS van dat topic al op de hoogte gebracht dat haar topic/foto's hier nu ook besproken word? Ook al is het positief het is denk ik wel zo netjes om haar dat te laten weten.
Citaat:Ik vraag me oprecht af, waar het vandaan komt, dat misgunnen en die azijnpisserij in de dressuurwereld. Op zich willen we toch allemaal hetzelfde, een zo atletisch mogelijk paard dat de oefeningen (of dat nou dressuuroefeningen of technische hindernissen zijn) zou goed mogelijk uitvoert.
_xrose schreef:Ik had een vraagje voor jullie waar jullie mij misschien verder mee kunnen helpen. Ik weet alleen niet of het hier goed staat.
Ik zit er namelijk zelf aan te denken om een opleiding te doen in de rijkunsten om hier in les te kunnen geven.
Ik vroeg me daarom af of hier mensen zijn die zo'n opleiding hebben gevolgd of momenteel volgen en wat hun ervaringen hier bij zijn.
Denk hierbij aan Marijke de Jong, NCSAH, Marion Alblas, etc.
Ik ben nog aan het oriënteren en weet tot nu toe nog niet zo goed welke opleiding ik wil gaan doen. Het liefst wil ik een goede basis leggen in de klassieke rijkunst en daarna mijn kennis nog uitbreiden en de moderne, academische en klassieke rijkunsten zo goed mogelijk combineren om er het beste uit te halen. Heeft een van jullie hier misschien tips voor?
sanne83 schreef:Ik merk dat als ik een algemeen paardvriendelijk idee heb bij foto's of filmpjes, dat al die dressuurmatige "foutjes" mij minder irriteren![]()
Leuk al die (lood)lijnen beoordelen, maar als het paard aan z'n bekkie getrokken wordt op de foto of film, dan kunnen alle lijnen nog zo perfect zijn, maar dan zal ik het nooit mooi of goed vinden. Andersom geldt dat duidelijk ook.
Dat beantwoord trouwens ook gelijk de vraag van Oji een paar pagina's geleden:Citaat:Ik vraag me oprecht af, waar het vandaan komt, dat misgunnen en die azijnpisserij in de dressuurwereld. Op zich willen we toch allemaal hetzelfde, een zo atletisch mogelijk paard dat de oefeningen (of dat nou dressuuroefeningen of technische hindernissen zijn) zou goed mogelijk uitvoert.
Dat is mijn doel eigenlijk helemaal niet. Ik wil rijden met plezier voor mij én voor het paard. Als ik het paard daarbij ook atletisch kan maken, dan is dat leuk en extra. Als ik daarvoor het plezier van mijn paard moet inleveren, laat maar zitten....
Naar mijn idee is het dus absoluut geen azijnpisserij, maar een redelijke eis om paardwelzijn op één te zetten in de paardensport in plaats van prestaties.