Zizipicoleo schreef:Even tussendoor @iedereen: de voorbeelden zijn zeker subjectief geschreven en ik heb sowieso botte termen gebruikt, maar ik was dan ook echt, echt heel boos om wat deze mensen deden. Helaas voor hen zijn ze niet alleen voor hun paard te zwaar, maar ook voor zichzelf om het zo maar te zeggen en was het te verleidelijk om ze geen dikkerds te noemen. Nogmaals, ben zelf ook niet de slankste en ben zelfs ook een tijdje een echt dikkerdje geweest, dus ik vond dat ik dit even mocht zeggen.![]()
Te dik is gewoon te dik, klaar. Dit kan voor sommigen kwetsend zijn, maar ik weet heel goed dat er duizend en één redenen zijn waarom iemand overgewicht kan hebben en dat dat lang niet altijd 'eigen schuld' is. Zolang je er niks aan kan doen, of er wel wat aan kan doen en dat ook doet, moet je hierboven kunnen staan en je niet aangesproken voelen!! Afvallen is een strijd, dat weet ik maar al te goed, en ik heb een diep respect voor ieder die hier alleen al in zijn hoofd mee bezig is.
Tot slot: als de mensen uit mijn voorbeelden niet zo hadden gedaan als ze deden, had ik ze ook nooit zo omschreven. Ik beledig geen mensen opzettelijk zonder reden. Dus sorry, but not sorry!
Ik vraag me af wie jij bent om zo over mensen te spreken en te oordelen. Ik vond je openingspost bot, maar ok... maar dit bericht vind ik walgelijk.
Was dit topic aan t lezen omdat t een interessant onderwerp is, maar ik haak hierdoor toch maar af. Bah.