Electra63 schreef:Jasmijn nodigde juist ruiters uit, die in hun achtertuin fijn rijden en juist niet aan wedstrijden deelnemen. Volgens sommigen zijn die er genoeg.

Maar Lorraine mag ook komen hoor

Jennyj01 schreef:En het malle idee dat je verplicht bent je kennis en kunde te delen is al helemaal een giller. Voor sommige mensen is en blijft het hobby, liefhebberij en lifestyle. Geen aangenomen werk.
Mijn ervaring is juist dat mensen die echt passie hebben voor hun vak, juist graag hun kennis en kunde willen delen met mensen met dezelfde passie. Het spreekwoord luidt niet voor niets 'waar het hart van vol is loopt de mond van over'. Kijk als je een beetje aan het freewheelen bent en het eigenlijk nergens naar lijkt, dan snap ik dat je geen behoefte hebt aan pottenkijkers. Maar als jij in het bos je paard een serie wissels kan laten springen waar Adelinde nog een puntje aan kan zuigen, dan ben je niet meer zomaar een beetje aan het freewheelen. Dan ben je ergens gericht naar toe aan het werken. Dan heb je passie voor dressuur. Als je zo goed bent dat je in je achtertuin of in het bos beter rijdt dan de hele internationale dressuur top, dan kun je zoveel toegevoegde waarde hebben voor heel paardrijdend Nederland dat je eigenlijk je eigen behoefte aan anonimiteit een beetje opzij zou moeten schuiven om een groter belang te dienen. Groter dan dat van jezelf; bijvoorbeeld het welzijn van paarden in de dressuur. Goed voorbeeld doen namelijk altijd volgen.
Dus kom maar op met namen! Mijn inbox stroomt nog niet over.... En ik maak geen grap; voor de echt goede anonieme ruiter/africhter creëer ik met alle liefde een podium.