houding Topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovepaloma

Re: houding Topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:50

Dankjewel loveuuulllaaa :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:05

loveulla94, mooie houding! Stoor me alleen aan je hak met een spoort eraan want die prikt op de foto net in de buik, probeer dus je voeten een beetje netter te houden.

lovepaloma, je springhouding is heel goed! Kan enkel niet zien of je nou wel of niet steunt op de hals. Als het wel zo is moet je daar wel op letten want dat kan je paard uit balans brengen. Dressuurfoto vind ik ook netjes, wel net een aanspoor moment maar volgens mij weet je dus wel dat je die recht moet houden en hakken naar beneden. Verder hang je ietsje naar achter dus je mag wat meer recht zitten en wat mij betreft mogen je handen ook iets hoger.

Lisannuuh, ik vind foto's waarop je stilstaat niet te beoordelen want het spreekt voor zich dat je dan netter gaat zitten. Enige wat ik kan zien is dat je meer een knik in je armen mag hebben, nu heb je rechte armen. Je maakt ook een hele holle rug. Maak een rechte rug en dan je schouders naar achteren, dat is al beter.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:06

@ lovepaloma; Springfoto ga ik niet op in, niet genoeg vestand van :)

Op de dressuurfoto vind ik dat je je hakken iets meer mag uitdrukken. Je been mag je langer maken en daarbij ook je tenen iets naar binnen doen. Ook ligt je been iets achter je heup, kan ook doordat het tijdens het aandrijven is zijn, maar als je "normaal" zo zit mag je been iets naar voor. Je leunt ook iets naar achter, daardoor kan je iets achter de beweging komen en dus niet helemaal lekker meezitten. Rug dus iets naar voren en probeer je lang te maken :) Je polsen zijn iets ingeknikt en mogen dus recht voor je met handen rechtop. Wat kijk je trouwens onwijs vrolijk! Ziet eruit alsof je vreselijk aan het genieten bent :D En vind je houding trouwens opzich goed! Wat kleine dingetjes maar die heeft iedereen wel :D

mijn foto;

Afbeelding

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:09

ArGieVai, als eerste mis ik een cap. :Y) Ik vind je handgebruik er wel mooi zacht en vriendelijk uit zien. Ze mogen wat mij betreft wel wat meer naar je zadel toe en wat hoger. Verder mag jij zelf wat meer recht op zitten maar volgens mij ging je hier een berg op dus dan is het wel logisch dat je een beetje naar voren zit. Je onderbenen mogen volgens mij ook wat meer naar voren maar dan zou ik een foto van de zijkant moeten hebben.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:10

Naomi, bedankt voor je reactie, ja helaas een verkeerd foto moment.. maar blijven oefenen op mn voeten in galop blijf ik doen :)

ArGieVai; het lijkt een beetje of je je handen op het paard zijn hals laat leunen, je been ligt voor mijn gevoel 5cm tever naar achteren en de bovenlichaam Lijkt net 2cm te ver naar voren te gaan.
Totaal plaatje vind ik eigenlijk wel netjes! en ik wil niet zeuren, maar een cap is wel zo veilig

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:12

loveulla94 schreef:
Naomi, bedankt voor je reactie, ja helaas een verkeerd foto moment.. maar blijven oefenen op mn voeten in galop blijf ik doen :)

ArGieVai; het lijkt een beetje of je je handen op het paard zijn hals laat leunen, je been ligt voor mijn gevoel 5cm tever naar achteren en de bovenlichaam Lijkt net 2cm te ver naar voren te gaan.
Totaal plaatje vind ik eigenlijk wel netjes! en ik wil niet zeuren, maar een cap is wel zo veilig

Ach daar staat dan weer tegenover dat het er wel lekker ontspannen uitziet! Dat is ook heel belangrijk hè. :)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:13

ArGieVai: je benen mogen wat meer maar voren, en je handen naar achteren. Verder zit je heel netjes hoor! en ook ik mis de cap...

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:14

naomi_g1998 haha dat is waar, maar dit is 1 van de beste galopfotos omdat ze dat best moeilijk vind en dan is mn voet het weer NET NIET. hahaha

lovepaloma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:44

Naomi bedankt voor je reactie! ik steun niet op de hals, maar het lijkt wel zo idd. Ja het is net het verkeerde moment. Dankje voor de tip zal erop letten!
ArGieVai dankje voor je reactie en voor je tips! Dat ik naar achter leun komt door me rug dat was ook de laatste keer dat ik op het paard heb gezeten voor een tijdje en ben nu in behandeling om weer recht gezet te worden. Me polsen klopt helemaal, dat vind ik zelf een lastig punt maar daar ben ik druk mee bezig! Ja ik was enorm aan het genieten :D

lovepaloma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:46

naomi_g1998 schreef:
ArGieVai, als eerste mis ik een cap. :Y) Ik vind je handgebruik er wel mooi zacht en vriendelijk uit zien. Ze mogen wat mij betreft wel wat meer naar je zadel toe en wat hoger. Verder mag jij zelf wat meer recht op zitten maar volgens mij ging je hier een berg op dus dan is het wel logisch dat je een beetje naar voren zit. Je onderbenen mogen volgens mij ook wat meer naar voren maar dan zou ik een foto van de zijkant moeten hebben.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Je hebt een nette houding, alleen een paar kleine puntjes waar je aan kan denken!

SanneFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:05

hierbij mijn foto's ik ben er van bewust dat ik mijn benen te ver naar achter gooi en ik na de landing dus voorover val maar we zijn aan het trainen hoe ziet het er uit?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:17

Ik vind je benen eigenlijk helemaal niet zo heel ver naar achter, denk dat je meer zelf in / boven het zadel moet blijven zitten :)

SanneFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:18

haha okee dan is dat dus al verbeterd :P dan zal ik me nu richten op het boven het zadel blijven dankuwel!

lovepaloma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:30

Ik vind je houding best netjes! Alleen probeer boven de sprong nog meer mee te geven!

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:40

probeer ook je tenen iets naar binnen te draaien

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:47

nou ik heb nu een ander zadel, zodra ik een foto heb (heb hier al eerder gepost) zal ik hem weer posten, benieuwd hoe mn houding dan is!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:27

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:32

Ten eerste even iets over de bak want die vind ik wel erg klein om normaal oefeningen etc te kunnen doen? (en die hekken die in een driehoek staan vind ik zelfs een beetje gevaarlijk) In draf plof je best wel hard terug in het zadel en 'duw' je jezelf weer omhoog. In de galop mogen je onderbenen wat meer naar achter. Je handen vind ik ook wat streng, probeer die wat meer te ontspannen. In de draf vind ik je beugels trouwens wel iets te lang lijken maar dat kan ook door mij komen. Ik ben namelijk springbeugels gewend en volgens mij is dit een veelzijdigheidszadel?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:33

naomi_g1998 schreef:
Ten eerste even iets over de bak want die vind ik wel erg klein om normaal oefeningen etc te kunnen doen? (en die hekken die in een driehoek staan vind ik zelfs een beetje gevaarlijk) In draf plof je best wel hard terug in het zadel en 'duw' je jezelf weer omhoog. In de galop mogen je onderbenen wat meer naar achter. Je handen vind ik ook wat streng, probeer die wat meer te ontspannen.

ik weet at die bak niet echt goed is, word normaal ook gebruikt om overdag de paarden in los te gooien, maar omdat de buitenbak een zwembad is geworden kan ik daar de gehele winter niet in rijden
maar thx voor de tips

Fiona3FM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:50

Je duikelt heel erg naar voren en daardoor zet je je benen af. Probeer in eerste instantie je benen gewoon op hun plaats te houden en dáárna pas je bovenlichaam. Dat is veel makkelijker dan andersom te oefenen/leren. :j

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:35

@LiannePuthzy: Je valt met je bovenlichaam wat naar voren en je zit in stoelzit, probeer je benen wat naar achter te plaatsen en je bovenlichaam ook. ;)

Ik zou ook graag jullie mening over mijn houding willen weten:

Afbeelding

Afbeelding

Zelf: ik heb pianohandjes en ik heb mijn benen net wat te ver naar achteren, ook trek ik af en toe mijn hakken op.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:38

donnar, op de tweede foto heb je inderdaad de benen iets te veel naar achteren. Op de eerste foto vind ik je een hele nette beenhouding hebben. :j Verder mag je meer echt vooruit kijken in plaats van tussen de oortjes door.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:04

donnar schreef:
@LiannePuthzy: Je valt met je bovenlichaam wat naar voren en je zit in stoelzit, probeer je benen wat naar achter te plaatsen en je bovenlichaam ook. ;)

Ik zou ook graag jullie mening over mijn houding willen weten:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zelf: ik heb pianohandjes en ik heb mijn benen net wat te ver naar achteren, ook trek ik af en toe mijn hakken op.

Ik geef het topic even een hele grote schop!

Donnar: Hmm de foto's zijn niet de duidelijkste, heb je andere of eventueel een duidelijk filmpje?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:28

Ik ben wel heel erg benieuwd wat jullie van mijn houding vinden :D
Puntje waar ik zelf vind dat ik echt op moet gaan letten is naar voren kijken. Maar paardje is zo knap <3 :')

Afbeelding

Ik weet niet of dit doorzitten was, of dat ik gewoon op het verkeerde been aan t lichtrijden was :')
Moet hier in ieder geval m'n rechterhand loslaten. Heb vaak de neiging rechts te veel vast te houden.
Afbeelding

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:45

Die is idd knap! :~

Je handen/armen lijken alleen zo kramperig/stijverig, je mag je handen echt wat meer los laten! Door dat je je armen gaat vast zetten, ga je spanning zetten in je lichaam en ga je naar beneden kijken. En je hebt ook pianohandjes, probeer hier op te letten. Je beenliging is echt 'wauw',, benen mooi recht geen stoelzit +:)+