Yamcha schreef:Rijden wilde ik. En ik zat erop, maar het rijden wilde niet, niets van wat ik heb geleerd, werkte..... zij begreep het niet. Zij begreep niets van wat ik bedoelde.
En toen leerde ik mijn paard ten dans vragen. En dat heb ik gedaan. Dat begreep ze wel. Want dansen zit haar in het bloed. En samen leren wij dansen. Zij geeft het ritme aan, en ik het tempo. Zij kent de passen, alle passen, en ze neemt me mee in haar meeslepende ritmes. Zij kent de melodieën al van toen ze een veulen was. Zij begrijpt als geen ander wat dansen is. En ze kán het.
En ze neemt me mee, ik vraag haar ten dans, ik nodig haar uit, en steeds gretiger gaat zij er op in. En ik leer haar volgen, ik leer haar ritmes. Ik geniet van haar takt en gratie, van haar souplesse en haar kracht. Zij is weergaloos in haar bewegingen, zij is gracieus en elegant, en tegelijk onvoorstelbaar sterk. Zij gebruikt haar kracht voor mij. Zij straalt en zij geniet. Zij doet waar ze voor geboren is. Zij is een paard. Een dansend paard.
Steeds gemakkelijker gaat het. Steeds soepeler. Elke dag opnieuw leer ik weer iets meer van de dans. Zij is mijn leermeester, ik de leerling. Ik leid haar, en zij volgt, niet slaafs en gedwee, maar blij en enthousiast, alsof ik het nooit zou vragen.......
Soms denk ik dat ik het nooit zal leren, val ik steeds uit de maat, uit de pas, en zij heeft een eindeloos geduld met mij, zij lacht en zij danst weer, en ik probeer opnieuw om haar te volgen........ op een dag zullen wij samen de salsa dansen en de tango, temperamentvolle dansen, en zij zal stralen, en ik zal mijn ogen dichtdoen om alleen maar te voelen.......
Naar dit topic: [RT-P] Opnieuw leren rijden deel 4 - salsa dansen met je paard