[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:16

Nefertarie schreef:
Haha! Foei!
Ik heb op de tablet nu ook een app gekocht, met de anatomie van paarden. Daar kun je dit soort dingen ook mooi op bekijken

Ik ga even uit mijn meeleesmodus om je te vragen hoe die app heet. Dat klinkt als een die ik graag zou willen hebben.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:39

Veulen84 schreef:
soeraya schreef:
Klopt, cab is heel slap van achter en vind actief draven vanuit achter Erg moeilijk.. Nu we wat verder zijn word dit makkelijker.. Maar in die tijd ging een actief achterbenen nog w eventjes ten koste van iets anders.. Waar ik genoegen mee nam.. Eerst lekker actief worden en de achterhand sterker krijgen.. Hij is groot en slap haha..

Watjes die grote paarden ;) :D

Mare we zijn natuurlijk wel benieuwd naar meer foto's. Hoe doet ie het nu?

Zeker slappelingen }> .. Op het moment heel goed, hij begint meer impuls te krijgen en te behouden wat gewoon samenhangt met het sterker worden van die achterhand.. ik ga proberen wat fotos te schieten van de week
Laatst bijgewerkt door soeraya op 11-02-13 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 14:39

Yamcha schreef:
Rijden wilde ik. En ik zat erop, maar het rijden wilde niet, niets van wat ik heb geleerd, werkte..... zij begreep het niet. Zij begreep niets van wat ik bedoelde.

En toen leerde ik mijn paard ten dans vragen. En dat heb ik gedaan. Dat begreep ze wel. Want dansen zit haar in het bloed. En samen leren wij dansen. Zij geeft het ritme aan, en ik het tempo. Zij kent de passen, alle passen, en ze neemt me mee in haar meeslepende ritmes. Zij kent de melodieën al van toen ze een veulen was. Zij begrijpt als geen ander wat dansen is. En ze kán het.
En ze neemt me mee, ik vraag haar ten dans, ik nodig haar uit, en steeds gretiger gaat zij er op in. En ik leer haar volgen, ik leer haar ritmes. Ik geniet van haar takt en gratie, van haar souplesse en haar kracht. Zij is weergaloos in haar bewegingen, zij is gracieus en elegant, en tegelijk onvoorstelbaar sterk. Zij gebruikt haar kracht voor mij. Zij straalt en zij geniet. Zij doet waar ze voor geboren is. Zij is een paard. Een dansend paard.
Steeds gemakkelijker gaat het. Steeds soepeler. Elke dag opnieuw leer ik weer iets meer van de dans. Zij is mijn leermeester, ik de leerling. Ik leid haar, en zij volgt, niet slaafs en gedwee, maar blij en enthousiast, alsof ik het nooit zou vragen.......

Soms denk ik dat ik het nooit zal leren, val ik steeds uit de maat, uit de pas, en zij heeft een eindeloos geduld met mij, zij lacht en zij danst weer, en ik probeer opnieuw om haar te volgen........ op een dag zullen wij samen de salsa dansen en de tango, temperamentvolle dansen, en zij zal stralen, en ik zal mijn ogen dichtdoen om alleen maar te voelen.......

Naar dit topic: [RT-P] Opnieuw leren rijden deel 4 - salsa dansen met je paard

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:52

S_en_Z schreef:
Wakker schudden. Veel vanuit stap en draf goed voorwaarts wegdraven zonder dat jouw hand terugwerkt (ook niet afsteken.. wel contact houden maar zacht blijven in je handen).. MAAR.. je teugels mogen wel wat meer op maat, handjes gedragen voor je uit.. en dan meeveren met haar neusje als ze de loodlijn opzoekt. Zelf goed op je balans letten en mooi naar voren kijken :) (en je niet laten verleiden naar haar blonde lokken te staren)

Nu krijgt ze net teveel vrij. Ze is heel zoet.. maar ze doet eigenlijk niet zoveel behalve braaf haar rondje lopen. Ze mag best wat meer aan het werk :j Ze word eigenlijk wat te lang omdat jij haar toestaat lang te worden. :)

Afbeelding

door het iets verkorten van je teugel en het actiever maken van achteruit kun je haar heel mooi naar je hand toe rijden. Ze zal haar billen en buik meer aanspannen waardoor er meer buiging komt in haar gewrichten en ze haar passen mooi af kan maken. Zolang jouw handen contact maken maar wel mooi meeveren (dus niet terugwerken in de mond) zal ze ook mooi rond in de hals worden.

volgens mij zijn mijn lijntjes niet overal anatomisch helemaal correct.. maar begrijp je wel waar ik ermee naartoe wil?
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 11-02-13 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:53

ik snap dr nu helemaal niks meer van :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:56

Van wie is deze foto nou eigenlijk :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:56

Ympi. :=

Ik heb even zin om lekker creatief te doen :')
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 11-02-13 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:57

Oh ok :')

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:57

Volgens mij zijn je lijntjes redelijk correct :P

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:58

Jeetje, wat gaat het ineens snel! :D
Wat een tekentalent S_en_Z, doe je in je normale werk soms ook iets grafisch?

Ben benieuwd naar de reactie van ympi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:59

Ok, dus wat Samantha bedoeld is dat je deze pony makkelijk wat kunt verzamelen. Hij loopt nu netjes over 4 benen maar als je hem wat hoger in de oprichting vraagt, dus teugels iets op maat en met been tegen je hand aan rijden gaat hij nog meer ondertreden met het achterbeen.

Toch Sam? :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:01

_/-\o_ Dank Jolien

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:06

Wat geven de lijntjes in de bovenstaande foto aan, behalve rondingen en waar het been moet zijn?

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:07

Joolien schreef:
Ok, dus wat Samantha bedoeld is dat je deze pony makkelijk wat kunt verzamelen. Hij loopt nu netjes over 4 benen maar als je hem wat hoger in de oprichting vraagt, dus teugels iets op maat en met been tegen je hand aan rijden gaat hij nog meer ondertreden met het achterbeen.

Ik denk dat dat makkelijk relatief is. Samantha heeft getekend hoe de houding nog beter zou moeten zijn (bij meer verzameling).
Denk dat ympi dit beeld vast ook al vaker nagestreefd heeft. Meer actiever maken, uit zich waarschijnlijk in eerste instantie meer in stuwen dan dragen, waardoor paard meer op de voorhand gaat. Klopt dat ympi?

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:09

Snackie schreef:
Wat geven de lijntjes in de bovenstaande foto aan, behalve rondingen en waar het been moet zijn?

Rood geeft houding aan. Gele/groene lijn is teugel, gele/groene pijl is de richting van het kantelen van het bekken, zodat achterbeen meer onder de buik wordt geplaatst.
Laatst bijgewerkt door _iDj_ op 11-02-13 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:09

_iDj_ schreef:
Joolien schreef:

Ik denk dat dat makkelijk relatief is. Samantha heeft getekend hoe de houding nog beter zou moeten zijn (bij meer verzameling).
Denk dat ympi dit beeld vast ook al vaker nagestreefd heeft. Meer actiever maken, uit zich waarschijnlijk in eerste instantie meer in stuwen dan dragen, waardoor paard meer op de voorhand gaat. Klopt dat ympi?

Ok makkelijk is idd niet het goed gekozen woord. Wellicht had ik kunnen zeggen dat de pony er klaar voor is omdat de basis goed is.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:10

Danku IDj!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:14

S_en_Z schreef:
Wakker schudden. Veel vanuit stap en draf goed voorwaarts wegdraven zonder dat jouw hand terugwerkt (ook niet afsteken.. wel contact houden maar zacht blijven in je handen).. MAAR.. je teugels mogen wel wat meer op maat, handjes gedragen voor je uit.. en dan meeveren met haar neusje als ze de loodlijn opzoekt. Zelf goed op je balans letten en mooi naar voren kijken :) (en je niet laten verleiden naar haar blonde lokken te staren)

Nu krijgt ze net teveel vrij. Ze is heel zoet.. maar ze doet eigenlijk niet zoveel behalve braaf haar rondje lopen. Ze mag best wat meer aan het werk :j Ze word eigenlijk wat te lang omdat jij haar toestaat lang te worden. :)

Je hebt ons door :+ Ze is zo zoet zo en dat ik fijn rijden. Als ze actiever loopt kan ik het geheel vaak nog niet bolwerken, m.a.w. dan word ik ook actief en beweeg ik alle kanten op.
Woow, ik moet even bijlezen zo te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:16

Ik waag me voor de gein ook weer eens aan een fototje. Kan altijd nog bijleren :D

Afbeelding

Paard zou achter actiever mogen maar krijgt weinig ruimte van het voorbeen. Paard is hier net een paar weken zadelmak. Vind hier de aanleuning fijn, vriendelijk en goed in balans.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:17

vraagje,
Op joolien dr foto hierboven zie je dat het achterbeen al onder de voorhoef is, terwijl die nog aan het vertrekken is. een fractie actiever met het achterbeen en hij raakt t voorbeen, of gebeurt dat nooit?

Wat een fijn beeld trouwens voor zo'n jonkie zeg!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:18

_iDj_ schreef:
Joolien schreef:

Ik denk dat makkelijk inderdaad een relatief begrip is. Ik vind haar nl. vrij moeilijk correct te rijden. Ze komt heel snel tegen de teugel en probeert er heel vaak tussenuit te knijpen. Ik ben dus al erg tevreden met dit beeld. Maar ik ben er ook van overtuigd dat een betere ruiter het er NU op dit moment uit krijgt, ik echter nog niet.
Actiever rijden leidt denk ik niet persé tot op de voorhand vallen. Zal eens een plaatje zoeken waar ik meer rijd en minder zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:19

Snackie schreef:
vraagje,
Op joolien dr foto hierboven zie je dat het achterbeen al onder de voorhoef is, terwijl die nog aan het vertrekken is. een fractie actiever met het achterbeen en hij raakt t voorbeen, of gebeurt dat nooit?

Wat een fijn beeld trouwens voor zo'n jonkie zeg!

Dat is idd gebeurd, hij heeft zelfs een keer op een los stukje van zn voorhoef gestaan en trok toen een hele strip aan de voorkant eraf :oo
Hij heeft erg weinig ruimte in de voorschouder, dat is jammer want achter is hij erg goed.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:21

S_en_Z schreef:
S_en_Z schreef:

[ Afbeelding ]

door het iets verkorten van je teugel en het actiever maken van achteruit kun je haar heel mooi naar je hand toe rijden. Ze zal haar billen en buik meer aanspannen waardoor er meer buiging komt in haar gewrichten en ze haar passen mooi af kan maken. Zolang jouw handen contact maken maar wel mooi meeveren (dus niet terugwerken in de mond) zal ze ook mooi rond in de hals worden.

volgens mij zijn mijn lijntjes niet overal anatomisch helemaal correct.. maar begrijp je wel waar ik ermee naartoe wil?

O ja, ik begrijp waar je naartoe wil! De gele pijl achterhand is ook wat ik bedoelde met achterwerk meer naar linksonder draaien :o Maar jij legt het beter uit. Ik zie nu ook, heel duidelijk aan het plaatje wat er dan zou gebeuren.
Danku! _/-\o_

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:22

Verzameling... ja wat is verzameling... ik bedoel geen verzameling als in "hogere dressuur" werk he.. ze mag gewoon ietsjes meer sluiten.. en wat meer aan het werk vanuit die billen! :) Dan zal ze vanzelf de hand opzoeken zodat het contact constanter is en minder vrijblijvend <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:23

S_en_Z schreef:
Verzameling... ja wat is verzameling... ik bedoel geen verzameling als in "hogere dressuur" werk he.. ze mag gewoon ietsjes meer sluiten.. en wat meer aan het werk vanuit die billen! :) Dan zal ze vanzelf de hand opzoeken zodat het contact constanter is en minder vrijblijvend <3

Idd, het gaat om minimaal wat meer gewicht naar de achterhand verplaatsen, verzameling gaat met hele kleine stapjes. :)