Waar is het gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:04

Idd Nombrado, jij weet het allemaal zo goed, maar als iemand vraagt om een filmpje van jezelf, geef je niet thuis. Als iemand een opmerking maakt over geen wedstrijden, haak je daarop in en doe je voorkomen dat ze je niet kent alsof je juist wel wedstrijden rijdt, wat je dan ergens anders weer tegenspreekt.
De foto van de piaffe van Adelinde is gewoon sneu, dat is zo'n beetje de enige foto die in omloop is van zo'n moment. Als je écht op dat niveau reed wist je dat er genoeg van dat soort momenten waren in de training van ELKE GP ruiter, simpelweg omdat je met levende wezens te maken hebt. Dus ook in de training van die mensen die jij blijkbaar adoreert.
Ook de opmerking over de mooie piaffe foto, dat de nek niet het hoogste punt zou zijn, is simpelweg niet correct. Elke leek kan zien dat de nek wel het hoogste punt is, ik denk dat je je termen door elkaar haalt (wat logisch is voor iemand die niet op dat niveau rijdt en het moet hebben van theoretisch anderen afkraken en ophemelen), want de nek is het hoogste punt, maar de neus is wel iets achter de loodlijn...
Bovendien is het wel heel erg opvallend dat je bij zo'n foto het nog niet over je hart kan verkrijgen om gewoon eens positief te zijn en zeggen dat de achterhand mooi daalt en het een heel mooie piaffe is.
Die overigens fout beschreven staat in de FEI reglementen, als je de afgelopen jaren had opgelet wist je dat er intussen bewezen is dat de piaffe én de galoppirouettes anders zijn in werkelijkheid dan beschreven in de FEI reglementen, maar dat dat niet aangepast wordt omdat dat met het blote oog toch niet waarneembaar is, echter wel op foto's zoals deze.

Dus om even weer helemaal terug bij het begin te komen: waar is het gebleven? Als jij iets mist dan wordt het dringend tijd dat je wél wedstrijden gaat rijden en ons allemaal laat zien hoe het ook kan, één en al harmonie in het fundament. Of om het je gemakkelijk te maken, eerst al eens een filmpje van thuis op je eigen terrein, en laat dan eens die perfecte piaffe zien.

superwoman

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:27

Met minder dan een piaffe,ben ik ook wel tevreden hoor.
Van die wedstrijden viel mij ookal op. Denk dat er geen wedstrijden worden gerden,want dan had ze dat wel geschreven en op de site gezet,neem ik aan.

Anoniem

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:28

Een passage dan :P

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:42

Dat ja :D

uiteraard volgens het boekje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:45

horseyfries schreef:
Idd Nombrado, jij weet het allemaal zo goed, maar als iemand vraagt om een filmpje van jezelf, geef je niet thuis. Als iemand een opmerking maakt over geen wedstrijden, haak je daarop in en doe je voorkomen dat ze je niet kent alsof je juist wel wedstrijden rijdt, wat je dan ergens anders weer tegenspreekt.
De foto van de piaffe van Adelinde is gewoon sneu, dat is zo'n beetje de enige foto die in omloop is van zo'n moment. Als je écht op dat niveau reed wist je dat er genoeg van dat soort momenten waren in de training van ELKE GP ruiter, simpelweg omdat je met levende wezens te maken hebt. Dus ook in de training van die mensen die jij blijkbaar adoreert.

Ik heb deze discussie niet geheel gevolgd maar ik geloof dat van Adelinde BIJNA geen goede foto's te vinden zijn.
En dan bedoel ik niet alleen piaffe foto's. Rijkunstig is er bij Adelinde heel veel op aan te merken.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 18:48

horseyfries schreef:
Yamcha schreef:
Een passage dan :P

Gewoon zoiets: http://www.youtube.com/watch?v=DwktlRg-Hso maar dan véél beter natuurlijk! :P

leuk, vanuit de voorbenen
echt niet vanuit de achterhand.
Sorry, dat is zeker niet een beweging die ik mijn paarden op die wijze zou leren.
over 1 voorbeen aan de grond gesproken. Dat gebeurd hier erg vaak
(kweet niet wie het is, maar als dit een voorbeeld is van hoe je het wilt, dan hebben wij een totaal andere visie)
het ene optrekkende achterbeen , is ook niet echt een voorbeeld van een rechtgericht paard rijden.
Laatst bijgewerkt door nombrado op 04-12-12 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:49

Ik geloof niet, ik weet zeker ;) Kijk maar eens op de site van Jacob Melissen of Arnd Bronkhorst. En ga dan niet zoals sommige niet nader te noemen mensen op zoek naar die ene slechte foto's, maar kijk eens hoeveel mooie er zijn. Rijkunstig heel veel op aan te merken? Er is maar één ding op aan te merken, en dat is dat ze soms iets achterover zit, omdat ze zich wat schrap lijkt te zetten op de enorme kracht die Parzival ontwikkelt. En dat vind ik persoonlijk niet zo vreemd, heb zelf ook een enthousiast paard die soms het roer wat over wil nemen. Maar verder is het rijkunstig volgens mij juist heel correct wat ze doet, alles volgens het boekje, tact, ritme, regelmaat, lengtebuiging, gedragenheid, verzameling, noem maar op.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:51

nombrado schreef:
leuk, vanuit de voorbenen
echt niet vanuit de achterhand.
Sorry, dat is zeker niet een beweging die ik mijn paarden op die wijze zou leren.
over 1 voorbeen aan de grond gesproken. Dat gebeurd hier erg vaak
(kweet niet wie het is, maar als dit een voorbeeld is van hoe je het wilt, dan hebben wij een totaal andere visie)

Je begrijpt het even niet, het was de bedoeling dat jij een soortgelijk filmpje zou plaatsen van jou met hoe het wel moet, want zoals ik al zei willen we wel zien dat het vééél beter is dan dit filmpje natuurlijk. Dit haalt maar een zestig procent in de Grand Prix, van jou verwachten we minstens Olympisch niveau.

Wil je mij één filmpje laten zien, het hoeft niet eens van jezelf te zijn, waarin het paard niet één voorbeen of achterbeen aan de grond heeft op sommige momenten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:53

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:54

horseyfries schreef:
Ik geloof niet, ik weet zeker ;) Kijk maar eens op de site van Jacob Melissen of Arnd Bronkhorst. En ga dan niet zoals sommige niet nader te noemen mensen op zoek naar die ene slechte foto's, maar kijk eens hoeveel mooie er zijn. Rijkunstig heel veel op aan te merken? Er is maar één ding op aan te merken, en dat is dat ze soms iets achterover zit, omdat ze zich wat schrap lijkt te zetten op de enorme kracht die Parzival ontwikkelt. En dat vind ik persoonlijk niet zo vreemd, heb zelf ook een enthousiast paard die soms het roer wat over wil nemen. Maar verder is het rijkunstig volgens mij juist heel correct wat ze doet, alles volgens het boekje, tact, ritme, regelmaat, lengtebuiging, gedragenheid, verzameling, noem maar op.

Er is wel meer op aan te merken dan alleen het achterover zitten Horseyfries.
Zie jij die terugwerkende hand niet?
Zie jij niet hoe scheef Adelinde zit?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 18:54

ow, dus alle juryleden van de GP zijn zelf GP geweest of rijden het nog? Of olympisch?
Ik rijd zeker geen olympisch nivo maar weet wel hoe een goede piaffe eruit hoort te zien.
Misschien handig dit eens te proberen met het paard...houd je de handen in ieder geval wat losser
http://www.youtube.com/watch?v=DnnQt2mjPiQ

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:55

Burl, wat sneu dat je nu toch slechte plaatjes gaat zoeken van een Olympische zilveren medaille winnares. Dat zegt veel over jou, een zilveren medaille veel over haar.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 18:55

burl schreef:

|( paard breekt zowat in 2en.
die kan écht beter gaan surfen -O-
Nou, als die zilveren medaille winnares zo op mijn paarden in de mond zit te snokken, trek ik haar eigenhandig van mijn paarden.
Laatst bijgewerkt door nombrado op 04-12-12 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:56

nombrado schreef:
ow, dus alle juryleden van de GP zijn zelf GP geweest of rijden het nog? Of olympisch?
Ik rijd zeker geen olympisch nivo maar weet wel hoe een goede piaffe eruit hoort te zien.
Misschien handig dit eens te proberen met het paard...houd je de handen in ieder geval wat losser
http://www.youtube.com/watch?v=DnnQt2mjPiQ

Op dit filmpje kan ik diverse niet diagonale momenten vinden Nombrado, als ik stapsgewijs stop. Dus hiermee bewijs je dat de perfecte piaffe niet een zweefmoment heeft, was dat de bedoeling?

Handen losser houden kan niet, dan valt de wortel.
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 04-12-12 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:58

horseyfries schreef:
Burl, wat sneu dat je nu toch slechte plaatjes gaat zoeken van een Olympische zilveren medaille winnares. Dat zegt veel over jou, een zilveren medaille veel over haar.

ik heb niet gezocht. Ze zijn zo voorhanden op Google.
En waarom denk jij (zoals zo vaak) meer gelijk te hebben dan een ander?
Ik weet wel hoe een goed gaande combinate er uit moet zin. Jammer dat jij dat blijkbaar niet ziet en je je opnieuw geroepen voelt om voor de nederlandse dressurruiters op te moeten komen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:58

Ik blijf de piaffe niet correct vinden. Heb ik nooit gevonden. Natuurlijk zijn er goede foto's te vinden, want Parzival buigt wel in zijn gewrichten, maar wipt dan telkens omhoog. De beweging van het achterbeen vloeit niet door tot in de schoft. De voorbenen worden gewoon opgetilt en neergezet, maar ik zie geen vloeiende beweging van achteruit die de schoft omhoog doet brengen en een rug die mooi soepel is. Maar even goed, toch is het verder heel knap wat ze doet. Nu nog zonder dat getrek en het is ook nog mooi om naar te kijken. Maar daar is ze al heel druk mee bezig. En heet, ja dat is ie, maar daar kun je in de training natuurlijk ook veel aan doen. Een paard heet maken is niet zo moeilijk, een heet paard rustig krijgen wel.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:59

burl schreef:
horseyfries schreef:

ik heb niet gezocht. Ze zijn zo voorhanden op Google.
En waarom denk jij (zoals zo vaak) meer gelijk te hebben dan een ander?
Ik weet wel hoe een goed gaande combinate er uit moet zin. Jammer dat jij dat blijkbaar niet ziet en je je opnieuw geroepen voelt om voor de nederlandse dressurruiters op te moeten komen.

Daar hoor jij dus niet bij begrijp ik? Tsja, had het wel gedacht, beste stuurlui staan meestal aan wal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:00

horseyfries schreef:

Dat zij zilver heeft behaald wil niet zeggen dat ze het ook verdiend heeft.
Anky had het in mijn ogen veel meer verdiend.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:01

nombrado schreef:
burl schreef:

|( paard breekt zowat in 2en.
die kan écht beter gaan surfen -O-
Nou, als die zilveren medaille winnares zo op mijn paarden in de mond zit te snokken, trek ik haar eigenhandig van mijn paarden.

Om maar even in jullie straatje te blijven plaats ik ook maar wat nutteloze momentopnames.........

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:02

horseyfries schreef:
Daar hoor jij dus niet bij begrijp ik? Tsja, had het wel gedacht, beste stuurlui staan meestal aan wal.

Wat bedoel je Horseyfries?
Ik rijd ook paard hoor. Dus ik roep niet alleen maar van de zijlijn. Mijn paarden kennen nog niet alle oefeningen voor de GP maar zjn rijtechnisch wel beter voor elkaar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-12 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 19:02

kga trug naar vroeguh
Afbeelding
maar toen kreeg je van de instructeurs nog ongenadig tik op je handen met zweep als je in de mond zat te snokken , of je paard naar beneden drukte met je handen.
aanleuning hoort vanachteruit...
pittig paard of niet
als een paard sterk is in de handen, dan is er bij de basis iets goed fout gegaan.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:03

Afschuwelijk slecht allemaal, duidelijk rijtechnisch totaal niet correct....

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 19:03

mang schreef:
Om maar even in jullie straatje te blijven plaats ik ook maar wat nutteloze momentopnames.........

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

ik wist niet, dat er in de FEI reglementen stond, dat deze oefeningen met de mond open en doorgeslagen stang uitgevoerd moesten worden. ;(

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:04

nombrado schreef:
kga trug naar vroeguh
[ Afbeelding ]
maar toen kreeg je van de instructeurs nog ongenadig tik op je handen met zweep als je in de mond zat te snokken , of je paard naar beneden drukte met je handen.
aanleuning hoort vanachteruit...
pittig paard of niet
als een paard sterk is in de handen, dan is er bij de basis iets goed fout gegaan.

Lijn van de teugels onderbroken, stoelzit, achterbeen niet van de grond, wil ik nog even doorgaan? Ik geloof best dat dit paard heel licht is in de mond, zonder enige impuls van achteren met zijn teen nog in het zand zal er ook niet veel kracht naar voren gaan.