veder ben soms wat te onzeker hoe ik rijd dus wil wel eens meer zien dan er is.. Oh ja me paardje is 8 kleine fries
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carmenmisty1 schreef:Tjaa ik begrijp het Mijn handen zijn min punt ik wil rechts vaak optillen en daar heb ik aan gewerkt de laaste tijd dat het wat rustiger lijkt dit pak ik nu heel goed op benen kunnen wel wat rechter mooier
veder ben soms wat te onzeker hoe ik rijd dus wil wel eens meer zien dan er is.. Oh ja me paardje is 8 kleine fries
carmenmisty1 schreef:Tjaa ik begrijp het Mijn handen zijn min punt ik wil rechts vaak optillen en daar heb ik aan gewerkt de laaste tijd dat het wat rustiger lijkt dit pak ik nu heel goed op benen kunnen wel wat rechter mooier
jes_sam schreef:Fotoootjes
[ Afbeelding ]
Argg.. mijn houding.. waarom hou ik mijn rug opeens niet meer rechtMaar goed bright in draf, iets te diep dacht ik zo maar wel goed actief.
[ Afbeelding ]
Nog een keer draf, loopt ie al minder diep, mag mijn teugels wel iets korter volgens mij![]()
[ Afbeelding ]
niet de mooiste houding qua benen, maar goed![]()
Duss.. barst maar los
jes_sam schreef:Jeej! Bedankt voor je reactie
Klopt hij loopt over het algemeen achter de loodlijn -_-" kwam er ook achter tijdens het rijden dat ik stiekem best veel met mijn handen deed. Dus vandaag tijdens het rijden mijn handen stil gehouden gewoon de druk houden die moet en verder stil niks doen, hierdoor kwam hij er soms wat uit maar over het algemeen bleef hij er in en liep hij ook niet zo met zijn neus achter de loodlijn.
Heb vandaag ook het langzamer meegepikt, nou merk ik dat hij een beetje sloft nog en wat op de voorhand valt, wat kan ik hier tegen doen?
mang schreef:oke ik ga nu op een heel kritiekgevoelige foto plaatsenGewoon als leermoment.
Ik ben me er van bewust dat het geen beste foto is, maar toch wil ik graag kritiek.
Wat ik zelf zie is dat ik spanning heb en me daarom helemaal vast zet, mijn rechterhand is weer te hoog en mijn binnenhand te streng. Verder laat prees (door mij) niet los in haar kaak en is haar achterhand er niet helemaal bij.
Nog wat om rekening mee te houden misschien: Preza is een draver en galop is dus niet haar beste gang. De bak was ook erg zwaar wat het niet makkelijker voor haar maakte
[ Afbeelding ]
mang schreef:oh oke!
Ja doordat ik naar voor ga zitten komt er meer gewicht op de voorhand. Bovendien houd ik haar teveel tegen in mijn handen waardoor ze er ook niet goed bij kan komen.
Hmm das een lastige, haar binnen-achterbeen mag er meer onder en zo mag ze meer bergop komen.
Hoeveel actiever, ik weet niet hoeveel haalbaar iszoveel mogelijk natuurlijk
nombrado schreef:mang schreef:oh oke!
Ja doordat ik naar voor ga zitten komt er meer gewicht op de voorhand. Bovendien houd ik haar teveel tegen in mijn handen waardoor ze er ook niet goed bij kan komen.
Hmm das een lastige, haar binnen-achterbeen mag er meer onder en zo mag ze meer bergop komen.
Hoeveel actiever, ik weet niet hoeveel haalbaar iszoveel mogelijk natuurlijk
Als je haar meer bergopwaarts wil, zal ze eerst moeten leren zakken vanuit de achterhand...en dat doe je niet door ze het achterbeen er verder onder te rijden....
mang schreef:Ik zit niet altijd gespannen hoor. En ook in galop kan ik ontspannen, maar ik heb heel lang niet gegalopeerd omdat de galop gewoon niet in orde was, daarom vind ik het nu nog spannend. Ik ben ook ontzettend bang dat ze eruit valt of aan de kletter gaat (terwijl ze dat allebei nog nooit heeft gedaan)
Galop voordat ik stopte met galoperen
[ Afbeelding ]
En bewijs dat mijn houding ook wel prima kan zijn, zolang ik zelf niet teveel ga nadenken en spanning op bouw
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
mang schreef:Maar zakken met de achterhand kan ook niet als ze vanachter niet actiever word toch? Dus dan moet ik toch beginnen met haar achterhand en meer onder krijgen
nombrado schreef:mang schreef:Maar zakken met de achterhand kan ook niet als ze vanachter niet actiever word toch? Dus dan moet ik toch beginnen met haar achterhand en meer onder krijgen
oef...denkfout....
de achterhand moet er niet onder om het paard te kunnen laten zakken.
hoe had je dat bouwtechnisch willen onderbouwen?
wat gebeurd er met achterhand zakken in het bekken gewricht?
zie het als je zelf door je bovenbenen zakt...dit kan niet als je te grote stappen gaat nemen