[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:32

Mizsz_Kitty schreef:
Mooie pb Bertie..ben benieuwd of en wat voor reactie je krijgt.

Ik hoop ZO dat ze bij ONS komt. :(:)

Dank je wel. :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:35

Calimero_ schreef:
Na die filmpjes dacht ik echt, als die het kan.. Kan ik het ook :+
En ik dacht, goh, het kan nog erger! :=

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:35

Denk alleen dat als je niet beter weet en om je heen ziet, je alleen maar in de verdediging kan schieten zoals in dat topic gebeurde.

Yelly

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:37

Ik had dat topic inderdaad ook gezien, Bertie! Wat een goede PB en wat fijn dat je haar hier in dit topic hebt uitgenodigd +:)+

bertie

KarinvdM schreef:
bertie schreef:
nou ja, zó gemakkelijk is het ook weer niet, en ons eigen lichaam is meestal de grootste sta-in-de-weg _O-

Ja, dat gevoel heb ik bij mezelf ook. :D Ik zie mezelf dus ook helemaal niet graag terug op film.
Maar ik heb toch wat geknipt uit een proefje, best bijzonder want ik laat normaal dus nooit wat zien op bokt. :n
Het enige wat ik zie als ik mezelf zie rijden zijn m'n benen, het is een soort van obsessie geworden, dat vreselijke gewiebel. Alle moeite en zitles ten spijt, ze zijn er nog steeds. Thuis gaat het beter maar zodra ik de proef in ga zijn ze er weer. ^) Ik ga veel teveel m'n best doen waardoor ik ga knijpen en duwen, daardoor gaan ze extra wiebelen en ik trek m'n paard ermee op de handrem, waardoor ik vervolgens nog meer m'n best ga doen, nog meer ga knijpen en duwen en mijn benen dus ook steeds meer gaan bewegen etc etc etc...

Ik ben thuis bezig met gehoorzaamheid en sneller maken, veel overgangen en tempowisselingen. Hij moet sterker worden en meer op het achterbeen komen en ook moet hij meer balans krijgen. En natuurlijk ben ik voor me mezelf bezig met losjes zitten. :D Op concours gaan we maar erg weinig, ik doe het af en toe alleen om toch maar weer af en toe de ring in de te gaan om meer ervaring in de proefjes te krijgen.
Er mankeert nog een hoop aan, maar wat ben ik toch vreselijk <3 <3 met m'n paard.

Fijn filmpje Karin! :j
Misschien kun je werken aan iets meer sluiten, iets meer schakelen. +:)+
Je bent er aan toe! *\o/*

NikkivanOlst

Hele mooie pb bertie :j

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:39

quote="nicky_rilana"]
bertie schreef:
AU!
Wat een gedwongen vertoning.
Doe dat een dier niet aan, denk je dan.

dat beestje loopt gewoon niet goed, die moet nodig een da zien[/quote]
Nou .. het is wel gemakkelijk om een externe oorzaak te zoeken.
Kan het ook met het rijden zelf te maken hebben?[/quote]
het zou ook wel aan het rijden liggen, maar vaak moet je wel een da er bij hebben om hem weer beter te laten lopen en dan moet het rijden ook wel veranderen.
maar ik ben er ook van overtuigd dat een gp paard beglijding onding heeft van een da of zo iets, want een topvoetballer gaat ook naar de masseur, en fysio.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:46

@ nicky_rilana
De meeste problemenv vind ik eigenlijk vaak bij de ruiter liggen. De ruiter moet een paard goed rijden anders kun je een paard naar de fysio of kraker laten gaan wat je wilt, als het paard daarna weer verkeerd word gereden kun je BLIJVEN gaan :)

Ik werk zelf ook graag met paarden vanaf de grond.
Ik heb hem in het eerste topic ook wel eens geplaatst, maar ik ben er nog steeds heel blij mee :)
Afbeelding
Liep ze destijds ook maar zo onder het zadel :')

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:47

Yelly schreef:
Ik had dat topic inderdaad ook gezien, Bertie! Wat een goede PB en wat fijn dat je haar hier in dit topic hebt uitgenodigd +:)+

Dank je wel! :)

Ik vond de filmpjes niet fijn, en het heeft me best een tijd gekost voordat ik het positieve er in kon zien.

En toen ..
Wat zou het geweldig zijn als zij iets van 'blijheid' kan voelen! :j

Ze is ZO afgekraakt -:(- , dat helpt niet om een 'open mind' te krijgen Afkraken roept alleen maar extra weerstand op. En daar wordt natuurlijk niemand blij van. De ruiter niet, en via de ruiter het paard al helemaal niet.

En laten we even wel zijn. Wat we in de filmpjes zien is gewoon dagelijkse praktijk. Misschien onkunde? dat weet ik niet. Wat ik wél weet is: niet weten wat KAN.
Dat raakt me. Weten wat KAN is SPANNEND! Het toont een mogelijke weg waar het fijner kan worden.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:50

Wat me in die filmpjes nog het meeste stoort, is de tekst die de instructrice uitkraamt.. En daar betaal je dan voor := Maargoed, als je telkens hoort dat je het paard zo moet rijden, is het ook ergens wel begrijpelijk dat je het gaat geloven..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:51

Heb ik nu wat gemist? Over wie hebben jullie het dan?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:51

VisibreTeam schreef:
@ nicky_rilana
De meeste problemenv vind ik eigenlijk vaak bij de ruiter liggen. De ruiter moet een paard goed rijden anders kun je een paard naar de fysio of kraker laten gaan wat je wilt, als het paard daarna weer verkeerd word gereden kun je BLIJVEN gaan :)

Ik heb hem in het eerste topic ook wel eens geplaatst, maar ik ben er nog steeds heel blij mee :)
Afbeelding

dat vind ik ook hoor, maar een paard in natuurlijk op de voorhand gebouwd en wij willen het net andersom hebben. ik vind dat een gewoon basis paard ook niet naar de da moet en fysio, maar als ze op gp nivo lopen moeten ze gewoon oefeningen uitvoeren die niet natuurlijk zijn. maar het moet natuurlijk ook niet zo zijn, dat je iedere week na de da of fysio moet dat is ook niet goed.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:52

bertie schreef:
Yelly schreef:

Dank je wel! :)

Ik vond de filmpjes niet fijn, en het heeft me best een tijd gekost voordat ik het positieve er in kon zien.

En toen ..
Wat zou het geweldig zijn als zij iets van 'blijheid' kan voelen! :j

Ze is ZO afgekraakt -:(- , dat helpt niet om een 'open mind' te krijgen Afkraken roept alleen maar extra weerstand op. En daar wordt natuurlijk niemand blij van. De ruiter niet, en via de ruiter het paard al helemaal niet.

En laten we even wel zijn. Wat we in de filmpjes zien is gewoon dagelijkse praktijk. Misschien onkunde? dat weet ik niet. Wat ik wél weet is: niet weten wat KAN.
Dat raakt me. Weten wat KAN is SPANNEND! Het toont een mogelijke weg waar het fijner kan worden.

Heb toen maar niets in het topic geplaatst, ze werd toch al van voren en achteren afgemaakt.
Wel toen linkje gezet in het andere topic.
Maar meisje kan ook niet beter weten, als je het zo geleerd krijgt toch?
Niet mijn instructie in ieder geval!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:53

VisibreTeam schreef:
@ nicky_rilana
De meeste problemenv vind ik eigenlijk vaak bij de ruiter liggen. De ruiter moet een paard goed rijden anders kun je een paard naar de fysio of kraker laten gaan wat je wilt, als het paard daarna weer verkeerd word gereden kun je BLIJVEN gaan

Mede daarom ben ik naar een chiropractor gegaan. :j En niet voor niets...

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:55

Een chiropraktor verteld daarna waarschijnlijk ook hoe je het goed kunt houden :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:58

Zow...Ik ben ook weer bij.

Bertie is er weer *\o/*

Karin, jouw paard is echt zo gaaf! Helemaal mijn type zeg maar. Ik vind het reuze meevallen met je been, in de galop zit je heel erg netjes en in draf beweeg je inderdaad iets, maar het merendeel van de ruiters, incl mezelf, zit echt nog veel minder stil. Niet dat je je daaraan moet meten, maar je mag jezelf best wat credits geven hiervoor hoor!

Pff, de rest heb ik allemaal gelezen, leuke dieren komen er weer voorbij...Klein schimmeltje is <3
Ik heb misschien morgen nog wel een filmpje van een echt scheef paard, is wel leerzaam misschien. Maar dan moet ik eerst een pc zien te regelen waarmee ik het digitaal kan maken. Zal eens kijken of het lukt.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:03

ik ben ook weer bijgelezen
bertie in tha house!

karin leuk filmpje, wat een geweldig paard zeg!! machtig. En je benen, ik stoor me er niet enorm aan, ik zie veel erger !!!

ik wilde vanmiddag Fahya filmen voor hier. maar ik was nog alleen. pas toen ik mn net ingereden friesje ging rijden kon er gefilmd worden, en dat liep ook uit op beetje bokkesprongen (voor het eerst galopperen blij blij paard, tenminste zo leg ik het uit, kan het haar niet kwalijk nemen :) ).
hopelijk vrijdag / t weekend het hoofdstelloze filmpje mensen!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:05

VisibreTeam schreef:
@ nicky_rilana

Afbeelding

Ga deze aan Toobs laten zien en zeggen, kijk! Zo moet je meelopen!
Die snapt namelijk nog steeds maar half dat je aan een halster zou kunnen draven :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:07

je moet gewoon beginnen aan halstertje hoor :))
dat los meedraven is echt de laatste stap :j

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:08

Afbeelding
Ben toch wel nieuwsgierig wat jullie hier van vinden. Is een foto van een tijd terug. Daarna een behoorlijke vertrouwensdip gehad(miscommunicatie in een wending, ik ernaast en helaas vast in de beugel waarna Cal in paniek de hele bak doorracede). Rijd vanaf september/oktober regelmatig in de duinen/strand en gaat het langzaamaan ook weer beter in de bak. Heb nu sinds de vorstperiode wel echt het gevoel dat het weer goed gaat. Morgen les, hopelijk bevestiging dat we goed bezig zijn...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:11

Ik kan daar eigenlijk niet bijzonder veel op zien sorry...Heb je een duidelijkere foto?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:11

oei, hele onduidelijke foto...
Voor zover ik kan zien loopt het wel aardig, maar naar mijn idee een tikkie op de voorhand, achterhand zou meer mee mogen en beter over de rug :)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:15

nicky_rilana schreef:
quote="nicky_rilana"]
het zou ook wel aan het rijden liggen, maar vaak moet je wel een da er bij hebben om hem weer beter te laten lopen en dan moet het rijden ook wel veranderen.
maar ik ben er ook van overtuigd dat een gp paard beglijding onding heeft van een da of zo iets, want een topvoetballer gaat ook naar de masseur, en fysio.

Waarom snappen mensen nou niet dat 'goed' en 'fijn' rijden ervoor zorgt dat een paard zich FIJN voelt, en geen osteopaat, of fysio of wat dan ook nodig zou hebben?
Laten we even wel zijn: wij rijden geen TOPpaarden, wij rijden gewone paarden. We hebben geen speciale belangen, met miljoenen in de achterzak.
Onze gewone paarden met topvoetballers vergelijken is appels, en ehmmm .. GOUDEN peren.

'Gewoon' rijden (en dat kan OOK in de Z) .. het KAN met paarden die geen fysio of osteopaat of wat ook nodig hebben.
Het grappige is dat 'gewoon' rijden paarden in balans brengt. Fysiek, én mentaal.

Als inderdaad een osteopaat bij je paard moet komen, kun je je afvragen OF .. of HOE ..
JOUW rijden misschien ..

edit: stomme typo
Laatst bijgewerkt door bertie op 22-02-12 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:16

Karin wat leuk zo'n filmpje van jullie te zien! Ik zag op sommige stukken dat jij inderdaad ineens heeeeel hard je best ging doen en dan gaan je benen wat harder wiebelen, maar bij oefeningen zoals SB zijn ze heel netjes stil. NIet te druk om maken hoor :). Winston ziet er ook happy uit :j. Hij zou van mij ook wel wat geslotener mogen, zowel in lijf als aan de voorkant, maar je rijdt hem echt netjes en voor het oog ongecompliceerd rond :j.

@ Sjolvir: ja mijn houding... Ik zal zo ook een filmpje plaatsen van ook ruim een maand geleden, daar kun je het nog beter op zien. Ik heb erg veel moeite met het uitzitten van mijn paard en merk dat ik wat voorover ga zitten omdat ik hem (wellicht onbewust) niet te zwaar wil belasten in de rug. Moeilijk hoor dat paardrijden :D.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:17

Voor wie wil zien hoe het zo'n 4 maanden geleden ging: