Mizsz_Kitty schreef:Mooie pb Bertie..ben benieuwd of en wat voor reactie je krijgt.
Ik hoop ZO dat ze bij ONS komt.

Dank je wel.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KarinvdM schreef:bertie schreef:nou ja, zó gemakkelijk is het ook weer niet, en ons eigen lichaam is meestal de grootste sta-in-de-weg
Ja, dat gevoel heb ik bij mezelf ook.Ik zie mezelf dus ook helemaal niet graag terug op film.
Maar ik heb toch wat geknipt uit een proefje, best bijzonder want ik laat normaal dus nooit wat zien op bokt.
Het enige wat ik zie als ik mezelf zie rijden zijn m'n benen, het is een soort van obsessie geworden, dat vreselijke gewiebel. Alle moeite en zitles ten spijt, ze zijn er nog steeds. Thuis gaat het beter maar zodra ik de proef in ga zijn ze er weer.Ik ga veel teveel m'n best doen waardoor ik ga knijpen en duwen, daardoor gaan ze extra wiebelen en ik trek m'n paard ermee op de handrem, waardoor ik vervolgens nog meer m'n best ga doen, nog meer ga knijpen en duwen en mijn benen dus ook steeds meer gaan bewegen etc etc etc...
Ik ben thuis bezig met gehoorzaamheid en sneller maken, veel overgangen en tempowisselingen. Hij moet sterker worden en meer op het achterbeen komen en ook moet hij meer balans krijgen. En natuurlijk ben ik voor me mezelf bezig met losjes zitten.Op concours gaan we maar erg weinig, ik doe het af en toe alleen om toch maar weer af en toe de ring in de te gaan om meer ervaring in de proefjes te krijgen.
Er mankeert nog een hoop aan, maar wat ben ik toch vreselijk![]()
met m'n paard.
bertie schreef:AU!
Wat een gedwongen vertoning.
Doe dat een dier niet aan, denk je dan.
Yelly schreef:Ik had dat topic inderdaad ook gezien, Bertie! Wat een goede PB en wat fijn dat je haar hier in dit topic hebt uitgenodigd
VisibreTeam schreef:@ nicky_rilana
De meeste problemenv vind ik eigenlijk vaak bij de ruiter liggen. De ruiter moet een paard goed rijden anders kun je een paard naar de fysio of kraker laten gaan wat je wilt, als het paard daarna weer verkeerd word gereden kun je BLIJVEN gaan
Ik werk zelf ook graag met paarden vanaf de grond.
Ik heb hem in het eerste topic ook wel eens geplaatst, maar ik ben er nog steeds heel blij mee
Liep ze destijds ook maar zo onder het zadel
bertie schreef:Yelly schreef:Ik had dat topic inderdaad ook gezien, Bertie! Wat een goede PB en wat fijn dat je haar hier in dit topic hebt uitgenodigd
Dank je wel!![]()
Ik vond de filmpjes niet fijn, en het heeft me best een tijd gekost voordat ik het positieve er in kon zien.
En toen ..
Wat zou het geweldig zijn als zij iets van 'blijheid' kan voelen!![]()
Ze is ZO afgekraakt, dat helpt niet om een 'open mind' te krijgen Afkraken roept alleen maar extra weerstand op. En daar wordt natuurlijk niemand blij van. De ruiter niet, en via de ruiter het paard al helemaal niet.
En laten we even wel zijn. Wat we in de filmpjes zien is gewoon dagelijkse praktijk. Misschien onkunde? dat weet ik niet. Wat ik wél weet is: niet weten wat KAN.
Dat raakt me. Weten wat KAN is SPANNEND! Het toont een mogelijke weg waar het fijner kan worden.
De meeste problemenv vind ik eigenlijk vaak bij de ruiter liggen. De ruiter moet een paard goed rijden anders kun je een paard naar de fysio of kraker laten gaan wat je wilt, als het paard daarna weer verkeerd word gereden kun je BLIJVEN gaan
Ik werk zelf ook graag met paarden vanaf de grond.
Ik heb hem in het eerste topic ook wel eens geplaatst, maar ik ben er nog steeds heel blij mee
Liep ze destijds ook maar zo onder het zadel
nicky_rilana schreef:quote="nicky_rilana"]
het zou ook wel aan het rijden liggen, maar vaak moet je wel een da er bij hebben om hem weer beter te laten lopen en dan moet het rijden ook wel veranderen.
maar ik ben er ook van overtuigd dat een gp paard beglijding onding heeft van een da of zo iets, want een topvoetballer gaat ook naar de masseur, en fysio.