Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
freeride schreef:@Matharitje, nog even 1-tje off-topic: Ik denk niet dat paarden al veel van hun instincten kwijt zijn, ze krijgen van ons enkel de kans niet meer om er gebruik van te maken...er zijn bijv. maar weinig paarden die giftige planten eten, tenzij wij, de mens, ervoor zorgen dat er geen goed voedsel meer te vinden is voor ze, dan worden ze 'gedwongen' giftige planten te eten. Veel paarden die bijv. een beetje viezig bloed hebben, gaan uit zichzelf knoppen van distels eten, of brandnetels...dat is instinct, wij gaan naar de dokter, of slikken pillen, maar een paard in een beetje rommelige weide kan eigenlijk al heel ver komen op instinct hoor.
Zack schreef:Neroo schreef:Blijft een lastige discussie dit!
Ik ben zelf ook aan de zware kant. Inmiddels al wel 22 kilo kwijt, en rijden gaat wel stuk gemakkelijker!
ik vind het not done.. mijn persoonlijke mening.
Zack schreef:Neroo schreef:Blijft een lastige discussie dit!
Ik ben zelf ook aan de zware kant. Inmiddels al wel 22 kilo kwijt, en rijden gaat wel stuk gemakkelijker!
ik vind het not done.. mijn persoonlijke mening.
Neroo schreef:Blijft een lastige discussie dit!
Dimple schreef:Mirgino, goed in haar profiel kijken. Onderin staat een stevig meisje op een Fjord.Ik denk een vriendinnetje of zo?
Duke_ schreef:Paarden kunnen over het algemeen groot gewicht dragen hoor. Het ziet emissiehuizen nietaltijd even mooi uit, maar het gaat wel. Een persoon van 85kg op een Welsh van 1.20m is misschien iets te veel gevraagd, maar er zijn ook realistische beelden
.
Citaat:Onderwerpen als spierspanning, lenigheid, gevoel voor rijden komen nauwelijks ter sprake. Ik zie zoveel stijve ruiters, die niet mee zijn. Volgens mij, en ik ben ook zeer stevig, dat er meer meespeelt dan alleen gewicht. Je kunt geen grenzen aangeven in kg's. Het gaat met name om de kg's overgewicht.
HappyThilde schreef:Ik lees dit topic diagonaal en verbaas me...... Onderwerpen als spierspanning, lenigheid, gevoel voor rijden komen nauwelijks ter sprake. Ik zie zoveel stijve ruiters, die niet mee zijn. Volgens mij, en ik ben ook zeer stevig, dat er meer meespeelt dan alleen gewicht. Je kunt geen grenzen aangeven in kg's. Het gaat met name om de kg's overgewicht.
Als je te dik bent, kunt je niet op alle paarden/pony's. Dit geldt ook voor te kleine en te lange mensen. Ik heb gewoon een stevig paard gekocht en zij heeft er volgens mij weinig last van.
Oja en veel stevige ruiters hebben een te klein zadel en dan ga je raar zitten.
Kijk overgewicht is niet verstandig........dat weten we allemaal. Ben je te zwaar, accepteer het, hou er rekening mee en zoek een paard die bij je past.
Dimple schreef:Sammy, waar lees jij dat mensen de kop in het zand steken? De mensen die hier in het topic meepraten zijn allemaal druk bezig met gewicht en zijn zich ervan bewust.
En aangezien jij slank bent zal jij nooit het dilemma van afvallen hebben gehad. Ik vind de manier waarop je dingen formuleert nogal makkelijk. Ik voel me niet aangesproken maar irriteer me aan je manier van 'praten'.
Al die mensen in programma's worden intensief begeleidt omdat ze het ook niet redden zonder hulp! Grootste deel van mensen met overgewicht zullen het afvallen zelf moeten opknappen zonder dat de helft van NL je via de tv volgt. Veel kosten worden vergoedt en noem maar op. Ik vind dat van die onzinprogramma's.
Afvallen is wijzigen van je complete leefwijze.
En natuurlijk ben ik met je eens dat je met enorm overgewicht niet te paard moet gaan, maar overdrijven is ook een vak.
Esstherm schreef:Ik ken zelf ook iemand die niet alleen een beetje zwaar is maar ook echt 'obesitas' heeft, en zij rijdt op een pony van rond de 1.50. Ik vind dat persoonlijk niet kunnen.. maarja, wie ben ik om daar wat van te gaan zeggen? Ik vind zeker wel dat ook 'zwaarlijvigen' kunnen paardrijden, maar zoek dan ook een paard die wat groter is en geen kleine pony, maar dat is mijn persoonlijke mening.