is hier iemand NIET ANTI slof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:08

muiszje schreef:
valt me op dat de ruiters die tegen de slof zijn allemaal pretenderen dat er geen ontspanning mogelijk is met slof.

Niet alle anti-slof ruiters over één kam scheren, alsjeblieft.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:18

MaritAriel schreef:
muiszje schreef:
Heel leuk en aardig dat ik naar mijn paard luister, maar als dat niet wederzijds is en het gevaarlijk wordt.. pak ik toch eens in de zoveel maanden de slof.

Tja , laat ik maar niet zeggen hoe ik daar over denk want dan krijg ik heel bokt over me heen . Ik bel wel anti slof en daar heb ik genoeg redenen voor , dat jij hem er wel om heen hangt .. Jou keus ;)

Eerder zei je ook tegen handelsstallen te zijn. Zou ik mogen concluderen dat je eigenlijk tegen 'tijdsdruk' bent?
Tijdsdruk waar sommige ruiters tegen aanlopen in het verwezelijken van hun doel (waar zij misschien wel flink veel voor gespaard hebben)? Handelsstallen die in zo kort mogelijke periode paarden voor meer geld willen verkopen? en daarom een slof bijv. omhangen?

Ik snap dat van jou goed hoor, maar ik heb mijn spaarcenten neergelegd met een doel, ik heb dus ook een paard gekocht wat in mijn doel past.. (Ik heb niet mijn doel afgestemd op het paard in eerste instantie.. Mocht ik helemaal weg zijn van het paard en paard past niet meer in mijn doel, DAN stel ik mijn doelen bij. )
Ik hoef dat niet snel te behalen, ik heb er ook geen tijdslimiet aan vast zitten, MAAR ik ga niet mijn tijd verdoen wat met 1 keer rijden met slof opgelost kan worden. (In mijn geval dus he; ik kies daarvoor, paard reageerd erg fijn op de slof= omhangen is genoeg, gebruiken doe ik 1 keer en ik heb er maanden profijt van.. zie eerdere posts)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:23

muiszje schreef:
Eerder zei je ook tegen handelsstallen te zijn. Zou ik mogen concluderen dat je eigenlijk tegen 'tijdsdruk' bent?
Tijdsdruk waar sommige ruiters tegen aanlopen in het verwezelijken van hun doel? Handelsstallen die in zo kort mogelijke periode paarden voor meer geld willen verkopen? en daarom een slof bijv. omhangen?
Ik snap dat van jou goed hoor, maar ik heb mijn spaarcenten neergelegd met een doel. ik hoef dat niet snel te behalen, ik heb er ook geen tijdslimiet aan vast zitten, MAAR ik ga niet mijn tijd verdoen wat met 1 keer rijden met slof opgelost kan worden. (In mijn geval dus he; ik kies daarvoor, paard reageerd erg fijn op de slof= omhangen is genoeg, gebruiken doe ik 1 keer en ik heb er maanden profijt van.. zie eerdere posts)

Tja , mischien wel ... Ik heb even op zo'n stal gewerkt en ik vond het echt verschrikkelijk . Alles moest inderdaad snel snel snel . Hup meteen slof er omheen , vastzetten en gaan met die banaan , wat moeten die beestjes een pijn gehad hebben. Ik heb dat echt als iets vreselijks ervaren . En natuurlijk zie ik wel eens paarden lopen met een slof waarvan ik denk goh die loopt lekker . Maar ik heb er zo'n nare ervaring mee dat ik zo'n ding gewoon nooit , maar dan ook nooit meer hoef te zien geloof ik ... Laat staan het bij mijn paard omhangen . En nogmaals , iedereen hier zijn eigen mening over . Als jou paard er lekker op loopt en jij weet zeker dat je je paard er verder niet mee belemmerd (dat weet jij immers het beste van je paard , jij kent hem het best) dan hoor je mij niet piepen . Maar ik kan wel zeggen dat ik persoonlijk anti slof ben ;)

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:28

mocht het zo zijn dat het doel totaal niet haalbaar is met het paard in kwestie (exterieur matig of bijv op psygisch vlak. tijdsdruk..etc..) en er daarom een slof om hangen tegen beter weten in.. dan ben ik ook tegen slofgebruik. En ja, volgens mij zijn dat voornamelijk de paarden die met strakgespannen slof door de baan geprikt worden omdat de ruiter dat niet in ogenschouw neemt en zich misschien er niet bewust van zijn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:56

muiszje schreef:
MaritAriel schreef:
Ik geloof daar niet zo in , als er echt ontspanning is en je de achterhand er goed onder rijd dan heb je de nageeflijkheid ook ..

Dat is knap; Échte ontspanning en TOCH achterhand er onder ..
{:)-:( Ontspanning hier, ontspanning daar...
Om het paard in de juiste houding(= horizontaal evenwicht zoals in het stadium van africhting op dat moment mogelijk is, c.q op getraind wordt) te laten lopen zoek je geen ontspanning :+ ,.

valt me op dat de ruiters die tegen de slof zijn allemaal pretenderen dat er geen ontspanning mogelijk is met slof.
Goed over de rug rijden GAAT niet zonder aanspannen! rijden is in die zin, in extreme, niet mogelijk met totale ontspanning. Je wilt juist aanspanning! maar dan inderdaad wel in een passende tonus, en met meer of mindere tonus in verschillende spiergroepen. Een tonus die ervoor zorgt dat er gelijke cadans en regelmaat in de beweging ontstaat waardoor het LIJKT alsof het paard met alle gemak beweegt en zijn ruiter draagt/ opvolgt. (om het zo maar zwart-wit en kort te zeggen)

Met slof is er wel degelijk ontspanning mogelijk, als de handen waarin de slof zich bevind dit maar trachten te bereiken. Eeuwige discussies blijf je hebben, het gaat er namelijk om wat voor ruiter ermee rijdt en met welke insteek deze de slof gebruikt. En de éen vindt de ene ruiter bij lange na niet goed met slof rijden, de ander bestempeld dat nog als vriendelijk. Meningen verschillen nou eenmaal. Je kan er bladzijdes lang over door zeuren, maar een mening is persoonlijk en ieder heeft zijn eigen.

Bij deze stel ik voor dat iedereen eerst even de situatie schetst voordat er gelijk 'uh, slof is nooit goed' wordt geroepen. (bv. medische problemen, rijtechnische problemen, psygische problemen? )

Mensen die roepen dat de rijkunst van de ruiter niet toereikend is voor het paard wat sterrenkijkt, en dus een slof omgehangen wordt.. so what? Wees blij dat er naar een oplossing wordt gezocht uberhaupt, en men dus bewust van het probleem is!
Zie er genoeg rondrijden om een paard met extreem holle ruggetjes dat ik bijna niet durf te kijken. Mensen staan niet open om maanden/jaren te investeren in andere training om het op te lossen..OF hebben geen besef! misschien is een slof dan niet eens zo'n slecht idee? (> zie mijn eerdere posts)

En ja, je hebt dus gewoon ruiters en ruiters, net als je paardenmensen hebt en mensen met paarden. Niemand is heilig en iedereen moet leren en ontwikkelen.. komt wel.

ben blij dat er toch nog iemand hier verstand heeft van wat aanspanning en ontspanning nu daadwerkelijk is bij het paardrijden :)

omdat je met een slofteugel begrenst zal een paard eerder neigen zijn hoofd naar beneden te doen en daar dus de ontspanning zoeken vinden die hij nodig heeft :)
je hebt ook paarden die nooit uit zichzelf zullen ontspannen, dan kun je nog zo goed rijden en nog zo veel tijd in steken, dat wil gewoon niet ;)
die paarden MOET je wel een handje helpen :)
om de simpele reden dat je ze anders WEL kapot rijd :)
dus in dat geval is het wenselijk er een hulpteugel (en dan het liefst een slof omdat je die zelf in de hand hebt ) er aan doet juist om te voorkomen dat die dieren KAPOT gaan...
dus ipv ze kapot te rijden MET slof voorkom je dat ze kapot gaan door juist MET slof te rijden :D

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:54

M_D_H schreef:
ben blij dat er toch nog iemand hier verstand heeft van wat aanspanning en ontspanning nu daadwerkelijk is bij het paardrijden :)
omdat je met een slofteugel begrenst zal een paard eerder neigen zijn hoofd naar beneden te doen en daar dus de ontspanning zoeken vinden die hij nodig heeft :)
je hebt ook paarden die nooit uit zichzelf zullen ontspannen, dan kun je nog zo goed rijden en nog zo veel tijd in steken, dat wil gewoon niet ;)
die paarden MOET je wel een handje helpen :)
om de simpele reden dat je ze anders WEL kapot rijd :)
dus in dat geval is het wenselijk er een hulpteugel (en dan het liefst een slof omdat je die zelf in de hand hebt ) er aan doet juist om te voorkomen dat die dieren KAPOT gaan...
dus ipv ze kapot te rijden MET slof voorkom je dat ze kapot gaan door juist MET slof te rijden :D

Komt een beetje over alsof de mensen die anti slof zijn geen verstand hebben van aanspanning en ontspanning? ;)

M_D_H

Re: is hier iemand NIET ANTI slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:10

als ze aankomen met termen als valse ontspanning, dwangmatige ontspanning en dat je paard volledig ontspannen moet zijn tijdens het rijden etc, dan krijg ik idd het idee dat het schreeuwers zijn die geen flauw benul hebben van waar ze het over hebben ;)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:37

klopt MDH, of zelf verkeerd op die manier met een hulpteugel aan de gang geweest.
Als ik met een slofteugel rijd, is er geen dwangmatige of valse ontspanning.

Andere redenen en uitleg heb ik al eerder in dit topic gegeven...

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:03

M_D_H schreef:
als ze aankomen met termen als valse ontspanning, dwangmatige ontspanning en dat je paard volledig ontspannen moet zijn tijdens het rijden etc, dan krijg ik idd het idee dat het schreeuwers zijn die geen flauw benul hebben van waar ze het over hebben ;)

Je hebt ook paarden die hem niet accepteren .... Als jou paard hem niet accepteerd , is dat dus jou ervaring . Geen goede ervaring dus . En ben je dus geen voorstander van de slof ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:09

MoniqueB schreef:
Na bijna alle pagina's gelezen te hebben ben ik nog niet overtuigd om niet anti slof te zijn!

Bizzybijtje schreef:
Het maximale waar je een slofteugel voor zou moeten gebruiken is een begrenzende werking, om te voorkomen dat je paard als een giraf door de bak gaat en zijn rug wegdrukt. D.w.z. dat de slof eigenlijk constant in een boogje hangt, behalve wanneer het paard zijn rug weg gaat drukken en met zijn hoofd omhoog komt. Als je het verder nog ergens anders voor gebruikt, moet je je even achter je oren krabben.

Ik ben er juist tegen om voor dit probleem een slofteugel te gebruiken. De ruiter heeft dan duidelijk niet de kennis om dit op een correcte manier op te lossen.

Onzin. Als een paard 9 van de 10 keer netjes nageeft, maar er even tegenin komt, dan werkt de slof pas eventjes in. Heel kort maar.
Dat liever dan een paard dat na 2 jaar met rugproblemen loopt omdat hij constant met zijn kop in de lucht door de bak loopt.
Jammer dat iedereen er bij het woordje 'slof' gelijk vanuit gaat dat dat ding strak aangespannen staat en dat je je paard er mee mishandelt. Dat is gewoon complete onzin. Wat wel onvriendelijke hulpteugels zijn? Elastieken.... pessoas..... gogues..... Die werken gewoon continu in. Bij een slof heb je het letterlijk in eigen hand hoe sterk ze inwerken. En ja, helaas zijn er veel ruiters die er helemaal verkeerd mee bezig zijn. Daardoor krijg je dat onuitwisbare beeld dat je niet kan rijden als je een slof gebruikt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:55

MaritAriel schreef:
M_D_H schreef:

Je hebt ook paarden die hem niet accepteren .... Als jou paard hem niet accepteerd , is dat dus jou ervaring . Geen goede ervaring dus . En ben je dus geen voorstander van de slof ...

en dan ben je dus naar mijn mening kortzichtig...
want een goede ruiter weet dat ieder paard een individu is en dus ook als een individu behandelt moet worden.
wat voor het ene paard werkt, werkt voor het andere paard dus niet...
dus heb jij een slechte ervaring gehad met het ene paard met je slof omdat deze hem niet accepteren, dan betekend het niet dat de slof slecht is...
dan betekend het dat jou paard hem niet kan handele dus dat dit een verkeerde methode is die niet aansluit bij het karakter en de individualiteit van jou paard...
maar een ander paard is er mischien wel mee geholpen en kan er wel zijn draai mee vinden...
dus als jij er een slechte ervaring mee hebt gehad...
ligt dat niet aan de slof, maar aan de ruiter of het paard... ;)
en dus is er voor de ruiter die een slechte ervaring heeft gehad er mee geen aanleiding om de slof de schuld hier van te geven ;)
en is er dus ook geen aanleiding om de slof af te kraken en te beweren dat die oh zo slecht is ;)
ik weet/denk dat ik, schoentje of de andere ruiters die vele trainings/africhtings paarden onder hun kont hebben gehad ook heus wel eens een paard er tussen hebben gehad die of niet met slof kon, of niet met touwtjes, of niet tegen een zweep/sporen, een bepaald bit, dubbele longe of een bepaalde trainingsmethode kon...
maar nogmaals een paard is een individu dus moet je niet de hulpmiddel de schuld gaan geven, maar op zoek gaan naar een middel of methode wat wel werkt en aansluit bij het paard ;)

overgens wordt het natuurlijk weer een ander verhaal is men de slof als dwangmiddel gaat gebruiken, maar dan nog ligt de schuld niet bij het hulpmiddel maar bij de onkundige ruiter die het hulpmiddel in handen heeft ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:56

Bizzybijtje schreef:
MoniqueB schreef:
Na bijna alle pagina's gelezen te hebben ben ik nog niet overtuigd om niet anti slof te zijn!

Ik ben er juist tegen om voor dit probleem een slofteugel te gebruiken. De ruiter heeft dan duidelijk niet de kennis om dit op een correcte manier op te lossen.

Onzin. Als een paard 9 van de 10 keer netjes nageeft, maar er even tegenin komt, dan werkt de slof pas eventjes in. Heel kort maar.
Dat liever dan een paard dat na 2 jaar met rugproblemen loopt omdat hij constant met zijn kop in de lucht door de bak loopt.
Jammer dat iedereen er bij het woordje 'slof' gelijk vanuit gaat dat dat ding strak aangespannen staat en dat je je paard er mee mishandelt. Dat is gewoon complete onzin. Wat wel onvriendelijke hulpteugels zijn? Elastieken.... pessoas..... gogues..... Die werken gewoon continu in. Bij een slof heb je het letterlijk in eigen hand hoe sterk ze inwerken. En ja, helaas zijn er veel ruiters die er helemaal verkeerd mee bezig zijn. Daardoor krijg je dat onuitwisbare beeld dat je niet kan rijden als je een slof gebruikt.

absoluut, die dingen laten nooit los, werken altijd in een 9 van de 10 keer krijg je niet een paard wat nageeft, maar een paard wat of beide spieren aangespannen heeft, of wat met een valse knik in zijn hals loopt!!
dat zijn pas dwangmiddelen ;)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:15

M_D_H schreef:
want een goede ruiter weet dat ieder paard een individu is en dus ook als een individu behandelt moet worden.
dus heb jij een slechte ervaring gehad met het ene paard met je slof omdat deze hem niet accepteren, dan betekend het niet dat de slof slecht is...
dan betekend het dat jou paard hem niet kan handele dus dat dit een verkeerde methode is die niet aansluit bij het karakter en de individualiteit van jou paard...
maar een ander paard is er mischien wel mee geholpen en kan er wel zijn draai mee vinden...
en dus is er voor de ruiter die een slechte ervaring heeft gehad er mee geen aanleiding om de slof de schuld hier van te geven ;)
en is er dus ook geen aanleiding om de slof af te kraken en te beweren dat die oh zo slecht is ;)
ik weet/denk dat ik, schoentje of de andere ruiters die vele trainings/africhtings paarden onder hun kont hebben gehad ook heus wel eens een paard er tussen hebben gehad die of niet met slof kon, of niet met touwtjes, of niet tegen een zweep/sporen, een bepaald bit, dubbele longe of een bepaalde trainingsmethode kon...
maar nogmaals een paard is een individu dus moet je niet de hulpmiddel de schuld gaan geven, maar op zoek gaan naar een middel of methode wat wel werkt en aansluit bij het paard ;)

overgens wordt het natuurlijk weer een ander verhaal is men de slof als dwangmiddel gaat gebruiken, maar dan nog ligt de schuld niet bij het hulpmiddel maar bij de onkundige ruiter die het hulpmiddel in handen heeft ;)

Tja . Helaas heb ik niet veel goeds gezien bij veel mensen die met slof rijden . Het zal gerust dat er mensen zijn die er wel mee kunnen rijden , maar ik heb het nog niet vaak gezien . Ik vind het zonde dat er zo'n ding op de markt is gekomen . Ik zie er veel ellende van . Maar goed mijn mening . Als er mensen zijn die vinden dat hun paard het nodig heeft , doen . Je kent je paard immers zelf het best....

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:27

MaritAriel schreef:
M_D_H schreef:

Tja . Helaas heb ik niet veel goeds gezien bij veel mensen die met slof rijden . Het zal gerust dat er mensen zijn die er wel mee kunnen rijden , maar ik heb het nog niet vaak gezien . Ik vind het zonde dat er zo'n ding op de markt is gekomen . Ik zie er veel ellende van . Maar goed mijn mening . Als er mensen zijn die vinden dat hun paard het nodig heeft , doen . Je kent je paard immers zelf het best....

maar dan heb je het dus over mensen die er niet mee kunnen rijden ;)
laten we wel wezen, er rijden genoeg mensen op een paard die uberhaubt nooit met een dier zouden mogen omgaan... maar hier kan de slof niks aan doen toch? dus ligt het aan de ruiters dat de slof een slechte naam krijgt en dus niet aan het hulpmiddel zelf :)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:29

M_D_H schreef:
laten we wel wezen, er rijden genoeg mensen op een paard die uberhaubt nooit met een dier zouden mogen omgaan... maar hier kan de slof niks aan doen toch? dus ligt het aan de ruiters dat de slof een slechte naam krijgt en dus niet aan het hulpmiddel zelf :)

Ja dat ben ik zeker met je eens . Maar er zijn ook mensen die wel kunnen rijden , alleen nog nooit met de slof hebben gewerkt en daarin slecht begeleid worden . Ik zie gewoon veel narigheid met die slof . Maar goed , hij is er nou eenmaal .

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:33

MaritAriel schreef:
M_D_H schreef:

Ja dat ben ik zeker met je eens . Maar er zijn ook mensen die wel kunnen rijden , alleen nog nooit met de slof hebben gewerkt en daarin slecht begeleid worden . Ik zie gewoon veel narigheid met die slof . Maar goed , hij is er nou eenmaal .

dat is ook zeker waar :)
maar dan nog is het weer te wijten aan de ruiter (niet banketstaaf bedoelt oid om de slof nu helemaal op te hemelen) want ik zelf heb nog nooit een hulpmiddel voor het eerst gebruikt zonder dat mijn instructeur er naast staat :)
door de jaren heen weet ik het gebruik van de hulpmiddelen wel en gebruik ik ze ook op trainingspaarden voor het eerst zonder instructeur, maar schakel ik (noodgedwongen) over op een ander hulpmiddel die ik nog niet ken schakel ik wederom weer eerst een instructeur in die mijhierin kan begeleiden :)

wat mij dus heel erg opvalt is dat er mensen zijn die zich zelf heel goed/geweldig vinden rijden en dan ook denken dat ze meteen een hulpmiddel er bij kunnen grijpen en dat dat dan maar goed gaat...
maar alles moet je leren, de feeling met een hulpmiddel is heel anders dan zonder hulpmiddel :)
en iemand op de grond kan je hier beter mee begeleiden dan jijzelf :)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:38

M_D_H schreef:
maar dan nog is het weer te wijten aan de ruiter (niet banketstaaf bedoelt oid om de slof nu helemaal op te hemelen) want ik zelf heb nog nooit een hulpmiddel voor het eerst gebruikt zonder dat mijn instructeur er naast staat :)
door de jaren heen weet ik het gebruik van de hulpmiddelen wel en gebruik ik ze ook op trainingspaarden voor het eerst zonder instructeur, maar schakel ik (noodgedwongen) over op een ander hulpmiddel die ik nog niet ken schakel ik wederom weer eerst een instructeur in die mijhierin kan begeleiden :)

wat mij dus heel erg opvalt is dat er mensen zijn die zich zelf heel goed/geweldig vinden rijden en dan ook denken dat ze meteen een hulpmiddel er bij kunnen grijpen en dat dat dan maar goed gaat...
maar alles moet je leren, de feeling met een hulpmiddel is heel anders dan zonder hulpmiddel :)

Hier ben ik het helemaal mee eens :D .

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:55

MaritAriel schreef:
M_D_H schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens :D .

*\o/* *\o/*
we zijn het met elkaar eens *\o/* *\o/*
vet cool :D

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:09

M_D_H schreef:
*\o/* *\o/*
we zijn het met elkaar eens *\o/* *\o/*
vet cool :D

:= *\o/*

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:16

:P
dat viel me hier voergens best erg op,
in het begin was er een leuke discussie op gang hier, voorstanders en tegenstanders, die open stond voor elkaar kritieken en opmerkingen en die ook bereid waren aan elkaar toe te geven, waardoor er gewoon goed geluisterd (of eigenlijk gelezen) werd met elkaar.
daarna kwamen een aantal tegenstanders die weigerde te lezen, weigerde te luister en weigerde open te staan voor andere ideeen...
en die gewoon hun zin (dus dat de slof slecht was etc) wilde door drijven... desnoods door andere te beledigen etc...
en momenteel is er weer een leuke discussie op gang :)

(wilde dat even melden :o)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:17

M_D_H schreef:
in het begin was er een leuke discussie op gang hier, voorstanders en tegenstanders, die open stond voor elkaar kritieken en opmerkingen en die ook bereid waren aan elkaar toe te geven, waardoor er gewoon goed geluisterd (of eigenlijk gelezen) werd met elkaar.
daarna kwamen een aantal tegenstanders die weigerde te lezen, weigerde te luister en weigerde open te staan voor andere ideeen...
en die gewoon hun zin (dus dat de slof slecht was etc) wilde door drijven... desnoods door andere te beledigen etc...

Dat is meestal zo in dit soort topics , als er eenmaal 1 iemand is die persee zijn mening wil doordrammen word de rest ook meteen feller :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:18

M_D_H schreef:

Nja...welkom op Bokt... :')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:19

Een slof zelf is niet zoveel mis mee.
Zolang je hem maar niet om je paard hangt :')

Nee ik ben er niet zo'n voorstander van, maar dat kan ook komen doordat ik in mijn omgeving nog NOOIT iemand heb gezien die er goed gebruik van maakte.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:20

of gaan ze weg :)
ik ben weg gegaan, heb geen zin in onnodige discussies met iemand die zoveel (wederom niet banketstaaf bedoelt) onwaarheden vertelt...
en nu is het weer een leuk discussietopic geworden :))
je kunt zoveel van elkaar leren door gewoon elkaars meningen te lezen...
zou fijn zijn als dat overal kon :))

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:20

Bizzybijtje schreef:
M_D_H schreef:

Nja...welkom op Bokt... :')

ligt niet aan bokt :n
ligt aan het type mens wat het bericht typt :)
met die mensen zou je irl ook geen discussie kunnen voeren :)