[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:09

Afbeelding
Mijn houding is hier niet goed maar zo rijd ik dus los.
Afbeelding
Edit: nog eentje toegevoegd. Te weinig contact.

De fjord hierboven vind ik op de eerste en laatste foto het fijnst lopen. Jammer dat hij zo dik is geworden in de tussentijd, je ziet dat dat hem vooral op de tweede foto (niet link) in de weg zit.
Laatst bijgewerkt door KimE op 27-11-11 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:11

oow oke

Marcella

Olympus_ ziet er wel fijn uit, maar volgens mij mag het neusje er wel meer uit.

M_D_H

Sodeletuut schreef:
M_D_H schreef:
de fotos die je hebt gezien zijn ook nog niet super ontspannen, maar dat heb je mij nergens horen beweren ofwel?
want hij is ook nog niet zover...
gaande weg wordt het steeds beter :)
en ik heb er een paar goede ruiters bij gehad hoor :)
en mischien ben je eigenwijs maar ik ken mijn paard en ik heb 7 jaar drama gehad...
ik kan niemand aanraden op hem voorwaarts neerwaarts te gaan rijden :n

Nee dat is waar, maar voor aanleuning is toch ontspanning nodig?

zeker waar...
maar aan ontspanning moet je bij dit soort paarden gewoon aan het werken :))
en daar zijn we nu ook mee bezig :)
ik hoop ook dat we uiteindelijk voorwaarts neerwaarts kunnen rijden, maar voor dit moment is dat nog niet mogelijk...
op deze manier zoals ik net omschreef, zo werken wij aan de ontspanning, en dat gaat echt steeds beter :))
maar dit soort dingen kost nu eenmaal tijd... :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:13

Olympus_ schreef:
Afbeelding
Mijn houding is hier niet goed maar zo rijd ik dus los.

De fjord hierboven vind ik op de eerste en laatste foto het fijnst lopen. Jammer dat hij zo dik is geworden in de tussentijd, je ziet dat dat hem vooral op de tweede foto (niet link) in de weg zit.

netjes hoor kim :))
over de fjord ga ik met je mee :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:15

sommige mensen willen dat niet begrijpen, maar als je gewoon kunt halsstrekken en uitdraven dan lukt dat voorwaarts neerwaarst ook wel. maar alles heeft tijd nodig. ik heb denk ik wel 1 jaar ik een slakken tempo gereden, en mensen maar zeggen dat ik door moest rijden, maar ik was eindelijk blij dat ze rustig kom lopen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:16

M_D_H schreef:
hem...
euhm... moeten we het daarover hebben?
nee grapje... momenteel gaat het goed en blijft hij rustig...
maar eerder... njaa halsstrekken of uitdraven was vragen om moeilijk heden...
in stap kon het en gin het redelijk goed...
in draf... njaa, ik pakte altijd voor de zekerheid maar een plukje manen vast want het was altijd een enorme spurt naar voren met in eens sprongen naar links of rechts omdat hij iets zag oid :') _O-

Kón hij dat gewoon niet? Of was het echt een stukje karakter? Ik zou eerder het eerste denken :o Onbalans. Maar goed, je zegt dat hij verder niet scheef is of iets... Dan vind ik het een vreemd geval en vind ik het moeilijk :+

Wat betreft het niet kunnen dwingen ken ik dat maar al te goed :D Dat werkt bij mijn merrie ook averechts, gaat ze zichzelf vast zetten. Vandaar dat we ook met 'losse' dubbele longe longeren en die niet nog eens van bit naar singel zetten. Dan gaat ze opkrullen en alles vastzetten. En ontploffen en etteren. En dat kan ze heel goed :j (doet ze nu ook nog wel vaak). Qua je omschrijving kan ik er wel wat dingen in vinden, ik moet ook niet gaan 'kneden' of rare ophoudingen geven, maar idd tempo proberen te regelen met lichaam.

Ach, paardrijden blijft gewoon moeilijk... Ik vind het ook lastig het terug te halen, want het is alweer een tijdje terug dat ik heb gelest of in de bak heb getrained. Ik doe nu eigenlijk alles aan de longe.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:17

De fjord is in de tussentijd van Alblasserdam (kleigrond) verhuist naar Bladel (zandgrond). En van voordroog naar graszaadhooi en dit is al een wereld van verschil. Het enigste nadeel nu is dat ik niet iedere dag meer kan gaan.

Laatste foto in link is trouwens in Bladel.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4GXUEL6B.jpg
Even voor het idee niet dik meer, maar wel dik in wintervacht.

Sodeletuut

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:19

M_D_H, zou ik misschien ook nog antwoord mogen op mijn vraag? :o

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:22

mag ik vragen aan iedereen die hier actief is op wat voor nivo ze rijden? misschien is het ook fijn als de mensen dat bij de foto zetten die ze plaatsen, want voor een B proef hoeven ze niet perfect mooi boven in te lopen, maar ik het Z moet het dan weer wel.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:22

Helaas ben ik niet veel op bokt en heb ik dit topic net gevonden dus zelf nog geen tips kunnen geven.

Mijn eigen uitleg bij de foto van zo een 4 maanden terug, druk bezig met verder rechtrichten, activeren, en neus eruit. Op de foto begin ik net met een lichte verruiming op de diagonaal, net op het moment dat ik beide teugels op gelijk contact heb en vlak voordat de nieuwe buitenteugel het weer gaat overnemen. Mijn handen plaats ik bewust een stukje naar voren om te voorkomen dat hij in de verruiming achter de teugel kruipt.

Positief aan de foto vind ik zelf het feit dat hij er met zijn neusje uit is en de nek het hoogste punt is, hij ontspant en zijn achterbeen eronder brengt. (want dat was nog wel eens anders)

Negatief: Mijn hakken die ik destijds enorm op trok ook al is de pony op zit gereden. Er is een lichte taktfout. Er zou meer impuls moeten zijn, die zou er waarschijnlijk ook zijn als ik mij ellebogen netjes tegen het lichaam had. Maar de pony kroop destijds maar al te graag achter de teugel dus was er echt constant mee bezig zijn neus eruit te rijden.

Afbeelding

edit: Mijn niveau kan ik overigens niet aangeven, rijd geen wedstrijden met hem.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 27-11-11 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:23

Olympus fijne plaatjes! Op de tweede lijkt hij wat richting op voorhand te neigen, maar verder een ontspannen fijn plaatje :j

Wat betreft Marcellas fotos ga ik met mijn voorgangers mee; de eerste en de laatste (niet in link)
Echt super dat je hem weer in goede conditie hebt gekregen na die 'vetzak' :o :o periode. Graszaad doet een hoop goed. Die van mij staat er ook onbeperkt op - hele dag wat te knabbelen maar verder zit er weinig in. De kilos vlogen er af! (beetje té, ze krijgt nu were voordroog/hooi erbij).

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:25

lara: ze loopt wel onspanne, maar voor een middendraf zou ze achte meer mogen zakken en echt de berg op

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:26

Nicky_Rilana: Een valse knik blijft een valse knik. Dat heeft weinig met het niveau te maken :)
Dit topic(e.a. topics) is vooral theorie, kan ook niet anders, praktijk kun je niet overbrengen via internet.
En die theorie is imo ook erg belangrijk omdat je moet weten waar je naar toe wil. Erg handig als je foto's van jezelf terugziet en er dan kritisch naar kunt kijken.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:27

ja maar kijk naar mijn pony (ergens voor aan de pagina) is dat een vals knik?

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:27

Dat klopt Tancreda, goed gezien :D Omdat ik contact verlies, verlies ik de gehele impuls die ik opgewekt had bij de achterhand :) dat 'vloeit' als het ware weg uit zijn lichaam.
Ik rijd op M1 niveau overigens, om antwoord te geven op de vraag van nicky_rilana.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:28

nicky_rilana schreef:
ja maar kijk naar mijn pony (ergens voor aan de pagina) is dat een vals knik?

pagina 3 in het midden

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:30

Op de eerste foto's werd slecht kuil of niet gevoerd, maar wel kilo's brok erin. Was iedere winter een en al gevecht. Verhuist naar andere stal en daar werd super gevoerd alleen bleek die van mij dus een stofwisselings probleem overgehouden te hebben aan vorige stal met de nodige problemen. De onderste zichtbare foto was dus 24/7 op de wei met grasmasker en 7 dagen in de week rijden met 1x in de week een rit van 20-30 km. Door het fanatieke rijden begon hij alleen onregelmatig te lopen, maar te weinig vond de DA om iets duidelijk te zien. Tja en toen heb ik een beslissing genomen dat er iets moest veranderen.

Niveau staat bij de foto's. ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:32

nicky_rilana schreef:
lara: ze loopt wel onspanne, maar voor een middendraf zou ze achte meer mogen zakken en echt de berg op

Het is geen middendraf. Het is een verrruiming om de pony die destijds nog niet recht was het rechtuit lopen de vergemakkelijken. Klopt voor een middendraf is het zeker te slapjes, maar daarom staat er ook lichte verruiming boven de foto. :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:33

oow sorry verkeert gelezen, heeft te maken met dislexy ;) dus ook al die typfouten van mij

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:34

nicky_rilana schreef:
oow sorry verkeert gelezen, heeft te maken met dislexy ;) dus ook al die typfouten van mij

Geen probleem, dankje voor je reactie op mijn foto! :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:35

graag gedaan

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:35

Sodeletuut schreef:
M_D_H, zou ik misschien ook nog antwoord mogen op mijn vraag? :o

heb ik gegeven :?
Op de rest reageer ik morgen weer :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:36

Heeft alleen Nicky_rilana een mening over mn paard en de houding op de foto?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:36

vind iemand dat mijn pony een valse knik heeft? ze staat op pagina 3