Hermelientje schreef:Nu iets heel anders. Het element van de trainingswijze van Anky wat mij het minste aanstaat is dat extreme flexen. Ik vind het er niet zo fijn uitzien. Zo'n houding als jij aangeeft Jasmijn dat lijkt mij prima en dat geeft ook aantoonbaar goede resultaten. Maar ik heb soms het idee dat dat hele extreme flexen helemaal niet bedoeld is om het paard nog "losser" te maken maar dat het juist een manier is om het paard explosiever te maken, met name in zijn schouderbeweging. Zeg maar vergelijkbaar met het oppompen van de spieren bij cutting in de westernsport om de paarden zeer snel en krachtig te kunnen laten wenden. Dit is maar een idee van mij en het kan zijn dat ik er volledig naast zit. Meningen?
Ik vind het moeilijk om een mening daarover op papier te zetten omdat ik zelf mijn paarden niet zo ver door laat buigen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen van dat oppompen, maar dat heeft dan toch maar een tijdelijk effect.
Zelf vraag ik de paarden wel wat lager/ronder in het losrijden
En ik rij ook wel rechtuit met stelling, zowel in de lage/rondere houding als in de oprichting.
Mijn oprichting is ook wisselend, met nek hoogste punt.... maar ook net weer wat lager....
(en een beetje overdreven beenhulp maar dat is nu al niet meer nodig, daar ook niet maar had wat last van rondvliegende onderbenen)
En na heel lang zoeken kwam ik deze nog tegen waarbij ik hem wat korter vraag...... waarna ik mijn hand weer open om weer mijn hand te volgen maar daar is uiteraard geen foto van....
Zo, ik heb foto's geplaatst... die zie ook graag van anderen om iets te laten zien