Killyenn schreef:ukje schreef:Iemand met maatje 44 rijdt echt niet beroerder dan iemand met een maatje 32 (wat je in de ogen van sommige moet hebben om te mogen rijden.)
En daar twijfel ik aan. Ik zie in dit topic regelmatig de vergelijking 'dun en slechte ruiter' tegenover 'dik en goede ruiter' komen, maar dat is een vergelijking die natuurlijk nergens op slaat. Waar het om gaat is dat je veel meer kunt doen en voelen als je geen overgewicht heb, of dat nu 5 kilo of 50 kilo is. Dat zal in het begin misschien weinig te merken zijn, maar hoe verder je komt hoe moeilijker het wordt je paard te begeleiden, omdat er steeds meer communicatie nodig is, die gestoord wordt door overtollig vet wat men niet kan controleren. In tegenstelling tot de hele gespierde man, die eerder aangehaald werd. Die mag dan wel zwaar zijn, maar heeft ook over zijn hele lichaam controle.
Gezond eten is tegenwoordig inderdaad opvallend moeilijk, vandaar ook het vele overgewicht.
Ik heb aardig wat meegelezen en zitten twijfelen of ik wel of niet moest reageren. En ik ben het eigenlijk wel met bovenstaande eens..
Maar TS laten we eerlijk wezen als we het hebben over zielig vinden over het gewicht dat een paard met zich meedraagt, een paard is zoiezo niet gemaakt om mensen te dragen dus als je het zo zielig vind moet je er zelf ook niet opstappen ongeacht je gewicht..

Je bent of een plank of te dik in de wereld waarin modellen liever wandelende skeletten zijn... Maar alleen de meiden die door de trailies van de stal van het paard te halen zijn mogen rijden? 

)