Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Professor schreef:Het bekken word alleen gekanteld bij verzamelende oefeningen, dus niet bij wijken voor de kuit, wel bij Schoolstap, verz draf, galop, en vooral de overgangen en tempi wisselingen.
fransje23 schreef:Professor schreef:Het bekken word alleen gekanteld bij verzamelende oefeningen, dus niet bij wijken voor de kuit, wel bij Schoolstap, verz draf, galop, en vooral de overgangen en tempi wisselingen.
Ik zou graag wat meer uitleg over de schoolstap krijgen. Heb pas enkele maanden geleden van deze term gehoord maar wil er graag meer over weten
Woodstock schreef:Professor schreef:Het bekken kantelen kan niet eenzijdig dit is anatomisch niet mogelijk.
Dat klopt, het bekken zelf kan alleen dorsaal en ventraal kantelen (omhoog en omlaag). Het sacrum (waar het bekken aan gekoppeld is) heeft echter wel transversale assen, en kan dus wel zijwaarts kantelen, en brengt weer gevolgen voor het bekken met zich mee.
xmarliez schreef:Recreatiepaarden bestaan er voor mij niet. Er bestaan wel recreatie ruiters maar dat wil niet zeggen dat het paard niets in zijn mars heeft. Ik ga daar dus niet in mee. Ieder paard heeft dezelfde spieren en botten en door genoeg en vooral de juiste training kun je denk ik met ieder paard heel ver komen.
Als een paard aangeeft dat het genoeg is moet je ook stoppen maar wanneer is het genoeg? Als je, je paard altijd correct traint en de tijd er voor neemt komt de draagkracht en verzameling vanzelf en tja dat heeft gewoon heel veel tijd nodig.. maar uiteindelijk denk ik gewoon dat die tijd er voor zorgt dat alles mogelijk is.
fransje23 schreef:Ik zou graag wat meer uitleg over de schoolstap krijgen. Heb pas enkele maanden geleden van deze term gehoord maar wil er graag meer over weten
Professor schreef:fransje23 schreef:Ik zou graag wat meer uitleg over de schoolstap krijgen. Heb pas enkele maanden geleden van deze term gehoord maar wil er graag meer over weten
De schoolstap (pas d´école) is een stap met de diogonale beenzetting van de draf, echter zonder zweefmoment.
Het is een oefening voor de juiste werking van de rug en daardoor tot verhoging van de impuls en van de lichtheid. De oefening is zeer nuttig om het juiste verband te krijgen tussen achterhand en voorhand.
liberty22 schreef:o ok , diagonale beenzetting , maar het word geen telgang genoemd omdat er geen zweefmoment tussen zit
Mindfields schreef:Ik had een slecht gebouwd paard met een erg lastig karakter etc. Hij heeft uiteindelijk toch leren piafferen, misschien niet zoals Fuego op de WEG, maar toch, hij deed het wel. Is de vos van de uebertreten foto.
Professor schreef:liberty22 schreef:o ok , diagonale beenzetting , maar het word geen telgang genoemd omdat er geen zweefmoment tussen zit
Telgang is een laterale beenzetting, linksachter + linksvoor, rechtachter + rechtsvoor.
Diogonale beenzetting: linksachter + rechtsvoor, rechtsachter + linksvoor. dan 4 benen op de grond en dan weer verder.