sommige hier zijn zo negatief over ene paard dat zo goed scoort. als ik het me goed herinner was dat toendertijd met anky en haar paarden ook zo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
anneliesdj schreef:Ik ben ook niet kapot van Edward maar ik vind dat hij Totilas wél heel goed rijd
Overigens vind ik persoonlijk dat er toppers rondlopen die veel beroerder (en mn paardonvriendelijk) rijden dus ik snap niet goed waarom er dan gestruikeld wordt over Edward.
anneliesdj schreef:Miska schreef:Omdat het nu over dat extreme voorbeen ging van Totilas in tegenstelling van het achterbeen en verder heb je ook zeker gelijk!
De topictitel gaat over het achterbeen en dat snap ik dus ook niet![]()
Als er nu Salinero stond...
anneliesdj schreef:Die foto's zijn idd niet te vergelijken.
Maar Bomba; we zijn het er toch wel over eens dat dit Totilas manier van bewegen is of niet?
Bomba schreef:Nee, wat me stoort is dat iedereen Totilas nu roemt als het beste dressuurpaard alle tijden, terwijl hij iets toont waarvan in de reglementen staat dat het niet zo hoort. Het gaat men dus om het spektakel, en niet meer op de kunst van de dressuur.
Bomba schreef:Nee, wat me stoort is dat iedereen Totilas nu roemt als het beste dressuurpaard alle tijden, terwijl hij iets toont waarvan in de reglementen staat dat het niet zo hoort. Het gaat men dus om het spektakel, en niet meer op de kunst van de dressuur.
Bomba schreef:Precies Annelies.. In het FEI reglement wordt ook vermeld dat bijvoorbeeld in de passage de hoef van het opgetilde voorbeen, niet hoger mag komen dan halverwege het pijpbeen van het andere voorbeen.
Overigens heb ik hier al eens een discussie over gestart: [RT-D] Totilas, is het niet te extreem?
Edit: Dit waren overigens bijbehorende foto's.
anneliesdj schreef:Bomba schreef:De foto van Totilas ook niet.. Zou iets goed mis zijn als dat passage is..
Wat is het volgens jou dan?
Als ik de manier van bewegen zie komt er niet veel in aanmerking behalve passage.
Voor een uitgestrekte draf heeft hij te weinig stuwing en halslengte.