Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als mijn paard wéér maar eens op mijn tenen gaat staan krijgt ze heus wel eens een klap tegen haar schouder, als ze weer eens probeert te bijten krijgt ze een tik teken haar snoet, als ik iets 100 keer vraag en ze doet het nog stééds niet, ja dan verlies ik mijn geduld en durf ik roepen tegen haar of haar onpaardelijk behandelen.

Een aanrader aan de dondersteentjes onder ons
malloesje schreef:Of een paard wat aan de kletter gaat met je zit terug rijden. Nog zo'n dooddoener is met trailerladen, een keer met de bats eroverheen werkt vaak beter dan ervoor gaan staan om op je allerliefst te vragen of ie alsjeblief de trailer in wil
Koningss schreef:Ik wel, bij deze bokkers: Ik rijd niet altijd volgens het boekje!
Na weer een topic dat zojuist gesloten is over een ruiter die de stang horizontaal in de mond van het paard had zitten, want die ruiter was wel heel dieronvriendelijk!! En dat werd allemaal uit gemaakt van één enkele foto, waarschijnlijk werd het paard gewoon even doorgevraagd/op de plek gezet en was het beeld daarna waarschijnlijk een stuk aangenamer.
Dus welke bokker durft ervoor uit te komen dat je ook je paard wel eens strenger door moet vragen of op de plek moet zetten om een gewenst resultaat te krijgen en weer fijn door te kunnen rijden? in mijn ogen niks mis mee maar voor sommige hier op bokt regel rechte mishandeling
)

Lusitana schreef:Een paard kan bv door plots draaien van zijn hoofd naar een vlieg het bit door de mond getrokken krijgen!
! Huertecilla schreef:Lusitana schreef:Een paard kan bv door plots draaien van zijn hoofd naar een vlieg het bit door de mond getrokken krijgen!
..en doet zo een schrikdraad-ervaring op met het bit, waardoor het geen neutraal signaalmiddel meer is![]()
Zie je nú wat de onvermijdelijke valkuil ervan is? Je kan niet voorkomen dat het als een e-prikstok is, dat er een negatieve associatie ontstaat.
Maar goed daar zit de basis onder dit topic al niet mee
tegen de hooiruif.... Moet ik die hele hooiruif nu maar weghalen dan?