Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:42

Ayasha schreef:
lovestimba schreef:
het slaat gewoon nergens op, op wedstrijd word er ook erg op afgekeurt....
ik heb een buikje en in de galop waait mijn jasje open en dan zie je dat... en dan krijg ik gelijk minder punten.. en het lag echt niet aan de verzorging voor de rest, want de knotjes van me paard zaten keurig netjes mijn eigen haar zat ook netjes alles zag er gewoon goed verzorgt uit dus ik weet gewoon zeker dat het was. maar ik vind zowie zo dat ze je gewoon moeten nemen hoe je bent wat maakt het uit dik of dun het gaat er toch om hoe je paard loopt en niet om jou... *D

Heeft de jury je verteld dat het om je buik ging of heb jij dat zelf geconcludeerd? :?
Als het een conclusie is, vind ik het een hele straffe veroordeling... En dat voor iemand die hier post omdat ze het niet leuk vind dat mensen veroordeeld worden :+

als je 3 reacties boven je had gekeken had je het gezien. :Y)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:49

Ania schreef:
mltex schreef:
? ik zie het nou precies andersom om eerlijk te zijn..... vind de dunnetjes buitengewoon zeldzaam

Echt? Misschien zit ik net in de verkeerde kringen? Mij valt het juist op dat het allemaal maar smaller, dunner, langer, mooier, en knapper moet. En indd, slank wordt naar mijn idee met succes gelinkt.
Overigens bedankt voor de complimenten :) :o

ik moet zeggen dat ik ook bijna nooit slanke mensen op paarden zie rijden...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:36

Ania schreef:
Ik word regelmatig geconfronteerd met het feit dat ik eigenlijk te dik ben voor een ruiter.
Ik ben 180cm en weeg 72 kilo. Heb broekmaat 40 en heb helaas de pech dat ik XL kuiten heb (43-44 cm omtrek).
Ik begrijp er echt niks van. Behalve dat ik stevige benen heb, is mijn BMI gewoon goed. Mijn conditie is goed en ik heb niet het idee dat ik in de categorie dik val. Mijn buik is ook gewoon plat.
Toch krijg ik regelmatig te horen dat ik te dik ben voor een amazone. Op een stal werd er zelfs van me verwacht dat ik "enkele kilo's" afviel omdat ik niet representatief zou zijn zo. Het paste in het totaalplaatje/uitstraling van de stal. Oftewel ik viel op tussen alle andere meiden met maatje 34/36.
Laatst werd ik zelfs aangesproken dat ik maar beter moest gaan mennen. Omdat dat beter bij me zou staan. Komt best hard aan allemaal.

Ligt het nou aan mij of is het echt zo dat het allemaal maar smaller en mooier moet? Ben ik echt te dik om representatief te kunnen zijn voor een amazone? Is er tegenwoordig een limiet aan broekmaten om te mogen paardrijden? Zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt? Hoe gaan jullie ermee om?

Ik heb niet alle 15 blz doorgelezen, maar wil even pur sang op TS reageren :). Meid, ik zou een moord doen voor jouw maat 40 :j :). Je staat hardstikke mooi op die fries in je profiel en je hebt geen enkele reden om "enkele kilo's" af te vallen. Lekker laten lüllen dus!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:11

lovestimba schreef:
joyce2 schreef:
Kan het me bijna niet voorstellen dat ze zoiets op je protocol zetten. Als ze dat wel doen, zou ik een klacht indienen!

nou het stond niet echt op het protecol ze zeiden het bij de prijs uitreiking....:s

ik snap het niet,eerder zei je dat het geschreven was?

en idd,maat 42 is de gemiddelde broekmaat in NL.
ik heb nu nog net maat 44,ben druk bezig met afvallen,maar dan zou ik dus ook 'vet' zijn..........

idd lekker laten kletsen

Suus

Re: Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:14

Ik heb alleen het openingsbericht gelezen. Ik vind het echt BELACHELIJK gewoon. Ik ben dus ook 1.80 m en 71 kg en ik ben gewoon gezond qua gewicht. Als iemand tegen mij zou zeggen je bent te dik voor op een paard, dan zou ik 'm recht in z'n gezicht uitlachen. Of zeggen "beter dan zoals jij, te lelijk voor op een paard...".

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:40

loveRoes schreef:
Heb even in je profiel gekeken, volgens mij is er echt helemaal niets maar dan ook echt niets mis met jou gewicht, gewoon 'normaal'!
Het is heel moeilijk maar je moet je er echt niets van aantrekken!
Zelf ben ik wel redelijk slank maatje 34/36 soms wel 38. Maar echt ik ben een keertje gevraagd door een modellenbureau of ik bij hun model wilde worden, maar dan moest k wel nog even afvallen hoor! nou mooi niet dus, graatje mager zodat je om de 10 sec neer valt en nooit meer mag genieten van eten (heel belangrijk voor mij :) ) Blijf lekker zoals je bent en laat je niet verplicht voelen om er uit te zien zoals andere mensen je graag zien!!

Dat heb ik ook gehad toen ik 18 was! _O- Maar moest idd wel even van maatje 38 naar 34 gaan. Ik geloof dat ik 'dikke doei' zei :D
Nu heb ik maat 40/42 en daar moet ik goed m'n best voor doen (dieeten bedoel ik O:) )

TS, ik ben 3 cm kleiner dan jij en weeg een kilootje meer, maar ik vind mezelf ook niet te dik, ik heb dan vrij slanke benen maar jouw platte buik wil ik wel van je overnemen :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:22

laatmaar1987 schreef:
Ik vind het echt onzin hoor! kan het begrijpen als je op een pony stapt
(ijslanders, haflingers en fjorden uigezonderd), maar een paard heeft er
echt geen moeite mee... En het ziet er ook niet raar uit...

En u bent bij deze van harte bedankt.. :\
http://i258.photobucket.com/albums/hh27 ... 2009_6.jpg

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:23

nou idd,lekker aardig allemaal weer........

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:26

Citaat:
Paardrijden is toch niet voor mensen die 45 wegen? wat maakt de kilo's nou uit als je maar op een paard zit die je kan houden niet byv een Dpony.

Waarom zou paardrijden niet voor lichte mensen zijn...? 8)7

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:27

haha dat is idd ook weer een rare opmerking............rare mensen soms....

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:29

Toad schreef:
ik moet zeggen dat ik ook bijna nooit slanke mensen op paarden zie rijden...

Hahaha dat vind ik echt klinkklare onzin, ik weet niet waar je dan kijkt :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:29

Ik denk dat het woordje 'uitsluitend' mist :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:30

laat ik zo zeggen,hier rijden mensen van verschillende maten op verschillende paarden....slank en stevig..........groot en klein

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:31

Niets van aantrekken, je hebt een mooi figuur!!!!
Kijk maar eens in mijn profiel.... Ik ben ieniemienie en dat is ook niet altijd even makkelijk.
Wat maakt het trouwens uit? Als je maar lekker rondstuurt toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:59

ziamara schreef:
als je 3 reacties boven je had gekeken had je het gezien. :Y)

Excuseer dat ik ergens overheen lees :+

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:39

het valt me wel op dat als je bij de hogere klasses kijkt, Pix St. Georges bijvoorbeeld, je daar hoofdzakelijk dunne latjes ziet. ik denk dat t te maken heeft met je conditie, in die klasse rijden toch meestal wel topsporters. Maar in de basissport zie je mensen van alle soorten en maten.
Zou t eigenlijk uitmaken als je slanker bent?
anders gezegd, zou je beter kunnen paardrijden als je slank en strak bent?
Heb zelf t idee van wel, ook weer extramotivatie om af te vallen :P, je kan mss beter met de beweging mee gaan

Ik snap ergens wel dat er een plaatje neergezet moet worden (t is bijna te vergelijken met modellenwerk op zon manier), maar over het verhaal van TS, echt onzin, je bent niet eens 'stevig'.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:42

Je gewicht kan je behoorlijk in de weg zitten, zeker als je wat verder komt. Maar zolang je alleen voor je hobby rijdt is dat niks om je druk over te maken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:50

Urielle schreef:
laatmaar1987 schreef:
Ik vind het echt onzin hoor! kan het begrijpen als je op een pony stapt
(ijslanders, haflingers en fjorden uigezonderd), maar een paard heeft er
echt geen moeite mee... En het ziet er ook niet raar uit...

En u bent bij deze van harte bedankt.. :\
http://i258.photobucket.com/albums/hh27 ... 2009_6.jpg

Waarom IJslanders Haffies en Forden uitgezonderd.
Zijn toch ook pony's.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:54

jeetje wat belachelijk! jij ben absoluut niet dik.... Ik heb wel een te hoog BMI (dacht 28) maar geen hoe ze dan zouden reageren als ik op een pony de ring instap :') ben wel 1.64 dus jah :=

paulien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:52

haha al die meiden eten te weinig;) ik heb altijd het excuus dat ik brede schouders, en dikke kuiten heb te danken aan het paardrijden :Y) :Y) :Y) :D :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:01

Sweetdreams schreef:
het valt me wel op dat als je bij de hogere klasses kijkt, Pix St. Georges bijvoorbeeld, je daar hoofdzakelijk dunne latjes ziet. ik denk dat t te maken heeft met je conditie, in die klasse rijden toch meestal wel topsporters. Maar in de basissport zie je mensen van alle soorten en maten.
Zou t eigenlijk uitmaken als je slanker bent?
anders gezegd, zou je beter kunnen paardrijden als je slank en strak bent?
Heb zelf t idee van wel, ook weer extramotivatie om af te vallen :P, je kan mss beter met de beweging mee gaan

Ik vond het afgelopen keer in Eindhoven behoorlijk meevallen (tegenvallen? ligt eraan hoe je het bekijkt) met de slanke amazones, de meerderheid had toch echt een heel gemiddeld figuur.
Ik denk dat het wel scheelt: de meeste mensen die op dat niveau rijden, rijden professioneel. Toen ik zelf voor een dressuurstal reed, was ik van al het rijden/poetsen/zadelen/paarden wassen binnen 3 maanden ook nog maar 45 kilo. Toen ik stopte voor een kantoorbaan en nog 'maar' 2 paarden per dag reed, werd dat al binnen een maand 65! Ik moet zeggen dat ik op kantoor ook veel meer zat te snaaien hoor, op stal had ik daar echt geen tijd voor.

Wat ik vooral vind schelen met paardrijden is de vorm van je benen. Als ik slank ben, is de binnenkant van mijn bovenbenen vlak, als ik dikker ben worden die rond. En dat maakt echt een groot verschil in stabiliteit van de zit, in efficientie van beenhulpen en ook voor het oog. Mijn buik en kont heb ik geen last van, ik denk eigenlijk zelfs dat ik gemakkelijker en steviger zit op mijn vetjes dan op mijn 'huid over zitbeenknobbels'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:03

Wudo schreef:
haha al die meiden eten te weinig;) ik heb altijd het excuus dat ik brede schouders, en dikke kuiten heb te danken aan het paardrijden :Y) :Y) :Y) :D :D

Wat een vreemde conclusie. :+

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:05

dan zou ik qua lengte en gewicht dus ook een dikzak zijn :') met m,n 1.86 en 69kg (kijk maar in m'n profiel voor foto's)
heb alleen wat slankere kuiten dan jij. maar rij momenteel ook in rijbroek 38/40 hoor:P

die andere mensen zijn gewoon veeels te dun.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:09

Je moet het gewicht aannemen waar jij je lekker bijvoelt. En al die mensen die nu slank en dun zijn moeten er of hard voor werken om zo te blijven of ze zijn nog jong en als ze 30 zijn ongeveer worden ze vanzelf stevig. Sorry voor de ouderen waar dit niet voor geld maar in de meeste gevallen veranderd je metabolisme na je 30ste

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:46

Het zal waarschijnlijk al 100 keer genoemd zijn, maar met jou gewicht en lengte vind ik jou helemaal niet dik!
Rare mensen die zoiets zeggen ;)