Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NHevaVD schreef:Citaat:en daarom heb je talentvolle paarden en minder talentvolle paarden.
als ik die van mij pas met 4 aan het werk ga zetten dan heb ik een hoop geld weggegooid.
ja dan kijk ik alleen naar mezelf en dat doen we allemaal ben ik van overtuigd.
Geld gaat het dus om?Vandaar die reacties......
suleilitha schreef:Om een vierjarige probleemloos zonder schoppen met alle hoeven in de neusgaten in de L2 te laten lopen, mét winst, is niet zo ingewikkeld, hoor. Mits je een paard hebt met aanleg en een ruiter die KAN rijden
Moniek schreef:En het gekke is dat juist lastig is om een talentvolle al met 2.5 aan het werk te schoppen. Een
dat had ik juist al uitgelegd ze word uitgebracht in the futurity dit is uitsluitend voor 3 en 4jarige.
in de reining werkt et even heel anders dan de dressuur en zijn klasses en leeftijden
LDRD schreef:Moniek schreef:En het gekke is dat juist lastig is om een talentvolle al met 2.5 aan het werk te schoppen. Een
dat had ik juist al uitgelegd ze word uitgebracht in the futurity dit is uitsluitend voor 3 en 4jarige.
in de reining werkt et even heel anders dan de dressuur en zijn klasses en leeftijden
Yep...ik denk alleen in dressuur.....excuus.....
NoaSky schreef:Pff bedankt voor jullie reactie's!
Blijf ik toch mooi zo doorgaan en mezelf niets aantrekken van anderen op stal!
Blijf het verder even volgen, vind jullie verschillende meningen enorm boeiend en dan kan ik de volgende keer een 'wijs' weerwoord geven als ik weer commentaar krijg dat ik nog niet op mn 2 (en bijna half) jarige rijd!
suleilitha schreef:Ik zie er niks ernstigs in als je gedurende een halve minuut op een twee en een half jarige gaat zitten, daarvan gaan ze echt niet kapot, hoor...
En wat voor kinderen geldt, geldt net zo goed voor paarden, een menselijke topsporter begint ook niet na zijn dertigste...
Michelle96 schreef:suleilitha schreef:Ik zie er niks ernstigs in als je gedurende een halve minuut op een twee en een half jarige gaat zitten, daarvan gaan ze echt niet kapot, hoor...
En wat voor kinderen geldt, geldt net zo goed voor paarden, een menselijke topsporter begint ook niet na zijn dertigste...
\\dat ben ik helemaal met je eens
maar gewoon een uur of zo gaan rijden en naar beneden trekken vind ik wel weer anders .
suleilitha schreef:Nou tja, dat zou niet in me opkomen maar dat is ook niet de normale gang van zaken bij aanstaande sportpaarden.
Klopt Jollie, dat valt ook niet onder de noemer inrijden, maar hoort bij het voorwerk... verder is het ook niet gebruikelijk om driejarigen nou maar een uur te gaan rijden, nergens voor nodig.
KiWiKo schreef:daarintegen wil ik wel dat het paard correct loopt onder me, ook al heeft die voor de eerste keer een ruiter op zijn rug
dus ik ga bij pas een al voor de nageeflijkheid (even voor de duidelijkheid, das wat anders dan het krulletje)