modie schreef:Wellicht jammer, dat de paarden het niet als zo'n mooie aanvulling ervaren.
Er beginnen nl steeds meer bio-mechanische boeken op de markt te verschijnen die dit nl tegenspreken: Dat het een mooie aanvulling is.
Beste Modie, ik kan je dringend adviseren om eens zo'n DVD of boek te bekijken samen met iemand die op de hoogte is van de laatste wetenschappelijke onderzoeken in de biomechanica. Ik heb dat namelijk mogen doen en het was heel verhelderend, die persoon kon alle zgn. bewijzen van biomechanica die gebruikt/misbruikt werden om LDR rijden te veroordelen perfect weerleggen en liet geen spaan heel van de zgn. wetenschappelijke basis van deze boeken en DVD (let wel: deze persoon was zeker niet pro LDR in eerste instantie!!). Oftewel: je moet niet alles geloven wat je leest.
Als iemand objectief iets wil bekijken is dat een heel ander uitgangspunt dan iemand die al een bepaalde mening toegedaan is en vervolgens "bewijsmateriaal" gaat verzamelen om die mening te staven. In dat geval laat diegene namelijk alle mogelijke onderzoeken die niet voor hun mening spreken links liggen en krijg je dus een behoorlijk gekleurd beeld.
Hoe doe je dat? Ik zou dat nl ook wel willen kunnen... Als mijn paard iets heeft dat ie dat gewoon kan zeggen, scheelt een hoop gedoe met dierenartsen.