LDR, Hyperflexie en Rolkur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Re: LDR, Hyperflexie en Rolkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:44

Mag u gerust zeggen hoor en van mening zijn pharagirlke.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:47

pharagirlke schreef:
En dat zagen we natuurlijk niet bij het eerder getoonde voorbeeld van Alrich... Maar dat was een moeilijk paard die mag dat :D

U moet niet niets zeggen, wanneer u het niet anders kan, dan bent u er te dom voor.
Dat waren de woorden van mijn Leermeester, wanneer ik zoiets zei in een gesprek, wanneer ik iets ongefundeerd´s zei.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:47

En weer die persoonlijke aanval ipv degelijk beargumenteren. Veel hebt u er dan niet van geleerd precies.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-09-09 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:49

Meneer Professor als ik u een tip mag geven, pas een beetje op wat u plaatst ik heb al een 2e ow en mijn 1e ban. En ik schrijf volgens mij niet zo scherp als u?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:50

Als je dergelijke maatregelen bespreekt kan er nog een 3e bijkomen... Ik weet niet of u dat weet :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:53

Nee dat wist ik niet, nu wel doe zo veel fout tegen de regels in. Ga steeds meer op meneer Sjefke Janssen lijken, beetje humor moet kunnen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:55

pharagirlke schreef:
En weer die persoonlijke aanval ipv degelijk beargumenteren. Veel hebt u er dan niet van geleerd precies.

Kunt u niet lezen wat ik schrijf, dat is tegen mij gezegd, wanneer ik niet argumenteren kon.
Sorry maar aub leest u beter.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:57

FaberSmid schreef:
Meneer Professor als ik u een tip mag geven, pas een beetje op wat u plaatst ik heb al een 2e ow en mijn 1e ban. En ik schrijf volgens mij niet zo scherp als u?

Mijnheer FaberSmid, dat kan wel zijn, maar als op een topic, steeds weer dezelfde mensen rel komen schoppen, en geen gefundeerde antwoorden geven.
Geen respekt hebben voor anderen, en dan met van die smilies, omdat men het niet normaal schrijven kan, dan kan ik ook weleens uit mijn slof schieten.
Het is nl niet de eerste keer dat dit gebeurd. Dat leeghoofdig schrijven, niets wat werkelijk de discussie een inhoudt geeft.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:00

Professor, wie was dan uw Leermeester?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:01

Wie weet is het toegestaan ow en ban als bij estafette door te geven, dan mag u die van u wel aan mij geven.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:09

Jannepauli schreef:

Die dit zei???

RICHTIG REITEN REICHT!
Major a.D. Paul Stecken anlässlich seines 90. Geburtstags!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:27

Professor schreef:
Mijnheer FaberSmid, dat kan wel zijn, maar als op een topic, steeds weer dezelfde mensen rel komen schoppen, en geen gefundeerde antwoorden geven.
Geen respekt hebben voor anderen, en dan met van die smilies, omdat men het niet normaal schrijven kan, dan kan ik ook weleens uit mijn slof schieten.
Het is nl niet de eerste keer dat dit gebeurd. Dat leeghoofdig schrijven, niets wat werkelijk de discussie een inhoudt geeft.

Sorry, maar dit vind ik geen nette reactie. En ondanks al uw ervaring weiger ik te geloven dat u alle wijsheid in pacht heeft. Spijt me. Er leiden namelijk meerdere wegen naar Rome en resultaten van onderzoeken kunnen verschillen. Elk mens denkt subjectief, alles is ingegeven door een eigen mening. En meningen kunnen verschillen. Dat dient te worden gerespecteerd. Zowel in dit topic als in andere topics doet u uitspraken die tot discussie leiden. En door de manier waarop u hierop reageert worden deze discussies steeds feller. In tegenstelling tot uw reacties blijft de heer Fabersmid opener in de discussie zitten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:30

Professor schreef:
Jannepauli schreef:

Die dit zei???

RICHTIG REITEN REICHT!
Major a.D. Paul Stecken anlässlich seines 90. Geburtstags!

Kijk aan - geeft u zelf nog les? Waar, als ik vragen mag?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 07:16

FaberSmid schreef:
zipje71 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=SQeLuEpl ... re=related

aan het eind van de proef het ene handje speciaal voor FS

Dat is niks nieuws, mijn vraag was naar een foto van u. Ik kan dat niet u wel?
Trouwens dit is een dame die ik ook kan bewonderen, die heeft haar fouten van rollkur toegegeven en is weer echt dressuur gaan rijden.

u draait wederom, ik heb nooit gezegd dat ik dit kan en de vraag was volgens mij om een foto van Kyra of isabel. Bij deze een filmpje. Waarom u dan weer over rollkur begint snap ik echt niet. Het ging om het feit hoe knap het wel niet was om met 1 hand te piafferen
( En volgens mij rijdt isabel nog steeds rollkur, alleen niet met al haar paarden.)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 07:52

Ik meende het eerder ook al aan te halen. Isabell gebruikt al evenlang LDR en rollkur dan Anky. Laten we vooral niet vergeten dat ldr al decennia lang onder het springwereldje meer regel is dan uitzondering en zeker in Duitsland.
Wederom heeft dat er toe geleid dat ze ook jarenlang aan de top konden meedraaien en bekend stonden als de paardennatie.

Kyra vind ik zelf absoluut geen fijne amazone, ik vind ze redelijk brut rijden en met weinig gevoel. En haar houding....
Maar kijk ze heeft haar sporen vroeger verdient en teert daar nu nog wat op verder dus goed voor haar.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:15

...... en ik las gisteren op het duitse Reitforum dat één van de eersten die de Rollkür in de dressurwereld introduceerde, Nicole Uphoff is geweest... dat werpt toch wel een ander licht op de heksenjacht die nu voornamelijk op het koppel vG-SJ gericht is.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:21

Die hekse op VG and SJ is vnl gekomen door het succes. Een koppel dat meerdere paarden laat uitblinken op het hoogste niveau is niet iedereen gegeven en doet veel mensen de ogen uitsteken. En zoals het een mens beaamt is slechtspreken vaak gemakkelijker dan te erkennen.
Dus plots werd het rijden bekritiseerd, wat zowieso zijn oorsprong elders heeft. Maar Sjef zelf heeft een scherp oog en richt zich op topsport dat met een amazonde die beschikt over goed ruitergevoel en coordinatie is al een stap in de goede richting. Voeg daarbij een supergetalenteerd paard en dan heb je de mix van succes die dat koppel al jarenlang nastreeft.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:33

"dat werpt toch wel een ander licht op de heksenjacht die nu voornamelijk op het koppel vG-SJ gericht is.
Die hekse op VG and SJ is vnl gekomen door het succes. Een koppel dat meerdere paarden laat uitblinken op het hoogste niveau is niet iedereen gegeven en doet veel mensen de ogen uitsteken. En zoals het een mens beaamt is slechtspreken vaak gemakkelijker dan te erkennen."

Ga hier in mee, valt me namelijk op dat beide heren sinds de giga resultaten van het NL equipe op het EK in Windsor opeens heel actief zijn op Bokt.
Doen me denken aan die 2 (oude) mannetjes op dat balkonnetje van de Muppetshow ;)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:50

aslo schreef:
"dat werpt toch wel een ander licht op de heksenjacht die nu voornamelijk op het koppel vG-SJ gericht is.
Die hekse op VG and SJ is vnl gekomen door het succes. Een koppel dat meerdere paarden laat uitblinken op het hoogste niveau is niet iedereen gegeven en doet veel mensen de ogen uitsteken. En zoals het een mens beaamt is slechtspreken vaak gemakkelijker dan te erkennen."

Ga hier in mee, valt me namelijk op dat beide heren sinds de giga resultaten van het NL equipe op het EK in Windsor opeens heel actief zijn op Bokt.
Doen me denken aan die 2 (oude) mannetjes op dat balkonnetje van de Muppetshow ;)

_O-

Ja dat van Nicole Uphoff had ik ook gelezen en volgens mij heeft ze zelfs wel eens met dr Klimke in één equipe gereden. Ben benieuwd of de dr haar toen heeft aangesproken op haar "schandelijke"gedrag

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:56

bulck schreef:
Ik meende het eerder ook al aan te halen. Isabell gebruikt al evenlang LDR en rollkur dan Anky. Laten we vooral niet vergeten dat ldr al decennia lang onder het springwereldje meer regel is dan uitzondering en zeker in Duitsland.

Bedenk dat het de Heer Jánsen is die zich de naam ´Hollandse School´ toeëigent voor het hyperflexen op P+ en relatief ontspannen door R-.

De basis gaat naar Baucher.
LDR, Rollkur, Hollandse School is een allemaal een smaakvriant van de leer van Baucher. Deze maakte er net als Jansen grote furore mee omdat het wérkt: het leídt naar een schijnbaar beleerd paard omdat het volgens de wens voorgeschreven oefeningen uitvoert.

De Heer Baucher toonde zich een groot man door zich én te ontwikkelen boven zijn eigen succes én zich openlijk in te zetten om zijn dwaalweg te herstellen.
Baucher leerde dat zijn paarden niet beleerd waren, maar geautomatiseerd. Dat hij had zijn paarden niets meer bijgebracht dan een routine onder druk, dat ze niets begrépen en buiten de kunstjesring nergens voor deugden.

Vandaag de dag is de ringdressuur ook totaal los van enige functionaliteit. De ´meerwaarde´ van zogenaamd opgeleide paarden is dat ze druipend van het stresszweet een kunstje in een omheinde zandbak kunnen; niet beleerd zijn tot rijpaard. Het boegbeeld van de Hollandse School heeft een bereden agent nodig als een toeschouwer een scheet laat.
De geschiedenis heeft zich herhaald.

De Heer Baucher toonde zich een groot mens in zijn ontwikkeling en persoonlijke niveau. Nu de FEI dressuur.

hc (instructeur boodschappendressuur)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:00

Dat is uw mening HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:00

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:09

HC... de toevoeging die jij sinds kort aan je ondertekening vermeldt, geeft m.i. wel aan dat jij daarmee jezelf diskwalificeert van het hebben van enigerlei mening over dressuur. :+

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:19

Mond open, dus kracht
http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... 0%26um%3D1

Precies de voorganger van Totilas niet? Dat trage achterbeen, dat hier duidelijk niet overeenkomt met het voorbeen gebruik.. En dan geef ik nog het voordeel van de hoek van waaruit de foto geplaatst is

Mooi aaneen gereden? Ik zie weggedrukte rug, spanning in bovenlijn en een traag achterbeen.

MAw als je fouten wil zien kan je ze zien. Neemt niet weg dat deze persoon een icoon was in zijn tijd. En met zijn palmares terecht ook.
Laatst bijgewerkt door bulck op 15-09-09 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:24

Jannepauli schreef:
HC... de toevoeging die jij sinds kort aan je ondertekening vermeldt, geeft m.i. wel aan dat jij daarmee jezelf diskwalificeert van het hebben van enigerlei mening over dressuur. :+

Boodschappendressuur :)*

Dressuur = de kunst van het beleren = het aanleren van bepaald gedrag op specifieke signalen.

Paardrijden = vervoer te paard.

Voor betrouwbaar veilig paardrijden = het aanleren van bepaald gedrag op specifieke signalen nodig = dresseren = dressuur.

De vraag is, of FEI ringdressuur nog wel paardrijden betreft. Deze vorm van dresseren leidt níet tot paarden die betrouwbaar veilig de ruiter overal heen kunnen vervoeren. Men wil zelfs de prijzen niet te paard ophalen omdat dit te riskant is _O-

Mijn boodschappendressuur leidt paarden op om betrouwbaar veilig de ruiter overal heen te kunnen vervoeren met een minimum aan belasting van ruiter en paard = dressuur :)*

hc (instructeur boodschappendressuur)