Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mariska32 schreef:Paardentango schreef:Hoe oud worden paarden ook al weer gemiddeld in NL?
het gemidelde sportpaard word 7.......![]()
3 is gewoon te jong.
Paardentango schreef:Hoe lang gaat een gemideeld Quarter horse ook al weer mee? Jaartje of 8 a 9.
Knap hoor van die Amerikanen, en dat na ruim 150 jaar paardengeschiedenis. Héél knap ! ben vooral onder de indruk van die dikkerd met zijn sliding stop.![]()
Ik neem er zelf geen voorbeeld aan.
Vraagt iemand zich wel eens af waar al die, vaak vreemde kreupelheden vandaan komen in ons eigen kleine landje. Zou het iets van oorzaak en gevolg kunnen zijn. Cijfers van de klinieken, DA vragen, of andere ....peuten wat ze in de oprkatijk zien.
Ik kreeg namelijk ook op een, recentelijk gevolgde, opleiding (gedragstherapeut paard) bij medische begrippen cijfers die me toch wel bevreemdden. Vooral de benen zijn nogal essentieel voor paarden. Er zijn enorm veel vage kreupelheden die niet direct te herleiden zijn.
't gebeurt natuurlijk altijd bij een ander.
Misschien vind ik daarom ook die Spaanse rijstijlen en die paarden zo veel interessanter. Alsof ze respect voor de paarden hebben. Ze mogen dar pas op de competitie verschijnen als ze 4 jaar zijn.
Uh, o, ja en geen paard daar is 'jarig' op 1 januari, er wordt gekeken naar de datum van geboorte.
Enne, 'hulpteugels' zijn strikt verboden.
KiWiKo schreef:ik rij alles met sporen, ook de jonkies.......... heerlijk, blijven ze scherp van.....
Kan je mooi je been stil houden en alleen inkomen indien nodig........
zo maak je ze gelijk goed aan het been en hou je ze ook goed aan het been
claudianoa schreef:Ik heb ook af en toe een spoortje om, blijven ze idd mooi scherp van. Die van mij is ook erg lui, Met een klein spoortje kan je mooi je been stil houden en leren ze meteen door lopen.
KiWiKo schreef:x_Marr schreef:Dat is inderdaad waar Lovely.
Kiwiko: daar heb je geen sporen voor nodig, kan ook gewoon met been geven. Als je maar consequent erin bent.
valt in de praktijk ernstig tegen![]()
![]()
peerd reageert altijd veel allerter op een korte prikkeling, dan een kuitdruk
en aangezien ik wil voorkomen dat ik elke pas opnieuw het tempo of de buiging of welke andere aanwijzing dan ook die je met je been geeft aan moet geven, rij ik gewoon alles met een spoortje zodat ik slechts een keer iets hoef te vragen![]()
Werkt perfect
KiWiKo schreef:je kan rijden of je kan het niet![]()
en als je kan rijden dan kan je elk paard met een spoortje rijden.......... niks aan het handje
![]()
het is heerlijk als er geen ruis op de lijn ishoud de communicatie simpel
![]()
en dat is wat we willen toch? Een simpele duidelijke communicatie tussen ruiter en paard

KiWiKo schreef:je kan rijden of je kan het niet![]()
en als je kan rijden dan kan je elk paard ZONDER spoortje rijden.......... niks aan het handje
![]()
het is heerlijk als er geen ruis op de lijn ishoud de communicatie simpel
![]()
en dat is wat we willen toch? Een simpele duidelijke communicatie tussen ruiter en paard
tot nu toe zijn alle paarden die ik ingereden heb heel fijn na te rijden geweest MET en ZONDER spoor
kwestie van gewoon goed beleren