Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lia_ schreef:Zonder werking geen resultaat.........
Knap dat je al weet waar de dvd over gaat zonder hem ooit gezien te hebben![]()
De hele omgang met paarden is nu eenmaal gewoon gebaseerd op wijken voor druk, ook je dagelijks omgang.
Ook ik stop nu met dit topic, heb besloten de paus te gaan overtuigen dat God niet bestaat, lijkt me makkelijker
Rana schreef:???!!!
Arabesk toch!!!
gaat je huiswerk doen!!! En heel snel!!!
JoviBan schreef:De voorbenen van het paard hebben een sterk dragende functie (ze dragen 2/3 van het eigen lichaamsgewicht).
Het paard heeft geen sleutelbeen; de schoudergordel verbindt het voorbeen met de romp d.m.v. spieren, banden en fascia. Er is dus geen benige verbinding met de wervelkolom.
De achterhand is direct verbonden met de wervelkolom door de verbinding met het bekken. Bewegingen van de achterhand zullen vanzelfsprekend bewegingen van de rug uitlokken. Dit is het belangrijkste verschil met de voorhand. De voorhand heeft, door het ontbreken van een benige verbinding met de wervelzuil, eerder een schokbrekende functie.
Billy schreef:Ach, ze valt wel leuk door de mand zo met al dr "kennis"
Rana schreef:beeeeeeeetje jammer
Arabesk schreef:en dan nog, ik vraag me altijd af wat is er nou zo erg aan op de voorhand lopenaangezien die gemaakt is om het gewicht te dragen en niet direct verbonden is met de ruggengraat
Faline schreef:Die filmpjes die je laat zien Arabesk, van dat paard dresuurmatig bitloos wordt gereden, hoeveel mensen denk je dat het talent hebben om dat op een paardvriendelijke manier voor elkaar te krijgen?
Het is een heel mooi streven, maar nagenoeg voor niemand haalbaar. (Als men al die ambities heeft)
Esperanza schreef:De reden dat sommige paarden geen klachten laten zien van het op de voorhand lopen is simpel. Veel van dit soort ruiters die hun paard zo op de voorhand laten sloffen zijn veelal recreatieve ruiters die hun paard zo weinig belasten dat de klachten niet of nauwelijks tot uiting komen.
Esperanza schreef:De natuurlijke scheefheid van een paard wordt ook nog verergerd door het ruitergewicht. In welke mate dat tot uiting komt, tja, dat hangt volledig van het paard af. Het ene paard is schever of verkrampt nu eenmaal meer als het andere paard.
Citaat:van al die NH stromingen is nauwelijks definieerbaar wat nu het eindresultaat moet zijn.
Arabesk schreef:Ooit de parellipakketten bestudeerd, állemaal?
Arabesk schreef:nogmaals wat doet de inhoud van mijn lessen ertoe? Je kunt je dan net zo goed afvragen wat ik mijn leerlingen op school leer over natuur-scheikunde, dat is evenmin relevant.
Arabesk schreef:Het gaat hier niet over de inhoud van míjn cursus, niet relevant voor dit topic Wat mijn achtergrond is en rijvaardigheid is ook niet relevant.
Arabesk schreef:Parelli komt wel degelijk met dressuur, in level 2 en 3, tot en met alle oefeningen die erbij horen, ook komt het bit er weer in etc
Citaat:suggereerde je dat het om een benige verbinding ging.
Citaat:Jij heb in je niet al te heldere opmerking het nooit over een benige verbinding gehad, het is helemaal niet erg om een keer toe te geven dat je fout zat... en dan heb je de uitleg van jovieban ook niet nodig om te reageren.... De reden dat ik dat plaatje plaatste is dat je daar heel goed kan zien dat ondanks de bespiering er niet bij staat, je kan zien dat de achter hand en de voorhand niet los van elkaar gezien kan worden.....
Als jij het dus niet erg vind om je beessie lekker op de voorhand te laten lopen als je erop zit, richt je dus meer schade aan dan dat je dagelijks met een stang en trens je paard zijn gebitje flost.....
Arabesk schreef:Weet je wat, ik vertel over mijn lessen etc, als jullie mijn uitgebreide post INHOUDELIJK kunnen weerleggen
en als je dan toch bezig bent leg mij dan uit waarom het erg is (met bronnen en onderzoeken) dat een paard op de voorhand loopt. (en dan bedoel ik niet sloffen op de voorhand, want sloffen kan ook op de achterhand, sloffen is geen rijden linksom of rechtsom)
Lovely schreef:Arabesk, beiden is al gedaan.
Arabesk schreef:Weet je wat, ik vertel over mijn lessen etc, als jullie mijn uitgebreide post INHOUDELIJK kunnen weerleggen