Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

renee16 schreef:Assiej schreef:Waarom hebben we het over brave paarden als ik vragen mag?
en er is al een ander topic over ; wanneer ben je een beginner ?
Misschien kunnen jullie daar je mening kwijt ?
Als je het tegen/over mij hebt; die mening heb ik al gegeven een aantal pagina's terug.

want je paardje kan leuk met zijn hoofd naar beneden lopen, maar zolang de achterhand er niet bij gebracht word zal hij met een holly/weggetrokken rug gaan lopen en heb je een manegepaard die binnen een jaar een kapotte rug heeft. Lang leve de hulpteugels...
kazary schreef:Nee ervaring met verschillende paarden, niet alleen de paardjes van een manege
Iemand die meerdere paarden Z heeft gereden, daarvan hoop ik dat die wel heeft gevoeld hoe een los paard voelt.
Hoe een paard de achterhand er onder zet en de verzameling heeft ervaren.
En dat ervaar je niet op manege paarden. Mensen die anders beweren hebben nog nooit een fijn gereden paard gevoelt.
Ander voorbeeld.
Ik rij al meer dan 15 jaar auto.Hier in de buurt rij ik rond zonder gevaar.
Zet je mij in een snelle auto dan denk ik dat als ik een keer de gas intrap zoals ik gewend ben uit de eerste bocht vlieg.
Zet je mij in amsterdam, dan zal ik een aanrijding hebben met de eerste tram.
Als ik geen ervaring op ga doen in dergelijke wagen of dergelijke plaats zal ik nooit een ervaren autorijder worden. Nooit.
Ik rij 20.000 km per jaar, maar ik vind me daarin gewoon een beginner.
Erg? Nee hoor. Ik heb ook geen behoefte in meer. Ik kan komen waar ik moet zijn.
kon ik maar zo goed paardrijden als dat ik autorij