Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kazary schreef:Ja en dus? wat is dat voor antwoord?
Heb je iets in dit topic gelezen?
Topsport is weer heel wat anders als waar we het hier over hebben, want dat rijdt geloof ik niemand van ons, is dus ook een beetje raar om aan te halen.
Maar een paard dat netjes beleerd is dat buiten een rondje sloft, daar rij je hem op kapot. Hij kan netjes beleerd zijn, maar als je dat niet onderhoud blijft dat niet goed gaan. Dat je er kent die wel ouder zijn geworden dat kan, daarom zei ik ook, ik ken ook ongezonde mensen die 90 worden.
En over voornamelijk in stap heeft niemand het hier gehad. Dan doen de meeste buitenrijders ook niet, die gaan ook echt wel draven en een stukje galoperen.
Ik voeg er alleen aan toe dat een 'correct gereden' paard net zo goed kapot gaat aan het bereden worden. Als je dat niet kunt inzien is dat toch echt en gebrek aan jouw kant. Qimm schreef:poe dan doe ik het wel heel slecht, heb al 7 jaar geen gerichte les gehad (2 of 3x een los privelesje verder niet)
ik denk ook dat het met je ambitie te maken heeft, wanneer je op een bepaald punt bent aangeland dat je je paard goed kent (beter gezegd de bewegingen), dat je goed bewust bent van je eigen lichaam en dat je geen problemen tijdens het rijden tegen komt en je geen wedstrijd ambities hebt of meer wil leren dan je nu beheerst omdat je daar voor jezelf het nut niet van inziet.
dán zie ik niet in waarom je je scheel zou moeten betalen voor lessen. Af en toe iemand even kritisch laten kijken of je nog wel een juiste houding hebt en of je paard inderdaad een beetje in evenwicht loopt kan wel verstandig zijn natuurlijk.
maar je bent inderdaad nooit uitgleerd, de vraag is alleen 'wil je alles leren wat er te leren valt?'
Maar voor nu, voor nu heb ik genoeg aan wat ik in het verleden al geleerd heb en zo lang we vooruitgaan vind ik niet dat les echt nódig is. Alleen wanneer ik er zelf niet uitkom. 
Misschien volgende keer even iets van @rider erbij of het stukje quoten, kan rare verwarringen voorkomen
Qimm schreef:poe dan doe ik het wel heel slecht, heb al 7 jaar geen gerichte les gehad (2 of 3x een los privelesje verder niet)
ik denk ook dat het met je ambitie te maken heeft, wanneer je op een bepaald punt bent aangeland dat je je paard goed kent (beter gezegd de bewegingen), dat je goed bewust bent van je eigen lichaam en dat je geen problemen tijdens het rijden tegen komt en je geen wedstrijd ambities hebt of meer wil leren dan je nu beheerst omdat je daar voor jezelf het nut niet van inziet.
dán zie ik niet in waarom je je scheel zou moeten betalen voor lessen. Af en toe iemand even kritisch laten kijken of je nog wel een juiste houding hebt en of je paard inderdaad een beetje in evenwicht loopt kan wel verstandig zijn natuurlijk.
maar je bent inderdaad nooit uitgleerd, de vraag is alleen 'wil je alles leren wat er te leren valt?'
kazary schreef:Ik denk dat ik duidelijk weet waar het gebrek hem zit hoor. Want het ene geeft minimaal schade het andere een hoop. Ook al wordt er vaak andersom gedacht.
Dat is nu zeker helder. Vooral je aller laatste zin geeft die helderheid en daarmee ook het gebrek.

kazary schreef:Als jij gaat zuchten en menen zo'n denigrerende post als ik ga het wel in jip en janneke taal uitleggen voordat je meer verkeerd begrijpt, te moeten gebruiken ben ik gewoon meteen met je klaar dame. Wat een persoonlijkheid. Daar ga ik niet in mee. Misschien begrijp jij ook wel eens dingen verkeerd? Zoals nu bijvoorbeeld? Of kan dat niet?
JustaLive schreef:Lovely schreef:De ruiters hebben de lessen misschien niet zozeer nodig, maar de paarden des te meer.
Hier ben ik het absoluut NIET mee eens.
De ruiters hebben het even hard nodig als de paarden.
Want WAT het paard doet, Hangt van de ruiter af.
EDIT: Typfoutje

[/quote]
stel nou dat jij niet meer wil dan je kan, stel voor dat je 1 keer per week lekker buiten wil rijden, en daarvoor rijd je gewoon goedgenoeg. Dan heb je inderdaad geen les nodig
want je hoeft niks bij te leren. smurffie schreef:kan je best zeggen hoorstel nou dat jij niet meer wil dan je kan, stel voor dat je 1 keer per week lekker buiten wil rijden, en daarvoor rijd je gewoon goedgenoeg. Dan heb je inderdaad geen les nodig
want je hoeft niks bij te leren.