moderne dressuur slecht voor het paard??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:13

hahahahaha :D je kentum :D

callunairis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:19

KiWiKo schreef:
callunairis schreef:

welles niettus

je kan ook gewoon antwoord geven op de vragen en de stellingen die ik hier los heb gelaten........

maar om een of andere reden wil of kan je dat niet :)

dat zijn helemaal geen vragen: waar zijn de vraagtekens?? Nogmaals, je bent met modder aan het gooien en ik heb daar geen zin in...idd punt

de stelling is dat ik niet open sta, en je blijft dat maar herhalen ondanks ik toch al een aantal keer heb aangegeven dat dit niet zo is, en waarom dit niet zo is (ik zal het nogmaals herhalen: ik heb ook bij verschillende mensen/stijlen in de keuken gekeken, de stijlen uitgeprobeerd. Daarnaast idd veel theorie gelzen, dit weer uitgebprobeerd etc)
Maar je blijft maar roepen dat ik vanachter mn pc etc...
tja, om het hardst roepen, dat is geen dialoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:24

callunairis schreef:
dat zijn helemaal geen vragen: waar zijn de vraagtekens??

KiWiKo schreef:
en dat is????????????........... en u bent??????.......... en heeft u daar nog enig beeldmateriaal bij??????

ik lees al een tijdje mee... en dit kon ik in al mijn kinderachtigheid niet laten... :')
_O-

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:26

zal ik het voor jou even quoten

stelling die je kan weerleggen toch
KiWiKo schreef:
en de resultaten spreken voor zich......... internationaal goed presterende paarden die ook nog eens op hele hoge leeftijd aan ouderdom ipv slijtage doodgaan......

nogmaals de stelling........
KiWiKo schreef:
de enige wetenschap die ik nodig heb is het bewijs dat paarden op die manier getraind door ruiters die dit kunnen lang leven en ook nog eens heel oud worden........

en verder zijn er wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat het niet schadelijk is...... vorige maand is er nog eentje uitgebracht.....

tis maar net tegen welke bal je aan wil schoppen..........

nog een stelling
KiWiKo schreef:
maar dat heeft niks met klassiek of modern te maken........... alle paarden die slecht gereden worden, in welke stroming dan ook gaan uiteindelijk kapot

callunairis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:27

c_alsemgeest schreef:
callunairis schreef:
dat zijn helemaal geen vragen: waar zijn de vraagtekens??

KiWiKo schreef:
en dat is????????????........... en u bent??????.......... en heeft u daar nog enig beeldmateriaal bij??????

ik lees al een tijdje mee... en dit kon ik in al mijn kinderachtigheid niet laten... :')
_O-

NOGMAALS (dit wordt vermoeiend) http://www.sustainabledressage.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:29

SuperPepeijn schreef:
ik dacht ik kom eens kijken na anderhalf jaar niet bokken... en... er is echt niks veranderd :D

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:29

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:30

callunairis schreef:

Een site neergooien geeft geen meerwaarde aan een discussie topic lijkt mij ;)
Je kan natuurlijk achter de site staan, maar aangezien jij een discussie topic bent gestart lijkt het mij logisch om deze persoonlijk te onderbouwen? Zo niet de andere stellingen te weerleggen :)
Dat discussieerd makkelijker dan een site als dooddoener neer te kwakken :D

Anoniem

Re: moderne dressuur slecht voor het paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:31

Die site die ken ik wel :).

callunairis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:31

de stellingen waar ik het mee eens ben (slechte en goede dressuur) daar hoef ik toch niet op in te gaan?

Wat betreft paarden die oud worden, tja, er zijn ook veel turners (turnen is ook een sport waar rare houdingen gevraagd wordt)die oud worden, maar met veel pijn...
helaas kunnen paarden niet in mensen taal zeggen dat ze pijn hebben...

en wat betreft je wetenschappelijke onderzoeken: er is ook al herhaaldelijk gevraagd of je die kunt laten zien...
want dan lees ik ze erg graag!
heb ze alleen nog niet van je gezien

Als je ze kunt laten zien kan ik ze lezen, en hebben we weer een discussie...echt waar, ik sta echt wel open

callunairis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:33

c_alsemgeest schreef:
callunairis schreef:

Je kan natuurlijk achter de site staan, maar aangezien jij een discussie topic bent gestart lijkt het mij logisch om deze persoonlijk te onderbouwen? Zo niet de andere stellingen te weerleggen :)

die website is ZO uitgebreid, ik kan de hele site wel neerpennen (in eigen woorden, want dit is niks nieuws) maar dat is niet nuttig.
Nogmaals, dit is wetenschappelijke info, dus dit is maar 1 voorbeeld (ook dit blijf ik herhalen)

Maar de website is echt wel heel interessant, als 1 van jullie die nu eens zou lezen, dan tonen jullie aan dat jullie OOK open staan (tot nu toe dus ook nog niet gebeurd)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:34

callunairis schreef:
[

De zoveelste die begint met haar LDR-bashing.

Je bent niet de eerste, je voldoet helemaal aan het profiel van je voorgangers.

Verdiep je eerst in de principes van het LDR, probeer zo te rijden, probeer zo te denken en kom dan terug met je mening.

Bij welke trainers heb je langere tijd getraind?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:34

callunairis schreef:
de stellingen waar ik het mee eens ben (slechte en goede dressuur) daar hoef ik toch niet op in te gaan?

Wat betreft paarden die oud worden, tja, er zijn ook veel turners (turnen is ook een sport waar rare houdingen gevraagd wordt)die oud worden, maar met veel pijn...
helaas kunnen paarden niet in mensen taal zeggen dat ze pijn hebben...

en wat betreft je wetenschappelijke onderzoeken: er is ook al herhaaldelijk gevraagd of je die kunt laten zien...
want dan lees ik ze erg graag!
heb ze alleen nog niet van je gezien

Als je ze kunt laten zien kan ik ze lezen, en hebben we weer een discussie...echt waar, ik sta echt wel open

paarden gaan gewoonweg kreupelen als ze au hebben......... raar antwoord is dit nou weer :) :) ...... en een paard heeft ook niet het besef dat ze misschien voor de buitenwereld rad moeten lopen en alleen bij hun beste vriendjes mogen laten zien dat ze pijn hebben

Ik heb die vraag nog niet van je gezien hoor :D

maar hij staat volgens mij op voorpagina nieuws ergens vorige maand :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:35

callunairis schreef:
c_alsemgeest schreef:

die website is ZO uitgebreid, ik kan de hele site wel neerpennen (in eigen woorden, want dit is niks nieuws) maar dat is niet nuttig.
Nogmaals, dit is wetenschappelijke info, dus dit is maar 1 voorbeeld (ook dit blijf ik herhalen)

Maar de website is echt wel heel interessant, als 1 van jullie die nu eens zou lezen, dan tonen jullie aan dat jullie OOK open staan (tot nu toe dus ook nog niet gebeurd)

lief............ 1000 in een dozijn van dit soort websites........ echt :)

callunairis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:36

daarnaast, als je de discussie doorgelezen had, had je gezien dat ik doorgaande de discussie ongelooflijk veel voorbeelden (in eigen woorden) heb gegeven)

maar zo komen we er wel, jullie die website doorlezen (ik geef die website dus als 1 van de vele voorbeelden omdat deze erg volledig is)
en ik jullie wetenschappelijk onderzoek lezen (waar blijft deze?)
en dan is er weer een discussie, toch?
:-P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:37

Ik kan niks anders constateren dat de TS propaganda zit te maken voor de site die ze steeds aanhaalt en verder wel van ons verwacht dat we open staan voor het zoveelste potje modern-dressage-bashing, maar totaal geen oog heeft voor meningen die afwijken van de hare ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:37

voooooorpaginanieuws even doorspitten en dan heb je hem zo :)

ik moet eten gaan koken voor mijn as geliefde :) lees straks wel of er al een antwoord is op mijn stellingen of dat er nog steeds vakkundig omheen gedraaid word.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:39

Ik kan de meeste van je argumenten weerleggen, maar gezien je niveau van denken lijkt het me verstandig dat je eerst goed in de materie verdiept voordat we hier verder discussieren.

En als je echt van deze discussie wilt leren; denk dan na over de goede kanten van de moderne manier van werken.

callunairis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:39

tja, als een paard erge pijn heeft gaat hij kreupelen ja, maar bij artritus gaat een paard echt niet altijd kreupelen (voorbeeldje)

Bij deze dus nog een keer de vraag: heb je de link van dat wetenschappelijk onderzoek? want echt waar, ik ben benieuwd!

Ik weet echt wel dat er meerdere kanten aan een verhaal zijn, ik wil deze kant ook zien, daarom ben ik de discussie gestart.

En dat het nu (door communicatiestoornis of wat dan ook) lijkt dat ik niet open sta, tja, bij deze, het is niet de bedoeling niet open te staan en andere ideeen af te wijzen

callunairis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:40

KiWiKo schreef:
voooooorpaginanieuws even doorspitten en dan heb je hem zo :)

ik moet eten gaan koken voor mijn as geliefde :) lees straks wel of er al een antwoord is op mijn stellingen of dat er nog steeds vakkundig omheen gedraaid word.

he, ik heb net allerlei antwoorden gegeven!
wel ff goed lezen :o

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:41

sorrie, die heb ik dan zeker gemist............ want ik heb het nog niet gelezen :)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:42

callunairis schreef:
tja, als een paard erge pijn heeft gaat hij kreupelen ja, maar bij artritus gaat een paard echt niet altijd kreupelen (voorbeeldje)

Bij deze dus nog een keer de vraag: heb je de link van dat wetenschappelijk onderzoek? want echt waar, ik ben benieuwd!

Ik weet echt wel dat er meerdere kanten aan een verhaal zijn, ik wil deze kant ook zien, daarom ben ik de discussie gestart.

En dat het nu (door communicatiestoornis of wat dan ook) lijkt dat ik niet open sta, tja, bij deze, het is niet de bedoeling niet open te staan en andere ideeen af te wijzen

Kom maar op met de andere kant van het LDR rijden, als je dat duidelijk weer kunt geven dan krijg ik misschien het idee dat je een idee hebt waar je over spreekt, het geprobeerd hebt en dat je open minded bent.

callunairis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:42

suleilitha schreef:
Ik kan niks anders constateren dat de TS propaganda zit te maken voor de site die ze steeds aanhaalt en verder wel van ons verwacht dat we open staan voor het zoveelste potje modern-dressage-bashing, maar totaal geen oog heeft voor meningen die afwijken van de hare ;)

ok, ander voorbeeld:
boek: 'dressuur onder vuur'

of http://www.hippocampus-nl.com/s2e.php?content_id=157

en http://www.horsesforlife.com

etcetc

callunairis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:43

KiWiKo schreef:
sorrie, die heb ik dan zeker gemist............ want ik heb het nog niet gelezen :)

kijk, zie je wel dat het echt niet altijd aan onwillendheid ligt :(:)

ik had jouw stellingen ook gemist, gaat allemaal zo snel hier af en toe :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:44

Ik zoek me ook suf, en vind ook niks... wat ik wel mis is het verband tussen moderne dressuur en artritis en zowiezo ontgaat het me volledig wat kreupelheid en moderne dressuur met elkaar te maken hebben.

Citaat:
Artritis bij paarden is een ontsteking van de gewrichten, ook wel gewrichtsontsteking genoemd.Artritis bij paarden kan veroorzaakt worden door reumatische aandoeningen (bijvoorbeeld reumatische artritis), verwondingen of bacteriële ontstekingen (septische artritis). De verschijnselen bij paarden zijn pijn in de gewrichten, koorts en roodheid van de huid.Er wordt ontstekingsvocht in plaats van gewrichtsvocht gevormd,waardoor de smering en de voeding van het gewrichtskraakbeen gestoord raakt.
(www.mijnpaardgezond.nl )