je kentum
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KiWiKo schreef:callunairis schreef:
welles niettus
je kan ook gewoon antwoord geven op de vragen en de stellingen die ik hier los heb gelaten........
maar om een of andere reden wil of kan je dat niet
KiWiKo schreef:en de resultaten spreken voor zich......... internationaal goed presterende paarden die ook nog eens op hele hoge leeftijd aan ouderdom ipv slijtage doodgaan......
KiWiKo schreef:de enige wetenschap die ik nodig heb is het bewijs dat paarden op die manier getraind door ruiters die dit kunnen lang leven en ook nog eens heel oud worden........
en verder zijn er wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat het niet schadelijk is...... vorige maand is er nog eentje uitgebracht.....
tis maar net tegen welke bal je aan wil schoppen..........
KiWiKo schreef:maar dat heeft niks met klassiek of modern te maken........... alle paarden die slecht gereden worden, in welke stroming dan ook gaan uiteindelijk kapot
c_alsemgeest schreef:callunairis schreef:dat zijn helemaal geen vragen: waar zijn de vraagtekens??KiWiKo schreef:en dat is????????????........... en u bent??????.......... en heeft u daar nog enig beeldmateriaal bij??????
ik lees al een tijdje mee... en dit kon ik in al mijn kinderachtigheid niet laten...
callunairis schreef:NOGMAALS (dit wordt vermoeiend) http://www.sustainabledressage.com

. c_alsemgeest schreef:callunairis schreef:NOGMAALS (dit wordt vermoeiend) http://www.sustainabledressage.com
Een site neergooien geeft geen meerwaarde aan een discussie topic lijkt mij
Je kan natuurlijk achter de site staan, maar aangezien jij een discussie topic bent gestart lijkt het mij logisch om deze persoonlijk te onderbouwen? Zo niet de andere stellingen te weerleggen
Dat discussieerd makkelijker dan een site als dooddoener neer te kwakken
callunairis schreef:
callunairis schreef:de stellingen waar ik het mee eens ben (slechte en goede dressuur) daar hoef ik toch niet op in te gaan?
Wat betreft paarden die oud worden, tja, er zijn ook veel turners (turnen is ook een sport waar rare houdingen gevraagd wordt)die oud worden, maar met veel pijn...
helaas kunnen paarden niet in mensen taal zeggen dat ze pijn hebben...
en wat betreft je wetenschappelijke onderzoeken: er is ook al herhaaldelijk gevraagd of je die kunt laten zien...
want dan lees ik ze erg graag!
heb ze alleen nog niet van je gezien
Als je ze kunt laten zien kan ik ze lezen, en hebben we weer een discussie...echt waar, ik sta echt wel open
...... en een paard heeft ook niet het besef dat ze misschien voor de buitenwereld rad moeten lopen en alleen bij hun beste vriendjes mogen laten zien dat ze pijn hebben
callunairis schreef:c_alsemgeest schreef:Een site neergooien geeft geen meerwaarde aan een discussie topic lijkt mij
Je kan natuurlijk achter de site staan, maar aangezien jij een discussie topic bent gestart lijkt het mij logisch om deze persoonlijk te onderbouwen? Zo niet de andere stellingen te weerleggen
Dat discussieerd makkelijker dan een site als dooddoener neer te kwakken
die website is ZO uitgebreid, ik kan de hele site wel neerpennen (in eigen woorden, want dit is niks nieuws) maar dat is niet nuttig.
Nogmaals, dit is wetenschappelijke info, dus dit is maar 1 voorbeeld (ook dit blijf ik herhalen)
Maar de website is echt wel heel interessant, als 1 van jullie die nu eens zou lezen, dan tonen jullie aan dat jullie OOK open staan (tot nu toe dus ook nog niet gebeurd)
callunairis schreef:tja, als een paard erge pijn heeft gaat hij kreupelen ja, maar bij artritus gaat een paard echt niet altijd kreupelen (voorbeeldje)
Bij deze dus nog een keer de vraag: heb je de link van dat wetenschappelijk onderzoek? want echt waar, ik ben benieuwd!
Ik weet echt wel dat er meerdere kanten aan een verhaal zijn, ik wil deze kant ook zien, daarom ben ik de discussie gestart.
En dat het nu (door communicatiestoornis of wat dan ook) lijkt dat ik niet open sta, tja, bij deze, het is niet de bedoeling niet open te staan en andere ideeen af te wijzen
suleilitha schreef:Ik kan niks anders constateren dat de TS propaganda zit te maken voor de site die ze steeds aanhaalt en verder wel van ons verwacht dat we open staan voor het zoveelste potje modern-dressage-bashing, maar totaal geen oog heeft voor meningen die afwijken van de hare
(www.mijnpaardgezond.nl )Citaat:Artritis bij paarden is een ontsteking van de gewrichten, ook wel gewrichtsontsteking genoemd.Artritis bij paarden kan veroorzaakt worden door reumatische aandoeningen (bijvoorbeeld reumatische artritis), verwondingen of bacteriële ontstekingen (septische artritis). De verschijnselen bij paarden zijn pijn in de gewrichten, koorts en roodheid van de huid.Er wordt ontstekingsvocht in plaats van gewrichtsvocht gevormd,waardoor de smering en de voeding van het gewrichtskraakbeen gestoord raakt.