3 jarige, geen gelul in de krul

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Re: 3 jarige, geen gelul in de krul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:06

Ik erger mij hier ook aan.. Scheve mond Een paard moet eerst balans zien te krijgen op z'n eigen benen, als hij dat heeft kan je hem zelf écht aan de teugel rijden. Je kan 'm al wel naar beneden laten lopen, maar niet opgericht en echt in de krul. Het moet ook niet te lang duren, als hij zijn balans heeft vind ik dat je dan bezig kunt gaan met het echt aan de teugel rijden.

Ik vind een paard dat erachter loopt fijner dan een sterrenkijker. Lachen

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:07

Helemaal mee eens, niet meteen opgericht en alles, maar lekker op z'n beentjes laten lopen.
Ik zou rond de leeftijd 4 pas wat meer beginnen Ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:09

Een peerd wat achter de teugel kruipt kun je niet betitelen van het feit dat ie niet nageeflijk is, maar eentje die met de snufferd tegen het dak loopt wel.
Ruinemans liep eerst ook enkele malen met de onderlip tegen de borst aan, maar toen hij doorkreeg wat ik met mijn benen bedoelde was dat al heel snel verholpen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:15

een paard wat zich zo opkrult vind ik lastig omdat ze niet weten wat op eigen benen lopen is. Tenminste paarden die zo ingereden zijn dan... ze willen telkens in de hand gaan hangen om zo balans te krijgen. om dat goed eruit te krijgen heb je een flinke tijd nodig om ze de eigen balans op te laten zoeken en op eigen benen te laten lopen. maar goed dat vind ik

En trouwens iedereen zou eigenlijk een benenruiter moeten zijn, zoals dat net gezegt werd. de hand is eigenlijk helemaal niet nodig.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:17

Toch heb ik liever een sterrekijker die je het meteen goed kan leren en aan het been kan rijden. En met goed voorwaarts neerwaarts te rijden goed kan krijgen, dan een paard dat diep in de krul loopt. Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:18

Roos_s schreef:
een paard wat zich zo opkrult vind ik lastig omdat ze niet weten wat op eigen benen lopen is. Tenminste paarden die zo ingereden zijn dan... ze willen telkens in de hand gaan hangen om zo balans te krijgen. om dat goed eruit te krijgen heb je een flinke tijd nodig om ze de eigen balans op te laten zoeken en op eigen benen te laten lopen. maar goed dat vind ik

.

Sorrie Roos.................. en ik heb er echt een bult zadelmak gemaakt en beleerd, maar ik heb daar echt nog nooit last van gehad.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:19

Dus daarmee wil je zeggen dat een paard wat zich een beetje opkropt, niet goed leerbaar is?? Bull... kwestie van achterhandje erbij drijven en klaar is Klara, als je kan rijden heb je ze zo voorwaarts neerwaarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:20

Gipsylover schreef:
Toch heb ik liever een sterrekijker die je het meteen goed kan leren en aan het been kan rijden. En met goed voorwaarts neerwaarts te rijden goed kan krijgen, dan een paard dat diep in de krul loopt. Ja

Hoeveel heb je er al ingereden???

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:20

KiWiKo schreef:
Roos_s schreef:

.

Sorrie Roos.................. en ik heb er echt een bult zadelmak gemaakt en beleerd, maar ik heb daar echt nog nooit last van gehad.............

sorry dan, maar er staat, paarden die zo ingereden zijn is wel wat anders dan zadelmak maken dacht ik zo Knipoog

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:21

Suleilalitha: Ingereden nog niet zoveel, maar wel die een sterrekijker waren, en met voorwaarts neerwaarts goed fijn opgelost.
Heb er nu een die zich graag wilt opkroppen en dat vind ik toch een stukje lastiger. Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:22

ik rij ze ook door tot een redelijk L niveau Lachen

en ik rij ze toch echt vanaf pas een nageeflijk Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:24

Een die een sterrekijker waren, gaat het nou over een of meer????
Paard wat zich opkropt moet je aan je been zien te krijgen en van achteren naar voren rijden.
Sterrenkijken is vaak moeilijker op te lossen omdat het voor komt dat ze dit doen wegens een rug die niet fijn voelt, rug wegdrukken en daardoor de kop erop zetten, en dit los je niet één twee drie op met voorwaarts neerwaarts, maar met spieren kweken, bijvoorbeeld aan de longe....

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:27

ieder paard moet je van achteren naar voren rijden toch? een paard trouwens wat opgekropt loopt gebruikt de rug ook niet hoor..

daarnaast ben ik ook wel benieuwd hoeveel jij er zadelmak gemaakt hebt suleitha?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:29

Roos_s schreef:
ieder paard moet je van achteren naar voren rijden toch? een paard trouwens wat opgekropt loopt gebruikt de rug ook niet hoor..

daarnaast ben ik ook wel benieuwd hoeveel jij er zadelmak gemaakt hebt suleitha?

Een peerd wat met de kin op de borst loopt kan tegelijkertijd echt wel goed door de rug lopen....
Ik moet even tellen hoeveel paarden ik zadelmak heb gemaakt..... zowiezo meer dan vijftig en dan heb ik de klantjes die ik heb moeten corrigeren nog niet meegeteld.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:30

suleilitha schreef:
Paard wat zich opkropt moet je aan je been zien te krijgen en van achteren naar voren rijden.
Sterrenkijken is vaak moeilijker op te lossen omdat het voor komt dat ze dit doen wegens een rug die niet fijn voelt, rug wegdrukken en daardoor de kop erop zetten, en dit los je niet één twee drie op met voorwaarts neerwaarts, maar met spieren kweken, bijvoorbeeld aan de longe....

Dit is absoluut waar ,weet er helaas alles van en dat rij je er echt zo maar niet effe uit hoor.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:31

suleilitha schreef:

Over meerde gaat het Suleilitha Ja.
En toch vind ik het fijner op te lossen. Lekker trainen veel voorwaarts/neerwaarts rijden helpt goed.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:32

suleilitha schreef:
Een peerd wat met de kin op de borst loopt kan tegelijkertijd echt wel goed door de rug lopen....
Ik moet even tellen hoeveel paarden ik zadelmak heb gemaakt..... zowiezo meer dan vijftig en dan heb ik de klantjes die ik heb moeten corrigeren nog niet meegeteld.

Ook dat kan ik beamen, zo is het inrijden met Droppie ook gegaan en die loopt nu als een tierelier.

Wilde al vragen Sul, heb jij de tel bijgehouden over het aantal paarden wat jij ingereden hebt?? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:33

Ach jawel beste Onassa, die breng je bij Gipsylover Haha! die lost dat zo wel even op, stelt niks voor Knipoog

Wat is meerde, Gipsylover??
En hoe wil je in vredesnaam een sterrenkijker zomaar voorwaarts neerwaarts krijgen, door een gewicht aan zijn kop te knopen? Figuurzagen met je bit? (ja ik noem maar een paar zijstraten, hoor)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:34

suleilitha schreef:
Roos_s schreef:

een paard wat met kin op borst loopt kan de buikspieren niet aanspannen waardoor die de rug niet los laat (wat ik bedoel met lekker door de rug te lopen)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:35

Gipsylover schreef:
Over meerde gaat het Suleilitha Ja.
En toch vind ik het fijner op te lossen. Lekker trainen veel voorwaarts/neerwaarts rijden helpt goed.

Goh, als jou dat altijd zo goed af gaat , zou je dan een keer bij mij willen komen om dat bij mijn volbloed ook voor elkaar te krijgen???
Dan doe je het dus beter dan mensen zoals Jarco Dun, en die is toch veel bij de Nederlandse topruiters als hun paarden wat mankeren, maar ook hij kreeg het niet voor elkaar.
Ben dus heeeel erg benieuwd wat jou geheim is.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:36

Nee, veel tempowisselingen rijden, voltes, schijnovergangen Ja.
Verder als je druk neemt, been erbij rijden.

Zeker niet met zagen, scherp bit enz.
Maar met concequentheid.
En zeker dat je het niet in een keer voor elkaar hebt.
Voor je het echt voor elkaar hebt ben je een tijd verder.
Nou train ik met Beauty al een dik half jaar, en we zijn nou met wat meer oprichting bezig Ja.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:38

ik rij jonkies nooit op druk Haha! Haha!

daar hebben we het grote verschil Lachen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:38

jullie zien trouwens alles ook wel heel zwart wit... tussen een paard wat met de neus eruit loopt en een sterrekijker zit toch wel een groot verschil....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:39

HUH jgipsylover, e bent nog niet eens B en nou al met oprichting bezig???? Nou, ik wens je veel succes want oprichting wordt pas gevraagd vanaf de M.... verder verhelp je een echte sterrenkijker niet met tempowisselingen en voltes, die zijn meer gebaat bij eerst sterk worden en languit rechttoe te worden gereden, dan zakken ze vanzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:40

Roos_s schreef:
jullie zien trouwens alles ook wel heel zwart wit... tussen een paard wat met de neus eruit loopt en een sterrekijker zit toch wel een groot verschil....

Klopt, zou dat komen omdat ik al zoveel kapotte paarden heb gezien??