oji schreef:Salinero was ook eigenlijk een springpaard. Niet geheel onverdienstelijk ook. Dus wat betreft de mogelijkheden van een springpaard in de dressuur...de sky is the limit![]()
Wat betreft de filmpjes van de eventingruiters. Ik vind je wel streng hoor Kandankovitch.mag natuurlijk ook. Tuurlijk is er ruimte voor verbetering in de proef van Chris Burton. Maar je moet het wel in perspectief zien. Je kunt het niet vergelijken met de dresuurtop op GP niveau. Feitelijk is het niveau van een FEI eventing dressuurproef zo ongeveer Z niveau, dus daar moet je het ook mee vergelijken. Dat is geen verzameling die te vergelijken is met GP dressuur, dat is beginnende verzameling. Als je dan kijkt naar de proef, dan denk ik dat de Z dressuurjury's heel tevreden zouden zijn als de Z ruiters gemiddeld zulke fijne proeven in de ring vertonen. De gemiddelde Z ruiter kan hier toch niet aan tippen. Daarbij optellend dat het paard van Burton wel heel erg ongunstig voor de dressuur gebouwd is, wel heel erg alle volbloed eigenschappen heeft, vind ik het gewoon een hele mooie proef om naar te kijken.
Ja als je daarnaast Chili Morning zet....dat is echt een geweldige hengst. Heb hem ooit in het echt gezien, wat een gaaf dier. 1 brok uitstraling. Maar die heeft, ondanks dat het ook 100% volbloed is, wel een voor dressuur gunstigere bouw als die van Burton. En Fox-Pitt s natuurlijk ook een ruiter met geweldig veel ruitergevoel. Jammer dat dat paard met pensioen is, wat een kanon was dat! Dat paard kan ik uberhaupt niet objectief naar kijken....
objectief bekijken!! hoeft toch ook niet als je deze zo aan het werk ziet is het voor mij alleen maar genieten. in het echt is het nog veel mooier
en gelukkig mag hij een foutje maken zonder er voor afgestraft te worden.